Pomimo niesprzyjającej sytuacji na rynku nieruchomości, Espais Polska udowadnia, że można osiągnąć wyjątkowo dobre wyniki sprzedaży, nawet w dobie kryzysu.
Sytuacja na polskim rynku mieszkaniowym stawia obecnie przed deweloperami wiele wyzwań. Od dłuższego czasu ceny nieruchomości wykazują raczej tendencję spadkową i nie rośnie znacząco popyt na nowe mieszkania. Z opracowanego przez firmę REAS raportu „Rynek mieszkaniowy w Polsce - II kwartał 2012 roku” wynika, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy sprzedano ok. 29,4 tysiąca lokali, czyli o 1,5% mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Analitycy podkreślają, że na taki obraz sytuacji wpływ ma przede wszystkim restrykcyjna polityka kredytowa banków, które udzielają znacznie mniej kredytów hipotecznych, aniżeli w ubiegłych latach. Jak wskazują wyniki opublikowanego w lipcu raportu dotyczącego rynku nieruchomości, realizowanego przez Open Finance i domy.pl, banki podwyższają swoje marże oraz coraz częściej żądają od kredytobiorców wysokich wkładów własnych. Jako drugi z powodów ograniczenia popytu na nowe mieszkania eksperci wymieniają stały spadek znaczenia rządowego programu „Rodzina na Swoim”, który został mocno ograniczony przez ustawę z sierpnia 2011 roku. Nie bez znaczenia jest też sytuacja makroekonomiczna i ogólne spowolnienie polskiej gospodarki, które ograniczają zasobność portfela Polaków oraz gotowość do podejmowania wieloletnich zobowiązań kredytowych.
Tymczasem, wyniki sprzedaży dewelopera Espais Polska dowodzą, że pomimo tak trudnej sytuacji na rynku, można sprzedawać i osiągać dobre wyniki. W realizowanym przez nas na warszawskim Mokotowie osiedlu CityZen, udało nam się sprzedać 170 spośród 216 mieszkań – mówi Pablo Martinez Zabala, Dyrektor Zarządzający Espais Polska. Swoich właścicieli znalazło więc prawie 80% lokali mieszkaniowych, co możemy uznać za duży sukces sprzedażowy, szczególnie biorąc pod uwagę, że II etap inwestycji został oddany do użytkowania pod koniec czerwca br. - dodaje Zabala. Najlepiej sprzedają się niewielkie, dobrze rozplanowane mieszkania, co jest wyrazem ogólnego trendu na polskim rynku, zgodnie z którym klienci poszukują wysokiej jakości produktu za rozsądną cenę. Dużą część mieszkańców inwestycji stanowią osoby młode, z wyższym wykształceniem, dla których jest to pierwsze w życiu własne mieszkanie. Wielu nabywców zdecydowało się również na zakup mieszkania w celach inwestycyjnych, doceniając atrakcyjność lokalizacji osiedla CityZen, wyjątkową architekturę oraz wysoki standard wykończenia wnętrz. Zdecydowana większość nabywców finansowała swój zakup kredytem hipotecznym.
Wielu deweloperów, wobec pogorszenia koniunktury, postawiło przede wszystkim na budownictwo tanie, niższej jakości, w gorszych lokalizacjach. Przykład CityZen pokazuje, że to nie jedyna strategia na trudne czasy.Proponując klientom funkcjonalnie zaprojektowane, eleganckie mieszkania, mieszczące się w dobrej lokalizacji, przyciągnęliśmy bardzo wielu chętnych, pomimo stosunkowo niskiego w ostatnim czasie popytu. Już dzisiaj z optymizmem pracujemy nad rozpoczęciem sprzedaży kolejnego, trzeciego już etapu inwestycji - podsumowuje Pablo Martinez Zabala.