Wyspa Refulacyjna (do 1945 niem. Wellen-Brecher) – sztuczna wyspa na Zalewie Szczecińskim. Wyspa osłania port w Trzebieży koło Polic. Ma ok. 0,03 km² powierzchni i wznosi się ok. 1,3 m n.p.m.
Powstawała od drugiej połowy XIX w. z urobku wydobytego podczas budowy i pogłębiania portu oraz torów podejściowych do Trzebieży. Ostatnie zasilenie wyspy urobkiem miało miejsce w latach 1996–1997, gdy pogłębiano północny tor podejściowy do Trzebieży.
Wyspa znajduje się w granicach obszaru Natura 2000 – Ujście Odry i Zalew Szczeciński.
Zaloguj aby dodać komentarz
Zaczynają się przygotowania do wielkiej przebudowy autostrady A4. Trasa wreszcie będzie miała po trzy pasy ruchu. Zniknie aż osiem węzłów, powstaną za to trzy nowe. Droga na pewno będzie płatna. 8 węzłów na A4 do likwidacji ( minn. Wądroże Wielkie)
Do likwidacji przewidziano 8 węzłów - Węzły na A4 są zbyt blisko siebie. To niezgodne z przepisami. Autostrada to droga ograniczonego dostępu, głównie dla ruchu tranzytowego. Zbyt gęste rozmieszczenie węzłów może sprzyjać sytuacjom potencjalnie niebezpiecznym. Na węzłach, które przewidziano do likwidacji, ruch jest niewielki. Obsługują one głównie ruch lokalny - dodaje rzecznik GDDKiA.
Powstaną też trzy nowe zjazdy. - Legnica II to połączenie A4 z budowaną niedługo trasą S3. Węzeł LSSE będzie stanowił dojazd do strefy ekonomicznej. W tej okolicy jest znaczny ruch ciężarówek - mówi Joanna Borkowska. W tej chwili przy LSSE znajduje się zjazd z A4, ale nie spełnia on wymogów węzła autostradowego. Natomiast zupełnie nowy węzeł Strzeganowice ma zastąpić zlikwidowany zjazd Pietrzykowice.
-------------------
Od Legnicy do Oławy na A4 musi być co najmniej 4-5 pasów na jednym kierunku. Obok autostrady linia kolejowa z TIR-ami . Wkrótce zwiększy się ilość TIR-ów jak do współpracy gospodarczej dojdzie Ukraina
Zaloguj aby dodać komentarz
Kiedy decyzja do budowy S8 do Boboszowa? Czas zacząć projektowanie, konsultacje. Dobrze byłoby - ównolegle do S8 , żeby PKP zaprojektowało nową trasę linni kolejowej 2 torowej z Wrocławia do Boboszowa ( Pragi)
Zaloguj aby dodać komentarz
A co z hałdą? https://gazetawroclawska.pl/bomba-ekologiczna-pod-wroclawiem-material-z-haldy-uzywany-jest-do-budowy-wschodniej-obwodnicy/ar/c1-15475772
Zaloguj aby dodać komentarz
Każdy developer musi wybudować , partycypować w rozwoju komunikacyjnym Wrocławia. Budują nowe mieszkania, przybywa mieszkańców ale coraz więcej samochodów , większe korki na ciasnych ulicach - brak obwodnic śródmiejskich.
Zaloguj aby dodać komentarz
Urbanista i architekt miejski nie stosuje zasady zachowania przewietrzania miasta.
Brak klinów napowietrzających powoduje zaleganie w miastach szkodliwych dla człowieka cząsteczek, szczególnie tych emitowanych przez transport drogowy - mówi PAP prof. Cezary Pałczyński, alergolog z UM w Łodzi. Dodał, że wiążą one na swojej powierzchni np. metale ciężkie czy alergeny.
"W latach 50. i 60. XX wieku wyjątkowo dbano o to, żeby miasta były przewietrzane. Wiązało się to z możliwością wybuchu wojny nuklearnej. Opad radioaktywny, który by wystąpił, miał być wywietrzony, dlatego w okresie komunistycznym zwracano na to uwagę" - mówił.
W kolejnych latach - jak podkreślił - temat ulegał zapomnieniu, a korytarze zaczęły być zabudowywane. "W ten sposób miasta się zaczęły dusić albo przynajmniej były o wiele słabiej przewietrzane" - tłumaczył.
https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news,33027,ekspert-wentylacja-miast-jest-istotna-dla-zdrowia-ich-mieszkancow.html
Zaloguj aby dodać komentarz
Było połączenie kolejowe z Náchodem
https://www.bazakolejowa.pl/_fervojoj/BIBLIO/OGOLNE/NACHOD.HTM
Zaloguj aby dodać komentarz
Szkoda, że nie realizują odbudowy linii do Nachodu - nasi turyści skorzystaliby z takiego połączenia - jak i Czesi
Zaloguj aby dodać komentarz
Dla ratowania kiepskiego skomunikowania z układem przejezdnych ulic należy wziąć pod uwagę realizację wiaduktu nad Rychtalską - obok wiaduktu kolejowego , żeby umożliwić dojazd do ul.Czesława Miłosza. Rychtalska / Zakładowa już jest mocno zakorkowana, do tego pojazdy MPK
Zaloguj aby dodać komentarz
Ul.Browarna do ul.Rychtalskiej dorzuci kolejne samochody osobowe . Należy umożliwić dojazd do ul.Miłosza . Najlepszy byłby wiadukt nad Rychtalska obok kolejowego - trasa od Końca Browarnej , bo osiedle będzie sie rozbudowywało. Planowany był tunel pod torami , pod Browarem - dla usprawnienia przejazdu autobusów od Zakładowej do J. Narodowej
Zaloguj aby dodać komentarz