REKLAMA
Napisz komentarz
Jan Hawełko
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Hawełko
Prace przy remoncie budynku stołecznego dworca kolejowego Stadion prawdopodobnie rozpoczną się w kwietniu - poinformował we wtorek PAP rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski. Prace przy remoncie torów trwają od nocy z poniedziałku na wtorek.

"Złożyliśmy dokumenty wymagane przy pozwoleniu na budowę 8 marca. Liczymy, że już w kwietniu robotnicy będą mogli wejść na plac budowy" - powiedział Kurpiewski.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Chaber
29 grudnia 2010 roku rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski poinformował, że w pierwszym kwartale 2011 roku ruszą prace przy przebudowie Dworca Warszawa - Stadion. Równolegle będzie trwała modernizacja torów i peronów.

Remont rozpocznie się według założeń w pierwszym kwartale 2011 roku i zostanie zakończony najpóźniej w pierwszym kwartale 2012 roku, więc wygląda na to, że Zarząd PKP pomimo zmian personalnych jest optymistycznie nastawiony i zakłada terminowość wykonywanych prac.
Dworzec ten stanowić będzie kluczową rolę podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. i będzie przyjmować najwięcej pasażerów dojeżdżających na Stadion Narodowy.

Wykonawcą remontu dworca jest firma ZAB-BUD.
Umowa podpisana została w połowie lipca, wówczas zapowiadano ze prace ruszą jeszcze pod koniec 2010 roku - nie udało się - na razie ciągle prace nie rozpoczęły się.

Inwestycją zainteresował się konserwator zabytków - jak poinformował Rzecznik Grupy PKP "Sam budynek nie jest wpisany do rejestru zabytków, ale został uznany za dobro kultury współczesnej. W związku z tym wszystkie zmiany projektowe muszą być uzgadniane z konserwatorem".

Dodał, że projekt jest już na ukończeniu i prace budowlane na pewno zaczną się w pierwszym kwartale 2011 r. "Wszystkie prace potrwają około pół roku. W umowach jest zapisany pierwszy kwartał 2012 r. jako termin ostatecznego zakończenia inwestycji, ale prawdopodobnie zakończy się ona wcześniej. To niewielka inwestycja, choćby w porównaniu z przebudową pobliskiego dworca wschodniego" - wyjaśnił Kurpiewski.

Równolegle z przebudową budynku dworca mają trwać prace przy modernizacji torów. Będzie się tym zajmować spółka z Grupy PKP - PKP Polskie Linie Kolejowe.

"Koszt inwestycji to prawdopodobnie 50-60 mln zł, prace mają potrwać siedem miesięcy; rozpoczną się i zakończą w przyszłym roku" - powiedział.

Inwestycja zakłada modernizację torów na odcinku 2,3 km, remont peronów i przejść podziemnych, dostosowując je do potrzeb osób niepełnosprawnych. Perony mają zostać zadaszone. "Wygląd zadaszenia będziemy konsultować ze Stadionem Narodowym, żeby miało podobną formę" - powiedział rzecznik.

Kuczyński dodał, że na czas remontu trzeba będzie zmienić organizację ruchu. Zaznaczył, że o szczegółach będzie można mówić dopiero po podpisaniu umowy z wykonawcą remontu torów i ustaleniu harmonogramu prac.

Aktualny wygląd.


3ec8910e4728afba904dcc2c4d8a47ab,34,1.jpg
[i:1qncv4co]Źródło zdjęcia[/i:1qncv4co]: http://www.tvnwarszawa.pl/archiwum/2841 ... omosc.html

Tak będzie wyglądać po remoncie

11833_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
DlugiX
6752_1000x.jpg



6751_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
DlugiX
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowanie na przebudowę przystanku osobowego Warszawa Stadion z częścią linii podmiejskiej nr 448 w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Stadion wraz z przebudową przystanku Warszawa Stadion i stacji Warszawa Wschodnia".
 
Zakres przewidzianych prac obejmuje:
modernizację nawierzchni torowej wraz z podtorzem i odwodnieniem odcinka linii 448 o długości 2,3 km,
modernizację peronów,
modernizację przejścia podziemnego pod torami z przystosowaniem do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się,
budowę wiat zabezpieczających przed opadami atmosferycznymi,
modernizację oświetlenia zewnętrznego, instalacji oświetleniowej w przejściu podziemnym pod torami i na peronach.
Wykonawcy będą zobowiązani do wykonania robót w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy – w tym 1 miesiąc realizacji zamówienia przy zamknięciu całodobowym torów nr 3 i 4 linii 448 dla prowadzenia ruchu pociągów na odcinku przystanek osobowy Warszawa Stadion - Stacja Warszawa Wschodnia. Kryterium badania ofert będą: cena 70 % i termin wykonania 30%. Planowana realizacja w latach 2010 - 2011.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA