[Warszawa] Inwestycje drogowe w Warszawie w 2013 roku: Mniej, ale za to intensywnie

RynekInfrastruktury
Warszawskie Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym wyróżniło 180 priorytetowych inwestycji na rok 2013. To mniej niż w roku ubiegłym, jednak wśród nich znajdują się takie, które na realizację czekają już wiele lat. Do najważniejszych projektów należy zaliczyć kontynuację budowy metra i przebudowę nadwiślańskich bulwarów.

- Niestety w roku 2013 realizowanych będzie mniej inwestycji niż w 2012. Jesteśmy przygotowani do obsługi większej ilości projektów, jednak decydującą rolę odgrywa dostępność środków – powiedział Wiesław Witek, dyrektor warszawskiego Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów, w czasie spotkania prezentującego plany inwestycyjne miasta na najbliższy rok. Po wstępnej weryfikacji biuro wybrało 580 inwestycji, które mogą zostać zrealizowane w 2013 roku. Ostatecznie wybrano 227 zadań pogrupowanych w 27 rejonów inwestycyjnych. Status inwestycji priorytetowych uzyskało 180 projektów.


Bulwary Wiślane z nowym przejściem pod Wisłostradą

 

- W 2013 roku kontynuowana będzie budowa centralnego odcinka II linii metra i w przypadku tej inwestycji nie przewiduje się dużych zmian. Możliwe są natomiast czasowe ograniczenia ruchu, wynikające np. z konieczności zwężenia ulicy Targowej – tłumaczył Wiesław Witek. Ważną inwestycją będzie również budowa Bulwarów Wiślanych. – W przypadku tej inwestycji pewnym utrudnieniem dla mieszkańców Warszawy może się okazać budowa nowego przejścia podziemnego pod Wisłostradą na wysokości ulicy Bednarskiej – powiedział Witek.

 

Południowa Obwodnica Warszawy coraz bliżej

 

W nową fazę wejdą również prace związane z Południową Obwodnicą Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już zapowiedziała oddanie do ruchu odcinków dróg ekspresowych S2 i S79, stanowiących cześć POW. Na razie chodzi o odcinek biegnący od ulicy Puławskiej do węzła Konotopa, wraz z połączeniem z ulicą Marynarską. Do użytku oddany zostanie również fragment trasy Salomea-Wolica. Drogowcy chcą również włączyć do ruchu wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Gierdziejewskiego i jego połączenie z ulicą Połczyńską.

 

GDDKiA prowadzi obecnie dwa postępowania przetargowe na projekt i wykonanie kolejnych odcinków dróg ekspresowych. Chodzi o kontynuację trasy Salomea-Wolica do węzła Opacz i o połączenie z drogą ekspresową S8. Druga inwestycja, na którą GDDKiA rozpisała przetarg to przebudowa alei Armii Krajowej i dostosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej S8. Otwarcie ofert przewidziane jest na 18 lutego.

 

Rusza przebudowa ślimaków na Trasie Łazienkowskiej

 

Szereg inwestycji zapowiedział również Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. ZMID zajmie się przede wszystkim kontynuacją prac utrzymaniowych, zrealizuje również do końca przebudowę ulicy Marsa. Dużym przedsięwzięciem będzie budowa ulicy Nowolazurowej, od Alei Jerozolimskich do ulicy ks. J. Chrościckiego.

 

Bardzo ważną inwestycją, która ruszy w 2013 roku jest także budowa nowych ślimaków Trasy Łazienkowskiej na prawym i lewym brzegu Wisły. ZMID planuje wyburzenie i budowę od nowa dziewięciu łącznic: na Pradze i przy Torwarze. Oznacza to duże zmiany w ruchu drogowym.

 

Latem zakończą się prace na ulicy Górczewskiej oraz na ulicy Karpowicza. W tym roku planowana jest również realizacja najtrudniejszego etapu przedłużenia budowy Alei KEN, czyli połączenie nowej jezdni z ulicą Puławską i Aleją Niepodległości.