khatru
17komentarzy
8zdjęć
obserwuj
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Witam,
dla informacji mieszkańców zdjęcia pokazujące to, co do naszego kanału wpuszczają okoliczne firmy i zakłady. Zdjęcia zrobione przy Marca Polo w okolicy starego portu paliwowego nieopodal parku, placu zabaw oraz przy znanej chyba wszystkim myjni cystern. Jak widać, woda w kanale w niczym nie przypomina tej błękitnej z wizualizacji a smród który się od tych zanieczyszczeń unosi jest miejscami nie do wytrzymania. Sprawa została zgłoszona wspólnocie osiedla. Póki co czekamy na rezultaty. Pozdrawiam!


172233_1000x.jpg

172234_1000x.jpg



172235_1000x.jpg



172236_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
@peperos: chyba potwierdzają się moje przypuszczenia, jeżeli ktoś liczy na to, że miasto zrobi coś specjalnego na naszym osiedlu to się mocno rozczaruje, tak się przeprowadza inwestycje mieszkaniowe w całym mieście, Olimpia nie jest tu żadnym wyjątkiem, nie ma czegoś takiego jak kompleksowe budowanie osiedla przy czynnym udziale miasta, deweloper coś tam pozaczyna a potem ty mieszkańcu wyproś dokończenia tego u miasta, takich gniotów jak ta ścieżka będzie jeszcze sporo i wszystkie będą dokuczać przez wiele lat wszystkim mieszkańcom, zawsze ładnie to wszystko wygląda na wizualizacjach, planach a prawda jest taka, że to dopiero inwestycje ze strony miasta decydująco wpływają na atrakcyjność i jakość życia na takich osiedlach, rozbudowa infrastruktury, komunikacji miejskiej, placówek oświaty, służby zdrowia itp., takie rzeczy mogą się pojawić i za 10-20lat, ale nie muszą, deweloperzy nie mają na to praktycznie żadnego wpływu, te szumne hasła reklamowe typu "samowystarczalne", "kompleksowe" nijak nie przystają do rzeczywistości w jakiej te osiedla muszą funkcjonować
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Ten fragment ścieżki, jeżeli należy do miasta, to zapewne prędko nie powstanie. Jak to widać również po innych elementach otoczenia osiedla: niedokończony fragment Kolumba, stan drogi Marco Polo do mostu Swojczyckiego, brak infrastruktury w parku Kolumba czy też brakujące chodniki i przejścia do przystanku na swojczyckiej ("wyżebrane" ostatnio po zgłoszeniu projektu do WBO przez mieszkańców, a przecież powinny powstać już przy I fazie osiedla).
Miasto obecnie dość dużo się mówi o potrzebie budowy nowych osiedli, wyposażonych w spójną infrastrukturę, komunikację itp. Powyższe przykłady pokazują, jak takie sprawy wyglądają w rzeczywistości.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
[i:1jqluk3h]"Na takich inwestycjach znajdziemy zmodernizowane lub nowe ciągi komunikacyjne oraz rekreacyjne ścieżki wpięte w istniejącą sieć miejską." [/i:1jqluk3h]Oczywiście. Proponuje przejechać się rowerem po zmroku ul.Marco Polo od Kolumba do samego mostu Swojczyckiego. Zobaczymy, jak cudownie "wpięta" jest ta ścieżka w istniejącą sieć miejską, ciemna ulica bez latarni, brak jakiegokolwiek chodnika, dziura na dziurze, niewygodna dla rowerów nawierzchnia wyłożona kamieniami i do tego ogromne kałuże po ulewnych deszczach. Żadnej ścieżki rowerowej nie ma również na Kolumba. Taka jest rzeczywistość. Śmieszne co Archicom tu wypisuje.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Pozytywna informacja dla mieszkańców Olimpii. Rada Osiedla Swojczyce-Strachocin-Wojnów w końcu wywalczyła możliwość wjazdu autobusu 115 na Rondo Reagana w dwóch kierunkach http://swojczyce.pl/index.php/informacj ... kierunkach. Wypada tylko podziękować za wytrwałość i cierpliwość, bo oni naprawdę sporo już wniosków w tej sprawie napisali. No chyba że to tylko taka kiełbasa przedwyborcza;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
BOLO ma jednak trochę racji, bo co z tego, że to przedszkole powstaje na naszym osiedlu skoro podstawowym kryterium przyjęcia są i tak niskie dochody a nie np. miejsce zamieszkania. Ciekawy jestem ile dzieci z Olimpii tak naprawdę spełni te kryteria, konkurując z całym miastem. Pozostali rodzice, mający przecież przedszkole na wyciągniecie ręki będą zmuszeni wozić swoje dzieci może i na drugi koniec miasta generując dodatkowy ruch. No i jaki wtedy pożytek dla nas z tego przedszkola będzie? Dodatkowe auta , hałas? Przekonamy się niebawem. Pozdrawiam!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Czy wie ktoś, co ostatnio działo się przy starym porcie paliwowym przy ul Marco Polo? Widziałem straż pożarną w tym miejscu. Może coś z pobliskich osadników Orlenu wylało? Przechodząc tamtędy niejednokrotnie czuć w powietrzu smród paliw. Podobnie woda gromadząca się w akwenie portu nie wygląda i nie pachnie najlepiej. Przydałaby się jakaś kontrola sanepidu odnośnie czystości powietrza i wody w tym miejscu.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
No właśnie, artykuł przytoczony przez peperosa pokazuje skalę problemu, który jest z pewnością piętą achillesową tej inwestycji.
Wg mnie, jest kilka rozwiązań, które realnie zmniejszyłyby korki od tej strony miasta np:

1) Budowa Trasy Swojczyckiej (alternatywa dla Strachocinskiej i Kowalskiej) oraz połączenie jej z Trasą
Olimpijską w kierunku mostów Chrobrego. Wybudowanie drugiego mostu obok mostów chrobrego i poszerzenie do
dwóch pasów w jedną stronę ul.Mickiewicza (rezerwa terenu jest pozostawiona przez Niemców). Pociągnięcie tego
do skrzyżowania z Paderewskiego i z Aleją Wielkiej Wyspy (o ile powstanie). Tam auta będą miały
dodatkowe dwie alternatywne drogi włączenia sie do ruchu (w kierunku centrum i na południe).

2) Przebudowanie drogi przez Blizanowice w kierunku pl. Społecznego. Droga byłaby alternatywą głównie dla
mieszkańców podwrocławskich miejscowości od strony Obwodnicy Wschodniej. Zmniejszyłyby się korki na
Strachocińskiej i Opolskiej.

3) Przedłużenie ul.Olszewskiego w kierunku osiedli Strachocin-Wojnow. Pomysł porzucony przez Miasto zapewne z
uwagi na obecność rozległych terenów zalewowych i koszta z tym związane.

4) Po wybudowaniu Alei WW domknięcie obwodnicy śródmiejskiej przez Kowale do ul.Krzywoustego, dodatkowa
przeprawa odciążyłaby ruch mostach Chrobrego.

5) Szybka i sprawna komunikacja zbiorowa w kierunku centrum. Szczególnie powiązanie istniejących torów
kolejowych w kierunku Jelcza- Laskowice z torami tramwajowymi w kierunku Sępolna. Podróż komunikacją zbiorową
byłaby wtedy rzeczywistą alternatywą dla podróżowania własnym samochodem. Niestety, dla Miasta przeszkoda w
postaci kanałów jest widocznie nie do przeskoczenia.

Sądzę, że Obwodnica Wschodnia zmniejszy ruch tranzytowy. Ale nie stanowi ona żadnej alternatywy dla aut
podróżujących do centrum miasta. Korki rano, po południu i tak pozostaną.
Podobnie wybudowanie samej Trasy Olimpijskiej nie rozwiąże problemu, a dodatkowo ściągnie na mosty Chrobrego
jeszcze więcej aut z Psiego Pola, Kiełczowa itp.. Po wybudowaniu Alei WW będzie to atrakcyjna trasa w kierunku południa Wrocławia, omijająca ścisłe centrum.

Niestety, większość z tych pomysłów, z uwagi na plany i kondycję finansową miasta zapewne nigdy nie
doczeka się realizacji.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Dla mnie budynek S12 sprawia wrażenie wcisniętego "na siłę" pomiędzy S14 i S11. Takie dogęszczanie to normalka na obecnym rynku deweloperskim. A można by tam choćby mały skwerek zieleni zostawić. Przyszłych mieszkańców napewno bardziej ucieszyłby taki widok, niż sąsiad za oknem. No cóż, porównując zagospodarowanie przestrzeni, nie trzeba przypominać nawet czasów niemieckich. Wystarczy przejść się po obecnych osiedlach wielkopłytowych (choćby do sąsiadów zza kanału na Bartoszowicach). Widać ile przestrzeni pozostawiono tam między budynkami dla komfortu mieszkańców oraz dla funkcji społecznych.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
No własnie, tu widać jak na dłoni cały problem takich inwestycji. Deweloper interesuje się tylko swoim podwórkiem, a krok dalej to niech się wali i pali. Uważam, że Archicom reklamując swoje przyszłe osiedle jako społeczne, ze strefami publicznymi, półpóblicznymi zaprojektowane na bazie kompleksowego planu zagospodarowania powinnen na starcie uzyskac informację ze strony miasta, czy wogóle zamierza uczestnicznyć w powstawaniu tej inwestycji. W przeciwnym razie wyrośnie nam takie ciało obce z otoczeniem kompletnie nieprzystosowanym do jego funkcjonowania (brak chodników, porządnej drogi, przejść dla pieszych itp.). Wiadomo, nie od razu Rzym zbudowano. Mimo to uważam, że takie całkowite rozgrzeszanie siebie i zrzucanie winy wyłącznie na miasto to brak profesjonalnego podejścia do całości inwestycji.

Tyle w tej kwestii. Pozdrawiam!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Archicom,

dziekuję za szybką odpowiedź w sprawie estetyki elewacji z płytek klinkierowych. Jeżeli to rzeczywiście nie jest efekt końcowy to nie mam prawa zrzędzić, tylko czekać pozostaje :) A fakt, rzeczywiście uchwyciłem może jedną z najbrudniejszych szklanych balustrad. Wiadomo, jest budowa i nikt tu nie będzie tych szybek polerował. Nie mniej jednak moja obawa o utrzymanie tego w ciągłej czystości pozostaje. Czy słuszna? To okaże się dopiero w praktycznym użytkowaniu.

P.S.
Zgodnie z prośbą z przedostatniego postu Archicomu, przypominam moje wcześniej zadane pytanie i dodaje jedno.

1) Znane Wam są już plany miasta, dotyczące remontu pozostałego fragmentu ul. Kolumba? Czy oni wogóle coś odzywają się na ten temat? Czy raczej nie ma co się łudzić , że mieszkańcy kolejnego etapu (S5,S6,S7) pojadą już w pełni wyremontowaną drogą ? Mam tylko nadzieję, że dla uspokojenia sprawy nie zasypie się tłuczeniem kałuż, które tam non stop powstają a remonty odłoży do dalekiej przyszłości.

2) Czy przy planowanym remoncie fragmentu ul. Marca Polo zamierzacie całkowicie usunąć te zniszczone betonowe kostki "plastry miodu" i wymienić podbudowę? Czy może to będzie trochę tak na szybko, czyli kostki zostają i będą tylko wyasfaltowane?

Pozdrawiam
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Pytanie do Archicomu:
Może się czepiam, ale czy macie zamiar coś zrobić z tymi białymi wykwitami na elewacji z płytek klinkierowych? Tragicznie to miejscami wygląda i nie pozostawia dobrego wrażenia.

Zdjęcia poniżej:
73875_1000x.jpg


A tutaj po trochu potwierdzają się moje obawy dotyczące estetyki tych szklanych balustrad. Trochę dziwny to dla mnie "wynalazek".

73876_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Z tym tramwajem na Swojec to raczej chodziło mi o pozostawienie jakieś rezerwy, delikatnego poszerzenia mostów podczas przyszłej przebudowy. Dawałoby to jakiekolwiek nadzieje-pozyjemy zobaczymy. A na tę chwilę przedłużanie nitki z Sepolna również uważam za science-fiction. Zresztą i tak nie ma planów lini tramwajowej na Swojczyckiej, więc trochę wątpliwa to alternatywa dla autobusów. Poza tym, przejść obecnie wzdłuż Swojczyckiej to znaczy ryzykować życie. Przecież tam nawet porządnego chodnika ani przejścia nie ma, na co słusznie już zwracał uwagę jeden z forumowiczów.

Jeżeli chodzi o autobusy to uważam, że częstotliość kursowania są do wywalczenia, ale z przystankami choćby na Rondo Reagana czy pl. Dominikańskiego może być ciężko. Wystarczy przejrzeć stronki osiedli Swojczyce-Strachocin-Wojnów, żeby zobaczyć ile Radni już w tej sprawie pism wysłali i póki co miasto w d... ma poprawę komunikacji tych osiedli. No cóż, pozostaje tyllko nadzieja, że będziemy mieli większą siłę przebicia.

A co do dróg to jestem realistą. Rozumiem, np. że miasto może za 10 lat zrobi byłą Betonową (od Cementowej do mostów). Obecnie ten odcinek, pięknego bulwaru rodem z wizualizacji raczej nie przypomina, a momentami bliżej tu widokom jak z wysypiska śmieci. Ale jeżeli pozostawią ten biedny niedorobiony fragment Cementowej, to będzie naprawdę porażka i znak, jak miasto ma daleko w d... powstającą tu inwestycje. Dojazd dla II fazy osiedla przez kawał Cementowej z kocich łbów + po deszczach, wody i błota po kolana. Porażka totalna, chociaż wiem, że w innych nowych osiedlach wcale nie jest lepiej.
Mam tylko nadzieję, że się mylę a wpółpraca Archicom-Miasto nie zakonczy się wyłącznie na porządkowaniu skweru i sadzeniu zieleni.

Sorki za stare nazwy ulic. Nie mogę sie jeszcze przyzwyczaić:)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Fajnie, że osiedle się rozrasta. Widać, że sprzedaż idzie im bardzo przyzwoicie. Aby tylko za szybkim rozwojem poszła również poprawa komunikacji zbiorowej i samochodowej osiedla z centrum miasta. Mam nadzieje, że przy planowanej przebudowie Mostów Swojczyckich uwzgledni sie potrzebę przedłuzenia tramwaju za kanały (pomysł przedłużenia tramwaju z Kowal wydaje mi się mało atrakcyjny) i ewentualnego poszerzenia mostów.

Fajnie też jakby miasto przeznaczyło jakiś teren w pobliżu osiedla pod sklep wielkopowierzchniowy (sklepiki Żabki osiedlowe to raczej nie tu wystarczą). Z tego co sprawdzałem to na działkach przeznaczonych pod usługi (kolor czerwony) przy Swojczyckiej jest tylko pozowlenie na handel małopowierzchniowy A (do 400m2). Mogą tam także powstać m.in. biura lub hotele, a na obecności takich obiektów to mieszkańcy osiedla średnio by skorzystali.

W końcu jak deklaruje deweloper, osiedle zaprojektowane zostało przy współudziale Biura Rozwoju Wrocławia. Pożyjemy zobaczymy...


P.S. Pytanie do Archicomu: czy miasto zadeklarowało się kiedy dokończy brakujący fragment ul. Kolumba na wysokości parku-skweru?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Myszka80, teren Olimpii w 1997r BYŁ ZALANY i to nie mało. Widać to choćby na filmie z Kroniki Wrocławskiej powodzi cz.18 na YouTubie (mniej więcej od 6min filmu kamera z helikoptera pokazuje Popiele i Południowe Swojczyce podczas powodzi). Woda wyrażnie wystąpiła z kanału i zalała przybrzeżne tereny. Poza tym obecność wody 1997r w tym miejscu pokazuje dokladnie mapa ogolnie dostepna w internecie. A tak na marginesie to chętnie zobaczyłbym jakieś zdjęcie z lotu ptaka z powodzi 1997r na tym terenie, widać by było dokładnie na jaki obszar woda wtedy wylała (może ma ktoś jakieś?).
Podczas "mini" powodzi w 2010r teren Olimpii był suchy, wrota przeciwpowodziowe śluzy Bartoszowice zamkniete. Lecz niewiele brakowało... Okazało się, że newralgicznym punktem ochrony przeciwpowodziowej tych terenów jest grobla Łanieska-wał dla kanału ulgi Odra-Widawa. W 2010r ten wał żołnierze na współ z mieszkańcami ofiarnie "łatali" (zdjęcia z tej akcji choćby na stronie osiedli Swojczyce-Strachocin-Wojnów). Przebudowa kanału ulgi jest po stronie DZMiUW w ramach II Etapu modernizacji WWW. Dopiero po tej, jak i innych inwestycjach przeciwpowodziowych (m. in. budowa zbiornika Racibórz) możemy mówić, że tereny Olimpii są bezpieczniejsze niż to bylo w 1997r. Póki co realne zagrożenie powodziowe dla tych terenów napewno nadal istnieje.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Pytanie do Archicomu:
czy posiadacie jakiekolwiek informacje na temat budowy kładki pieszo-rowerowej z ul.Kolumba na Smętną. Widoczna jest na Waszych planach zagospodarowania. Czy jest to narazie jakaś futurystyczna wizja, której budowa przesunięta jest do dalekiej przyszłości albo wogóle może nie powstać? Czy może znane są już jakieś konkretne terminy dotyczące tej budowli? Kto miał by być odpowiedzialny za tą inwestycje, samo miasto czy może przy Waszym wsparciu?
Te same pytania dotyczą remontu odcinka ul. Marca Polo od zjazdu z mostów Chrobrego do ul. Kolumba. Z tego co sprawdzałem to w planach wrocławskich inwestycji na najbliższych 5 lat nie ma mowy o budowie tego odcinka oraz o budowie wspomnianej kładki na Smętną (chyba, że coś przeoczyłem). Czyli rozumiem, że wyjazd z osiedla od strony Marca Polo będzie prowadził przez najbliższe 5 lat dziurawą, nierówną, wąską drogą nawet bez chodnika, nie mówiąc już obecności na niej tras rowerowych, ktore to tak mocno zachwalacie?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
khatru
Niewątpliwie czarną stroną tego osiedla będzie komunikacja z centrum, a szczególnie ten przepełniony do granic możliwości most Swojczycki i wogóle ulice Swojczycka - Mickiewicza. Najgorsze jest to, że osiedle z roku na rok będzie szybko przyrastać, a póki co ze strony miasta nie pojawia się żadna konkretna data, ani nawet informacja o zamiarze rozpoczęcia inwestycji infrastrukturalnych w tym rejonie.

Wg planów jest to m. in.: Trasa Swojczycka- równoległa do obecnej ul. Swojczyckiej, Aleja Olimpijska czy przedłużenie nitek tramwajowych z Sępolna czy Kowal. Sam Most Swojczycki wymagać będzie nie tylko remontu nawierzchni już istniejącej ale i poszerzenia oraz przystosowania do ruchu tramwajowego. I to wszystko przez tak naprawdę dwie przeprawy (kanał powodziowy i żeglugowy). Sądzę, że to pieśń przyszłości i miasto w ciągu najbliższych lat skupi się raczej na remontach ul. Curie-Skłodowskiej, Wystawowej oraz ewentualnie na budowie mostu Wschodniego i Aleji Wielkiej Wyspy, odcinek ul.Betonowej od mostu Swojczckiego do ul. Cementowej tez powinni zrobić, chociaż i tu konkretnej daty nie ma. Póki co wiosną 2013 nowi mieszkańcy zapewne zasilą korki z rana i po południu, bo tak to teraz wyglada.

Oczywiście, za taki stan rzeczy nie można całkowicie winić dewelopera. Jakby patrzył tylko na lokalizację z dogodną komunikacją we Wroclawiu, to zapewnie nigdzie by tak wielkiego osiedla nie postawił. Przecież z podobnymi problemami komunikacyjnymi boryka się obecnie większośc mieszkańców nowo wybudowanych osiedli ( Stabłowice, Jagodno, Ołtaszyn, Partynice przy ul.Zwycieskiej, Krzyki przy ul. Przyjaźni czy nowe osiedla przy ul. Opolskiej).

Póki co Olimpia na pewno nie będzie tu wyjątkiem.
0
Zaloguj aby dodać komentarz