[Kraków] Czas na remont torów w Nowej Hucie

[Kraków] Czas na remont torów w Nowej Hucie

REKLAMA
Już za kilka lat infrastruktura kolejowa w Krakowie będzie wyglądać
zupełnie inaczej, niż dziś. Spółka PKP PLK remontuje kolejne fragmenty
torów. W tym tygodniu rozstrzygnęła przetarg na remont odcinka
Kościelniki-Podłęże, czyli części tzw. dużej obwodnicy.

Linia kolejowa 95 pozwala pociągom ominąć centrum Krakowa. Z Mydlnik prowadzi
przez Batowice i Nową Hutę, a już dalej skręca ostro na południe i łączy się
w Podłężu z linią E30, linią tą kursują pociągi pasażerskie do Tarnowa,
Rzeszowa czy Przemyśla. Aż od 16 lat linią tą nie kursują pociągi
pasażerskie.
Obwodnica kolejowa, która do tej pory była w bardzo kiepskim stanie, będzie wkrótce
bardzo potrzebna. Najpierw – podczas ŚDM, kiedy na krakowskich torach
będzie się musiało zmieścić wiele dodatkowych pociągów. Później –
podczas remontu linii E30, biegnącej przez Kraków Główny i Kraków
Płaszów. Jak tłumaczy Dorota Szalacha z PKP PLK, lepszą infrastrukturę kolejową
będzie też wymagać planowany projekt „Nowej Huty Przyszłości”.
Na tej linii prowadzimy bieżące prace między stacjami Batowice i Nowa Huta, polegające na oczyszczaniu podsypki, wymianie podkładów. Po to, żeby zlikwidować "wąskie gardło" i zwiększyć prędkość pociągów z 30 do 60 km/h. Między Kościelnikami a Nową Hutą zostanie wymienionych trzy tyś. podkładów w ramach bieżących prac – wylicza Dorota
Szalacha.
Z kolei odcinek kolejowy między Kościelnikami a Podłężem zostanie wyremontowany w
ramach rozstrzygniętego w tym tygodniu przetargu. Firma ZUE wykona
prace za niecałe 36 milionów złotych i będzie miała na wykonanie wszystkich prac półtora roku. –
Chodzi o to, aby ta linia mogła być wykorzystywana jako objazdowa dla
prowadzonych inwestycji. Prace będą skoordynowane – zapowiada
rzeczniczka spółki.
Niebawem na rozstrzygnięcie czeka o wiele większy przetarg –  cały
odcinek kolejowy od Dworca Towarowego przez Kraków Główny i Płaszów do Podłęża.
Prace remontowe torowisk spowodują bardzo duże utrudnienia w ruchu kolejowym. Wtedy
remontowana obecnie obwodnica będzie przechodziła bardzo trudną próbę wytrzymałości.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Hala Rychtalska – połączona z kompleksem Browarów Wrocławskich – wystawiona na sprzedaż! Miejsce z ogromnym potencjałem inwestycyjnym do nabycia w przetargu
W dniu 29 lipca 2021 r. został ogłoszony przetarg przez Altona Investments Sp. z o.o. (Grupa Kapitał...
Osiedle Hemara – drugi etap w dobrej cenie – mieszkania w warszawskiej Zielonej Białołęce od PROFIT Development [FILM]
To ostatnie mieszkania drugiego etapu inwestycji, które można kupić w tej wyjątkowej inwestycji od P...
Ponad 155-metrowa wieża Skysawa w Warszawie osiągnęła docelową wysokość
40 kondygnacji nadziemnych i ponad 155 metrów wysokości – tyle mierzy wieża kompleksu biurowo-handlo...
Sol Marina w Gdańsku powiększy się o dwa etapy
Luksusowy kompleks Sol Marina, położony na gdańskim wybrzeżu, będzie rozbudowywany. Dekpol Deweloper...
W centrum Poznania startuje inwestycja Słowackiego 7
W stolicy Wielkopolski powstanie kameralny budynek wielorodzinny Słowackiego 7 z 61 mieszkaniam...
Warszawa: Na Ursynowie powstaje biurowiec PID [WIZUALIZACJE]
W Warszawie przy ul. Poleczki 32 na Ursynowie powstaje nowy czteropiętrowy budynek usługowo-biurowy...
W Zabrzu pojawi się kolejny nowy inwestor
Sprzedana została przedostatnia z działek na terenie podstrefy ekonomicznej w Zabrzu. Grunt o powier...
W podwrocławskiej Długołęce powstanie park handlowy [WIZUALIZACJE]
W podwrocławskiej Długołęce, kilka kilometrów od granic administracyjnych Wrocławia powstanie nowy p...
MLP Poznań West zostanie rozbudowany
MLP Group podpisało umowę z poznańską spółką W.P.I.P. na rozbudowę projektu MLP Poznań West w Dąbrów...
W podwrocławskiej Sobótce ma powstać Dolnośląski Kolarski Tor Szosowy [WIZUALIZACJE]
Pod Wrocławiem, w Sobótce ma powstać nowoczesny, duży szosowy tor kolarski. Ma to być jedyny taki ob...