Nad ulicą Długą trwa budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Inwestycja jest połączona z przebudową wiaduktu i budową nowej trasy tramwajowej przez Popowice. Docelowo powstanie tutaj zintegrowany węzeł przesiadkowy kolejowo-tramwajowo-autobusowy.
Projekt zakłada budowę nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin zlokalizowanego na trasie Kalety – Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów. W miejscu, które obecnie nie jest skomunikowane z miejskim transportem publicznym, powstaną perony z dojściami, schodami, windami oraz wiatami. W ramach prac przebudowany jest również wiadukt kolejowy nad ul. Długą.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA
fot. Jakub Zazula
Nowy przystanek Wrocław Szczepin budowany jest w sąsiedztwie wiaduktu kolejowego nad ul. Długą – na trasie z Wrocławia Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy, między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Jak zapowiadają przedstawiciele PKP PLK, będzie tu punkt przesiadkowy między koleją a komunikacją miejską, a mieszkańcy miasta i aglomeracji zyskają dogodniejsze możliwości podróży.
REKLAMA
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
Wartość inwestycji "Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą" wynosi łącznie blisko 46 mln zł, z czego ponad 34,8 mln zł to dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ. Zakończenie prac przewidziane jest w połowie 2021 r.
Pięć kolejnych nowych przystanków kolejowych zostanie wybudowanych na odnawianej trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc oraz w Iwinach na trasie w kierunku Strzelina.