29 grudnia 2010 roku rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski poinformował, że w pierwszym kwartale 2011 roku ruszą prace przy przebudowie Dworca Warszawa - Stadion. Równolegle będzie trwała modernizacja torów i peronów. Remont rozpocznie się według założeń w pierwszym kwartale 2011 roku i zostanie zakończony najpóźniej w pierwszym kwartale 2012 roku, więc wygląda na to, że Zarząd PKP pomimo zmian personalnych jest optymistycznie nastawiony i zakłada terminowość wykonywanych prac.
Dworzec ten stanowić będzie kluczową rolę podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. i będzie przyjmować najwięcej pasażerów dojeżdżających na Stadion Narodowy.
Wykonawcą remontu dworca jest firma ZAB-BUD.
Umowa podpisana została w połowie lipca, wówczas zapowiadano ze prace ruszą jeszcze pod koniec 2010 roku - nie udało się - na razie ciągle prace nie rozpoczęły się.
Inwestycją zainteresował się konserwator zabytków - jak poinformował Rzecznik Grupy PKP "Sam budynek nie jest wpisany do rejestru zabytków, ale został uznany za dobro kultury współczesnej. W związku z tym wszystkie zmiany projektowe muszą być uzgadniane z konserwatorem".
Dodał, że projekt jest już na ukończeniu i prace budowlane na pewno zaczną się w pierwszym kwartale 2011 r. "Wszystkie prace potrwają około pół roku. W umowach jest zapisany pierwszy kwartał 2012 r. jako termin ostatecznego zakończenia inwestycji, ale prawdopodobnie zakończy się ona wcześniej. To niewielka inwestycja, choćby w porównaniu z przebudową pobliskiego dworca wschodniego" - wyjaśnił Kurpiewski.
Równolegle z przebudową budynku dworca mają trwać prace przy modernizacji torów. Będzie się tym zajmować spółka z Grupy PKP - PKP Polskie Linie Kolejowe.
"Koszt inwestycji to prawdopodobnie 50-60 mln zł, prace mają potrwać siedem miesięcy; rozpoczną się i zakończą w przyszłym roku" - powiedział.
Inwestycja zakłada modernizację torów na odcinku 2,3 km, remont peronów i przejść podziemnych, dostosowując je do potrzeb osób niepełnosprawnych. Perony mają zostać zadaszone. "Wygląd zadaszenia będziemy konsultować ze Stadionem Narodowym, żeby miało podobną formę" - powiedział rzecznik.
Kuczyński dodał, że na czas remontu trzeba będzie zmienić organizację ruchu. Zaznaczył, że o szczegółach będzie można mówić dopiero po podpisaniu umowy z wykonawcą remontu torów i ustaleniu harmonogramu prac.
Aktualny wygląd. [i:1qncv4co]Źródło zdjęcia[/i:1qncv4co]:
http://www.tvnwarszawa.pl/archiwum/2841 ... omosc.htmlTak będzie wyglądać po remoncie