Kluchow
25komentarzy
7zdjęć
obserwuj
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Spinka1987 napisał:

Poniżej zamieszczam zdjęcia jak wygląda wejście  do klatki
numer 29 w budynku s14. Proszę o odpowiedź Archicom, co zamierzacie
zrobić, gdyż wygląda to mało estetycznie. Dlaczego wejście do
klatki nie wygląda tak jak w innych budynkach, tylko jest dana
brzydka płyta niczym niepomalowana, z dziurami?? Dlaczego wejście
nie jest zrobione w takiej elewacji jak cały budynek?? Czy to
kolejny zamysł architekta by dać brzydką płytę bo jest to tańsze,
czy efekt wizualny już się nie liczy??




271976_1500x.jpg





271977_1500x.jpg





271978_1500x.jpg


Wejście do klatki nr 27 wygląda identycznie :)
Tak swoją drogą, ktoś wie co się dzieje z oświetleniem na osiedlu? Zauważyłem, że skrajne lampy na parkingu pomiędzy budynkami S14-S8, S9 nie świecą się, tak samo zjazd do garażu w budynku S8 nie jest podświetlony.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Witam,

Mam pytanie do Archicom'u. Na planie dostępnym na Państwa stronie
jeden z wjazdów do "wnętrza" osiedla nie posiada szlabanu. Czy jest
to przeoczenie osoby sporządzającej plan, czy też faktycznie nie
mają Państwo zamiaru montować tam szlabanu? Jeśli to drugie, to
właściwie na reszcie dróg też mogło by nie być szlabanów, skoro i
tak można wjechać wszędzie wjeżdżając tą drogą. 



259816_901x.jpg


0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
tylkoalibi napisał:



Zacytuję kolegę z forum:

"Pretensje masz, jak byś kupował mieszkanie za co najmniej 10000
za

metr. A tymczasem pewnie dałeś raptem 5500-6000. Cena czyni
cuda,

skoro są to jedne z najtańszych mieszkań we Wrocławiu, to nie

oczekuj jakiejś szczególnej rewelacji"



;-).



Zapraszam na grupę Olimpia Port na FB:
https://www.facebook.com/groups/681442301944296



Każdy kto kupił lub chce kupić mieszkanie od Archicomu powinien się
zapoznać z opiniami tam przedstawionymi na temat jakości aktualnie
kończonych mieszkań w budynkach, które będą oddawane w maju i przez
wakacje tego roku. Ten wątek na forum powoli umiera, tam jest dużo
więcej opinii, zdjęć i filmików (np. lejącej się wody przez kanał
wentylacyjny okapu w kuchni ;)).







Nie przesadzajmy, że cena 5500-6000 zł/m2 praktycznie na obrzeżach miasta gdzie dojazd do centrum prowadzi przez jedną z najbardziej zakorkowanych ulic we Wrocławiu to super tanio. Wiele mieszkań mieszących się o wiele bliżej centrum/rynku miała ceny zbliżone do Olimpii port. Przykładowo Promenady Wrocławskie, Wyspa mieszczańska, Zielone Śródmieście w tych wszystkich miejscach były dostępne mieszkania w zakresie cenowym 5000-6000 zł. Mieszkania w odległości od centrum mniej więcej takiej samej jak Olimpia port kosztowały nawet poniżej 5000 zł. Dla przykładu Obornicka 99. 
Więc cena jest raczej standardowa, a nawet nieco wyższa niż niektóre inne mieszkania mieszczące się w podobnej odległości od centrum. 
wykonawstwa
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow






peperos napisał:













Czy tylko ja zauważyłem, że z
nowych wizualizacji Archicomu zniknęła obiecywana
wszystkim Marina?
















_wizualizacja_0x_0_17.jpg










Zaraz Archicom się odezwie, że marina dalej jest w planach, gdyż:



"Marina
port jachtowy – mały
lub średni 
port (też wydzielona część
portu tj. 
basen jachtowy) przystosowany do
przybijania, 
cumowania i postoju jachtów i innych niewielkich jednostek pływających. Obszar portu osłonięty jest zazwyczaj od
strony otwartego 
akwenu falochronem w sposób naturalny
lub sztuczny." - wikipedia




A przecież nie obiecywali okazałego budynku przy marinie :) to była tylko koncepcja. Tak samo jak pierwotna
koncepcja z bulwarem zmieniła się w obecną. Chociaż ja przy
zakupie usłyszałem, że bulwar będzie rozbudowany do stanu
ukazanego w pierwotnej wizualizacji więc tutaj trochę
przeinaczyli. Natomiast co do mariny to usłyszałem
tylko, że marina będzie. Nikt nie zapewniał mnie, że powstanie
budynek w takiej formie jak na wizualizacji. Inna sprawa, że większość osób, nie
wyłączając mnie marinę
rozumiała właśnie jako ten budynek, a Archicom nie
miał interesu w tym, aby kogoś wyprowadzać z
błędu. 


Myślę, że taka zmiana to decyzja biznesowa,
gdyż mieszkania w S18-S19 mają niski popyt, a
przecież budynek ukazany na wizualizacji przy marinie był jeszcze
większym

"wypasem" i zapewne w zamyśle Archicom'u parter miał
być pod usługi, a górne piętra miały zajmować "luksusowe"
apartamenty.

Dlatego budowa takich apartamentów przy niskim
popycie, podczas gdy można postawić zwyczajne budynki z większym
popytem i większą ilością mieszkań jest decyzją lepszą
dla firmy. 




Ale mogę się mylić :)

0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
ola_ napisał:







Archicom napisał:









Ponownie, ciężko nam się ustosunkować do niemożliwej do



zweryfikowania sytuacji, w której „ktoś coś powiedział”. Możemy



jedynie zachęcić do dokładnego studiowania dokumentów, które



szczegółowo określają zagospodarowanie terenu wokół

inwestycji.






:-) czyli mamy rozumieć, że Państwa sprzedawcy,
przedstawiciele itp mogą mówić co im się podoba i Państwo podchodzą
do tego bezkrytycznie, a my mamy siedzieć i szukać kruczków ? jak
widać dużo osób się skarży na rozpowiadane legendy. wychodzi więc
na to, że jest to standard, a nie jakiś pojedynczy przypadek. takie
macie standardy ?





Ha! U mnie doradca Archicomu przed zakupem mieszkania kilkukrotnie zapewniał, że nabrzeże będzie wykonane tak jak na pierwotnej wizualizacji. Pytałem o to z ciekawości bo nie wierzyłem, że faktycznie tak będzie. Cóż, kilka miesięcy później zmieniła się wizualizacja na taką która ukazuje stan obecny. :) Po tej sytuacji doszedłem do wniosku, że wszystko co się słyszy od doradców należy traktować jak legendę. Trochę prawdy i dużo fantazji. :)
Co do klubu mieszkańca. Ja usłyszałem, że w zależności od popularności klubu wśród mieszkańców zostanie podjęta decyzja czy powstaną kolejne. Cóż, widocznie było za małe zainteresowanie i Archicom uznał, że klub pomieści wszystkich z obecnie kończonej strony Magellana. :)
Natomiast jeśli chodzi o budynki to osobiście wydaje mi się, że nie przybyło ich jakoś dużo więcej od czasów pierwotnej wizualizacji. Być może faktycznie zajmują trochę więcej miejsca, ale za to zostały utworzone luki pomiędzy budynkami. Przykładowo, według pierwotnej wizualizacji budynki S12, S14, S15 są jednym budynkiem, tak samo jak S8 i S10.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
teha napisał:



to jest właśnie problem, nawietrzniki strasznie wyziębiają
pomieszczenie. Do tego czy to na min. ustawieniu czy na max. wieje
tak samo mocno. Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z
nawietrznikami. 





Z ciekawości poszukałem w internecie o tym temacie. Z tego co udało mi się znaleźć, to wiele osób na różnych osiedlach i w różnych częściach Polski zgłasza ten sam problem. Rozwiązania jakie był opisywane to montaż droższych nawiewników, bo podobno te montowane przez deweloperów to najtańsze i najgorsze nawiewniki na rynku, albo zaklejenie nawiewników. Co do pierwszego rozwiązania to nie jestem do końca przekonany czy to coś pomoże. 
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
"bernia" napisał:
[quote="peperos":290kcy44][quote="alsen strasse 67":290kcy44]
170211_1000x.jpg

To właśnie ta nasza osiedlowa fosa :D Ewentualnie jakieś miny można porozkładać i skutecznie rozdzielić starych i nowych mieszkańców...[/quote:290kcy44]

byłam dziś na osiedlu i przy takich opadach niedługo będzie można sobie błotne ślizgawki urządzać, może to ma być taka impreza integracyjna ;-)
[/quote:290kcy44]

Normalnie powinni wymienić na stronie jako atut. Do osiedlowego fitness, placów zabaw, ścieżek rowerowych powinny dołączyć kąpiele błotne :mrgreen:
Z drugiej strony, myślałem, że te ścieżki rowerowe to chodzi o teren na którym obecnie ulokowana jest fosa. Innych ścieżek nie widziałem.

"efendi" napisał:
W S12 już są ścianki działowe dawno pobudowane, okna zainstalowane a wczoraj ekipa kładła już styropian na elewacje...

dziwne jest tylko czemu budynek nie został pomalowany tym różowym anty grzybem jak było to w przypadku np. S8 tylko bezpośrednio na ściany jest kładziony styropian --> [color=#FF0000:290kcy44][i:290kcy44]i to jest pytanie do Archicomu.[/i:290kcy44][/color:290kcy44]

Widać tą różową "konserwację" na zdjęciach na stronach 121, 123 i 124.


Również dołączam do pytania. Czyżby kolejne etapy miały nie dostąpić zaszczytu pomalowania farbą antygrzybiczną? Czy też został zmieniony produkt na przezroczysty?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
[quote:22nd036n]
"teha" napisał:
dla mnie nie zrozumiałe jest zamieszczanie wizualizacji i grafik, które uwzględniają tą ścieżkę, która de facto nie należy do Archicomu. Czemu Archicom zatem wykorzystuje nie swój teren do promowania inwestycji, skoro nie zamierza z nim nic robić? To tak jakby na wizualizacjach umieścić tramwaj na Swojczyckiej, a potem powiedzieć - to do miasta należy, my tylko tak sobie walnęliśmy wizualizację, żeby było ciekawiej sprzedażowo.


ok, mogę się zgodzić ale co w tym przypadku zaznaczyć na wizualizacji jeżeli w/w ścieżka przychodzi przez inwestycję ? zakreskować pole z napisem TEREN MIASTA ? zostawić białe tło albo niebieskie żeby ludzi zaczęli się pytać kiedy w końcu powstanie fosa ;)[/quote:22nd036n]

Nie przesadzajmy że to taki problem rozwiązać to inaczej. Archicom jakoś mógł nie zamieścić na wizualizacji ani cmentarza, ani osiedla "Nowy Port". W miejscu powyższych na wizualizacji widać drzewa.

Poza tym chyba czegoś nie rozumiem. Ścieżka znajduje się na planie sytuacyjnym, zagospodarowaniu osiedla oraz wizualizacji i ma nie powstać? Jak dla mnie to oznacza, że deweloper "sprzedał" to co do niego nie należy. Teraz ta sytuacja jest komiczna. "Zaplanowaliśmy wam ścieżkę w tym miejscu, zostawiliśmy ziemię, a teraz WY drodzy mieszkańcy idźcie walczyć z miastem żeby ją wybudowali. Tylko szybko, bo jak nie to teren zmieni się w bagno". Według mnie nie powinniście Państwo jej w ogóle planować bez porozumienia(najlepiej pisemnego) z miastem. Chyba, że takie porozumienie jest i miasto się zobowiązało do jej wybudowania? Chociaż z drugiej strony miasto potrafi olać nawet porozumienia pisemne, tak jak w pewnym okresie wycofało się z pisemnej deklaracji dofinansowania Wschodniej obwodnicy Wrocławia.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
"Michael" napisał:
Dzień dobry,

Ponawiam pytanie do Archicom'u i Inkom'u o naprawienie asfaltu oraz trawników po pracach przed budynkiem S6, kiedy spodziewają się Państwo naprawy obecnego stanu rzeczy?

Pozdrawiam


Chyba czekają aż się całkowicie wszystko zawali :wink:

A tak na serio, nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego Archicom i Inkom pozwalają sobie na taki wygląd bulwaru skoro, jak sami mówią, ma być on ich "wizytówką". Tak ciężko zmobilizować Wykonawcę kanalizacji do naprawy zniszczeń? Bo według mnie nie powinien to być żaden problem.

Czy Archicom nie zdaje sobie sprawy z tego, że ludzie którzy przechadzają się po bulwarze(mam na myśli również nowych nabywców) mogą mieć bardzo negatywne odczucia co do jakości i rzetelności wykonania osiedla? Skoro od kilku miesięcy pozwalają na to, żeby ich "wizytówka" się "sypała" to dlaczego z osiedlem miało by być inaczej? Nie każdy wie, że omawiany teren należy do ZDiUM, a Wykonawcą tych robót nie był Archicom. Więc tak naprawdę dla osoby oglądającej osiedle wszystkie punkty ujemne idą na konto Archicom'u.

Rozumiem, że osiedle jest piękne i zniszczenia na bulwarze zapewne nie wypłyną na decyzję nowych kupców, poza tym zawsze można klientom powiedzieć, że to nie nasz teren i nie nasze roboty. Aczkolwiek Archicom jako współtwórca bulwaru oraz rzetelna firma powinien zrobić wszystko, aby przywrócić bulwar do poprzedniego wyglądu. Przecież mają większe możliwości niż mieszkańcy. Prosiłbym o więcej PR, a mniej marketingu.

Zdjęcia:
[galeria:12i5mdxd]http://static7.investmap.pl/g/139/11/163467.fullsize.jpg[/galeria:12i5mdxd]
Krzywa latarnia
[galeria:12i5mdxd]http://static6.investmap.pl/g/138/10/163466.fullsize.jpg[/galeria:12i5mdxd]
Zniszczona nawierzchnia
[galeria:12i5mdxd]http://static5.investmap.pl/g/137/9/163465.fullsize.jpg[/galeria:12i5mdxd]
Tutaj raczej trawa nie urośnie
[galeria:12i5mdxd]http://static4.investmap.pl/g/136/8/163464.fullsize.jpg[/galeria:12i5mdxd]
tu również

PS.
[galeria:12i5mdxd]http://static8.investmap.pl/g/140/12/163468.fullsize.jpg[/galeria:12i5mdxd]
Ktoś fajnie wpadł na pomysł z tą linką. Bluszcz raczej sam nie jest w stanie dosięgnąć balkonów budynku S6 z donicy. Fajnie jakby Archicom od razu o tym pomyślał przy następnych budynkach.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Niezbyt fajna niespodzianka. :? Ja w umowie(budynek S14) mam zapis, że liczniki są umiejscowione w szafkach pomiarowych na korytarzu.

EDIT: Faktycznie ja też na rzucie mieszkania mam wrysowany wodomierz. Na szczęście w mniej widoczny miejscu. :(
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Też mam takie wrażenie. Teraz pytanie czy tak ma być, czy też górne poziomy nie zostały jeszcze pomalowane?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Do powyższego postu można jeszcze dodać, że latarnie przy budynku S6 zostały przekrzywione podczas robót i wymagają wypoziomowania, a i zieleń przed budynkiem została odtworzona na "odwal się".
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Czyli mieszkańcy budynków S18 - S19 będą mieć duże tarasy w mieszkaniach i do tego taras na dachu na wyłączność?
Równie dobrze można zrobić klub mieszkańca tylko i wyłącznie dla mieszkańców budynku S4. Albo wspólnoty mieszkaniowej S1-S4.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
"jolly" napisał:
[quote:17vkhikb]może akurat te 4 były świeżo pomalowane przed robieniem zdjęcia


Nie były ;) to jest tworzywo sztuczne. W takim stanie wyjechało z fabryki. Albo inna seria, albo inny model.[/quote:17vkhikb]

Dlatego się też zastanawiam, czy to błąd wykonawcy i miało zostać to zamontowane gdzie indziej, czy dostawcy. Albo może tak ma być? :wink:

W temacie nowych sklepów:
Według mnie to dobrze, że powstaną markety w sąsiedztwie osiedla. Nie trzeba będzie uruchamiać samochodu, czy też jeździć komunikacją miejską z tobołami. Aczkolwiek, po części, podzielam zdanie Storno, że mieszkańcy S10 i S11 nie będą mieli zbyt komfortowo w pokojach od strony Swojczyckiej. Ale myślę, że oprócz pasażu handlowego, wymienione przez Strono "przeszkadzacze" (czyli ruch uliczny, psy przy warsztacie i wesoły domek) były widoczne gołym okiem, uchem i nosem od dawna i osoba kupująca tam mieszkanie się z tym pogodziła. Może nawet ten pasaż handlowy pomoże? I zadziała jak ekran akustyczny :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Mam pytanie

[galeria:2p8b5n82]http://static7.investmap.pl/g/143/15/157327.fullsize.jpg[/galeria:2p8b5n82]

Dlaczego 4 panele umieszczone pomiędzy oknem, a drzwiami balkonowymi różnią się od reszty fakturą oraz odcieniem? (Na żywo jest to bardziej widoczne niż na zdjęciu)
Czy miały być one zastosowane w innym budynku?

Swoją drogą, bardziej one trafiają w mój gust. :mrgreen:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
"Archicom" napisał:

Ocena kolorystyki to sprawa indywidualnych preferencji Klientów i trudno byłoby wszystkich zadowolić. Możemy natomiast Państwa zapewnić, że dokładamy wszelkich starań, by budynki były estetyczne, a całość osiedla spójna i funkcjonalna.

Ciężko się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że o gustach się nie dyskutuje.

Dodam tylko, że oglądając wizualizację wydawało się, że odcień paneli stosowanych we wnękach S8 i S14 będzie bardziej ciemnopomarańczowy(czyli np. C32 pomarańczowo-brązowy lub CL 102 wiśnia z katalogu Euronit), a to budynek S16 otrzyma panele w odcieniu żółtym.

S14_duze_1.jpg

Nie jest to może jakiś wielki problem, ale chciałem wyjaśnić z czego wynikło akurat moje "niezadowolenie".

Pozdrawiam
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
"bernia" napisał:
jeśli chodzi o nabrzeże to bardzo się cieszę, że pierwsza wizja nie została zrealizowana i mam nadzieję że to się nie zmieni :-) teraz rosną ładne, duże drzewa, a na tej wizualizacji są jakieś śmieszne, małe pałąki a nie drzewa.

a te wnęki wyglądają tragicznie :/ więc od razu pytanie - jak myślicie, czy można sobie to przemalować? czy nie można tak ingerować w elewację?


Nie pisaliśmy o wycinaniu drzew, tylko o uporządkowaniu zieleni(przycięcie krzaków, wyrwania chwastów itp.) Chociaż obecna "dzika" forma ma również swój urok.

Co do paneli we wnękach to moim zdaniem pomysł był dobry, ale wykonanie kiepskie. Panele fajnie nawiązywały by do klimatu drewnianych domków letniskowych. Niestety, z tego co widać na zdjęciu, niezbyt fortunie został dobrany odcień. Wygląda jak drewno pomalowane na żółto.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
"Ludek" napisał:
[quote="Archicom":1tti0cvx]Nabrzeże jest i będzie sukcesywnie wykonywane wraz z kolejnymi etapami osiedla. Wykonaliśmy pierwsza część nabrzeża, niebawem czas na kolejną.
Właśnie udało nam się nabyć nieruchomość na której postawiony jest dom z kominem. Jeszcze za wcześnie aby przesądzać o jej finalnej funkcji. W chwili obecnej jesteśmy na etapie opracowywania koncepcji zagospodarowania kolejnych etapów osiedla Olimpia Port , położonych po wschodniej stronie ul. Magellana, która obejmie również teren nieruchomości o którą Państwo pytacie. Obiekt jest objęty ochroną konserwatorską, dlatego projekt będzie wymagał również konsultacji z konserwatorem zabytków. Obecnie prowadzone są prace porządkowe wokół nieruchomości związane z zabezpieczeniem terenu, po przejęciu nieruchomości przez naszą firmę.



...Jeżeli mowa o zagospodarowaniu terenu, chciałam wyrazić swoją opinię.
Jak dla mnie, pierwotna wizualizacja jest zbyt industrialna, uboga w rośliny, wycięte są drzewa, które obecnie tworzą naturalny, łagodny klimat nadbrzeża, owszem, zieleń powinna być bardziej uporządkowana, sporo jest małych drzewek i krzaków do usunięcia, a przede wszystkim- powinny być wykonane bezpieczne zejścia na pomosty. Idealnie byłoby wypośrodkować pomiędzy jedną wizualizacją a drugą;)
Pozdrawiam![/quote:1tti0cvx]

Mam dokładnie takie samo zdanie :)
Zejścia na pomosty są wykonane bardzo prowizorycznie.(brak barierek, wykonanie dojścia do schodków polegało na położeniu płyt chodnikowych na trawie).
Ja dodałbym od siebie, że trochę rażą w oczy grodzice stalowe wbite w rzekę na wysokości park/budynek S6(Nie mam tutaj na myśli starego basenu portowego który znajduje się przy skrzyżowaniu Marca Polo z Kolumba).

Pytanie do Archicomu:
Istnieją już jakieś koncepcje zagospodarowania starego budynku z cegły? Uchylą Państwo rąbek tajemnicy? :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Mówię o zagospodarowaniu zgodnie z poprzednią wizualizacją:
25829.big.jpg

Dla porównania obecna wizualizacja:
_wizualizacja_0_0.jpg

Byłem ciekaw czy rzeczywiście Archicom ją zrealizuje. Dlatego też przed zakupem mieszkania zadałem pytanie Archicomowi czy rzeczywiście ma zamiar zrealizować to co widzę na wizualizacji, otrzymałem odpowiedź twierdzącą.

Obecna wizualizacja z tego co widać uwzględnia wyłącznie stan obecny. Oczywiście, że Archicom już zrobił wiele dla zagospodarowania terenu i jak dla mnie obecny efekt jest wystarczający. Aczkolwiek wolałbym usłyszeć w momencie mojego zapytania, że wizualizacja to tylko koncepcja, zamiast potwierdzenia jej zrealizowania. Zwróciłem uwagę na ten element ze względu na to, iż już w momencie zadawania pytania, wykonanie takiego nabrzeża przez Archicom wydawało mi się mało realne.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Widzę, że Archicom zrezygnował z zagospodarowania wybrzeża.
A gdy pytałem kilka miesięcy temu o to, to zarzekali się, że będzie. :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
"Michael" napisał:
Pytanie do Inkom SA i Archicomu.

Prace przez blokiem S6 zostały zakończone ...

Jedna z chodnikowych ścieżek (skośna, na trawniku tuż przed blokiem) została "naprawiona" w sposób paskudny na jej końcu schodzącym do pasa ziemi przeznaczonym do parkowania (a na którym były wykopy).

Czy to tak ma zostać??? Wygląda bardzo prowizorycznie!


A dałoby radę jakieś zdjęcie załączyć?

Jeśli faktycznie wygląda to tak prowizorycznie, to również proszę Archicom o odpowiedź, czy tak ma pozostać?

Pozdrawiam
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
"INKOM S.A." napisał:
Szanowni Państwo,

wywołani do odpowiedzi chcielibyśmy odpowiedzieć Państwu i rozwiać pewne wątpliwości. Na wstępie jednak pragniemy przeprosić za wszelkie niedogodności związane z prowadzonymi pracami w rejonie ulicy Marca Polo. Budujemy kanalizację nie tylko dla osiedla Nowy Port, ale także dla Państwa. Ta sama sieć będzie bowiem obsługiwać Olimpię Port, a dziś funkcjonujące rozwiązanie jest jedynie kanalizacją tymczasową. Jednocześnie pragniemy podkreślić, co zauważyli także Państwo w poprzednich postach, że nie tylko wykonawca nowej sieci generuje ruch ciężkich pojazdów w tym miejscu, ale także dostawcy m.in. materiałów budowlanych dla naszego sąsiada.

Informujemy, że podjęliśmy wszelkie kroki, aby zdyscyplinować wykonawców nowej sieci tuż po sygnale od firmy Archicom w ostatni weekend. Wcześniej nie otrzymaliśmy żadnego sygnału o nieprawidłowościach. Zareagowaliśmy natychmiast wysyłając oficjalne prośby do podwykonawców o większą atencję dla otoczenia prowadzonych prac. Dalsze etapy budowy będziemy uważnie monitorować.

W tym miejscu warto także podkreślić, że projekt budowy nowej kanalizacji zakładał wykop o głębokości ok. 6 metrów wzdłuż ulicy Marca Polo. Aby zminimalizować uciążliwości budowy i jak najmniej naruszyć istniejącą nawierzchnię, zdecydowaliśmy się na droższą metodę przewiertu sterowanego, która jest najmniej inwazyjną metodą wykonania kanalizacji dostępną na rynku. Technologia ta zakłada wykonanie studni o bardzo dużej średnicy – w tym przypadku Ø3000. Warto nadmienić, że prace prowadzone są ok. 50 cm od skraju drogi. Ta niewielka odległość może powodować usterki nawierzchni, nawet będąc niezwykle uważnym. Po spotkaniu z przedstawicielami firmy Archicom ustaliliśmy, że nasz podwykonawca jest winny uszkodzeniu drogi w jednym miejscu. Będąc odpowiedzialnym inwestorem, gwarantujemy naprawę powstałego uszkodzenia. Zależy nam, aby Nowy Port oraz Olimpia Port, jako osiedla tworzące zupełnie nową dzielnicę Wrocławia, były utrzymane w jak najlepszym stanie wraz z wizytówką tego miejsca - nadodrzańską promenadą. Prace naprawcze realizować będziemy w porozumieniu ze ZDIUM.

Za powstałe niedogodności w imieniu własnym oraz podwykonawcy - przepraszamy. Pamiętajmy, że kanalizacja wykonywana jest jako „dobro wspólne” - także dla Państwa „części”. Dołożymy wszelkich starań, aby jej realizacja w dalszym toku była jak najmniej uciążliwa. Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi i sugestie, aby standard prowadzonych prac był najwyższy. Dlatego prosimy, o kontakt w razie zauważenia łamania w/w standardów. Ten fakt zgłosić można bezpośrednio do nas pod numerem telefonu: 71 78 18 618 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy naszego biura, tj. od 8 do 16.

Z wyrazami szacunku
INKOM SA


Cieszę się z takiego podejścia do tematu :)
Mam nadzieję, że za tymi słowami pójdą także czyny.

Pozdrawiam
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Sprawa dewastacji została przeze mnie zgłoszona do ZDiUM oraz ZZM. Z tego co się dowiedziałem, również firma Skanska która była Generalnym Wykonawcą przebudowy Marca Polo interweniowała w ZDiUM w tym temacie.

Natomiast jeśli chodzi o zniszczenia wewnątrz osiedla to żyje nadzieją, że Archicom po zakończeniu swoich robót uporządkuje teren i naprawi ew. szkody które wystąpią/wystąpiły. W obecnej chwili nie zauważyłem zniszczeń które wymuszały by użycia dużych nakładów pieniędzy i pracy.

Mam takie samo zdanie jak Efendi należy monitorować i zgłaszać usterki. Na terenie osiedla sprawa jest ułatwiona ponieważ działka należy do mieszkańców lub Archicom'u, a roboty prowadzi tylko Archicom.

Pozdrawiam
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Dziękuje za sprostowanie w temacie wykonawcy kanalizacji i w tym względzie cofam zażalenia do Archicomu. Jednakże w przypadku najeżdżania ciężarówek na chodnik, co również nie powinno mieć miejsca, ślady prowadzą wprost do wjazdu na budowę osiedla.

Ja ze swojej strony złoże pismo z dokumentacją zdjęciową do ZDiUM oraz do Wykonawcy przebudowy ul. Marco Polo któremu również powinno zależeć na temacie ze względu na udzieloną gwarancję.

Proszę również o wypowiedź przedstawiciela Archicomu czy zostaną podjęte działania w tym temacie?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Kluchow
Witam,
[i:3tv1emk9]Mam pytanie, czy Archicom planuje remont ul. Marca Polo po zakończeniu wszystkich robót związanych z osiedlem?[/i:3tv1emk9]

Pytanie ma oczywiście charakter ironiczny, lecz tempo w jakim postępuje dewastacja jezdni, chodnika oraz zieleni może spowodować, że to pytanie zostanie zadane bez ironii.

Przykład nr 1

29ghO0.jpg

FnVSiL.jpg

Wykop wykonany przy samej krawędzi czynnej jezdni, bez prawidłowego zabezpieczenia przed osuwaniem się ziemi z pod konstrukcji jezdni. Wynikiem tego jest lokalne zaniżenie oraz spękana masa bitumiczna. Na dodatek ktoś pomógł szczęściu usuwając ściek przykrawężnikowi na którym opierała się masa.
Naprawa zapewne będzie polegać na wycięciu spękanej nawierzchni i "wykonaniu czarnej łaty"([i:3tv1emk9]ładnie będzie wyglądać na szarej nawierzchni[/i:3tv1emk9]) która rozleci się po pierwszej zimie(na dodatek "łata" posiada zazwyczaj gwarancję tylko na 12 miesięcy. Wątpię czy ZDiUM w późniejszym okresie będzie nam regularnie łatał nawierzchnie.)

Przykład nr 2

HD5Fbz.jpg

To zdjęcie nie wymaga komentarza.

Przykład nr 3

QnctDv.jpg

Tu może się stać to samo co w przykładzie pierwszym. Z tego co widziałem na żywo, to już powstała szczelina w jednym miejscu między kostką, a krawężnikiem ze względu na podkopanie ławy betonowej.

Przykład nr 4

6KgNEN.jpg

Ślady przy wjeździe na budowę ewidentnie wskazują na najeżdżanie ciężarówek na chodnik. Rozumiem, że konstrukcja chodnika i studnie teletechniczne na nim są w stanie przyjąć obciążenie 20 ton? Moim zdaniem należy poszerzyć bramę wjazdową, tak aby pojazdy mogły swobodnie skręcać bez najeżdżania na chodnik.

Ivxd83.jpg

Tutaj to raczej nie wina sprzętu ciężkiego, aczkolwiek obydwa miejsca znalezione przeze mnie znajdowały się w okolicy bramy wjazdowej na budowę. Jeden pręt tej kratki bez żadnego problemu wytrzymuje nacisk ponad 110 kilogramowej osoby, nawet się nie ugina. Więc raczej nie jest to nie robota człowieka(chyba, że zrobione zostało to umyślnie)

W tym wszystkim już pomijam uszkodzone krawężniki których są dziesiątki. :evil:

Proszę Archicom o zwrócenie uwagi na sposób w jaki prowadzone są roboty i zdyscyplinowanie podwykonawców. Niestety, ale przez sytuacje które przedstawiłem, wykonawca ul. Marca Polo będzie miał argumenty do nie uznawania gwarancji, a ZDiUM za własne pieniądze nie wykona remontu na tej ulicy przez najbliższe "x" lat. Więc powinniśmy dbać bardziej o wspólne dobro.
0
Zaloguj aby dodać komentarz