Miasto

Popularne miasta

Wrocław

  • 2393 inwestycje
  • 12891 wiadomości
  • 4153 ogłoszeń
  • 346 firm

Kraków

  • 2507 inwestycje
  • 5453 wiadomości
  • 891 ogłoszeń
  • 178 firm

Warszawa

  • 1615 inwestycje
  • 5750 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 236 firm

Poznań

  • 296 inwestycje
  • 1146 wiadomości
  • 119 ogłoszeń
  • 50 firm

Katowice

  • 276 inwestycje
  • 1765 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 51 firm

Lublin

  • 201 inwestycje
  • 1374 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 19 firm

Gdańsk

  • 118 inwestycje
  • 1093 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 14 firm

Łódź

  • 75 inwestycje
  • 892 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 27 firm

Białystok

  • 74 inwestycje
  • 367 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 58 firm

Szczecin

  • 73 inwestycje
  • 650 wiadomości
  • 17 ogłoszeń
  • 23 firm

Bydgoszcz

  • 33 inwestycje
  • 290 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 11 firm

Toruń

  • 27 inwestycje
  • 365 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 3 firm
forum / dolnośląskie - infrastruktura i transport / [Autostrada A4] Wrocław - Katowice
2 12297

[Autostrada A4] Wrocław - Katowice

  • Orzech
    Orzech 194543
    05.03.2007, godz. 20:19
    Droga autostrada Przetarg na wybudowanie telefonicznej linii alarmowej i punktów poboru opłat przy autostradzie A4 Wrocław-Katowice ogłosi w przyszłym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wybudowany 4 lata temu, 170-kilometrowy odcinek Wrocław-Katowice, do dziś nie spełnia wymogów płatnej autostrady. Według planów Dyrekcji, za przejazd tym odcinkiem zapłacimy w połowie 2009 roku. Do tego czasu wszystko ma się zmienić. Wybudowane zostaną restauracje, stacje benzynowe, telefony alarmowe i bramki wjazdowe... Generalna Dyrekcja chce by opłata za przejazd autostradą wynosiła około 10 zł za 100 kilometrów. W tej sytuacji wielu kierowców może zrezygnować z autostrady i wybierze trasę bezpłatną. Na przykład drogę Wrocław-Opole przez Brzeg. Dla mieszkańców to byłaby tragedia. Zdaniem Andrzeja Maciejewskiego z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z płatnej autostrady zrezygnuje najwyżej kilka procent kierowców. Reporterka: Halina Łabędzka tvp3wroclaw
  • Orzech
    Orzech 194543
    06.03.2007, godz. 14:13
    Darmowa do czasu Jeszcze dwa lata kierowcy będą cieszyć się bezpłatną autostradą z Wrocławia do Katowic. Brak stacji benzynowych i odpowiedniej liczby parkingów to główne mankamenty autostrady A4. Mimo to od połowy 2009 roku odcinek z Wrocławia do Katowic ma być płatny. W porównaniu z krajami zachodnimi w Polsce płatne odcinki są bardzo drogie. A płaci się nie wiadomo za co – uważa Paweł Kotlarz, kierowca tira z Buska-Zdroju. Pan Paweł, który za kierownicą spędza wiele godzin, potrafi natychmiast wyliczyć, czego brakuje na A4. – Przede wszystkim między Wrocławiem a Katowicami nie ma stacji benzynowych. Owszem, można zjechać z autostrady i zatankować przy szosie, ale to uciążliwe i kłopotliwe – ocenia. Brak stacji na A4 wytyka także Waldemar Tański z okolic Poznania: – Jeżdżę często autostradą w stronę Katowic i przydałoby się chociaż po jednej stacji w obu kierunkach na tym długim przecież odcinku. Inny mankament to niedostateczna liczba znaków informujących o tym, jak daleko jest do najbliższego parkingu. – A we Francji przy trasach są tablice, które podają, ile kilometrów jest do kilku następnych stacji albo parkingów – dodaje Paweł Kotlarz. Jego zdaniem, po wprowadzeniu opłat za przejazd autostradą trzeba wprowadzić darmowe toalety przy parkingach. – Na razie nie wszędzie takie są, a za toalety przy barze trzeba płacić. GDDKiA planuje, by opłaty na A4 między Wrocławiem a Katowicami wprowadzić najpóźniej od połowy 2009 r. Według szacunków, koszt przejazdu tą trasą ma wynieść ok. 20 zł dla auta osobowego (dla porównania przejazd A2 z Konina do Nowego Tomyśla – niecałe 150 km – kosztuje 33 zł). Ale to wariant bardzo optymistyczny dla jego pomysłodawców. Wczoraj bowiem dyrekcja unieważniła dialog konkurencyjny – czyli rodzaj przetargu – na budowę i dostosowanie fragmentu A4 do standardu autostrady płatnej. Z nieoficjalnych informacji wynika, że powodem był protest złożony przez jedną z firm zainteresowanych inwestycją. Podobne problemy opóźniły budowę nowego odcinka A4 z Krzyżowej do Zgorzelca o przeszło rok. Nabór do skutku – Ogłosimy dialog konkurencyjny po raz drugi, prawdopodobnie już w przyszłym tygodniu. Na złożenie propozycji firmy zainteresowane budową systemu poboru opłat będą miały 30 dni – informuje Artur Mrugasiewicz z GDDKiA. Oprócz budowy bramek, w których kierowcy uiszczą opłaty, przed wykonawcą stanie zadanie stworzenia systemu łączności alarmowej (telefony przy drodze) i obwodów utrzymania autostrady. – W tej chwili na odcinku Wrocław – Katowice jest tylko jeden obwód, gdzie zgromadzony jest sprzęt do utrzymania drogi np. w zimie. To za mało jak na blisko 200-kilometrową trasę. Dlatego zbudowane zostaną jeszcze trzy takie obwody – tłumaczy Mrugasiewicz. Zaznacza, że GDDKiA zamierza także poprawić infrastrukturę przy autostradzie. – Szykujemy odrębny przetarg na zagospodarowanie tzw. MOP-ów (Miejsca Obsługi Podróżnych – przyp. red.). Między Wrocławiem a Katowicami powstanie osiemnaście takich punktów, po dziewięć dla każdego kierunku. – Przy czternastu ulokowane zostaną stacje benzynowe – zaznacza Mrugasiewicz. Kto zarobi? Nie jest jeszcze przesądzone, kto będzie obsługiwał system poboru opłat. – Albo będzie to państwowa agenda, albo firma prywatna wybrana w przetargu. O wyborze przesądzą najprawdopodobniej koszty działania – mówi Mrugasiewicz. Urzędnicy zapewniają, że na płatnym odcinku z Wrocławia do Katowic nie dojdzie do takiej sytuacji, jak na A4 z Katowic do Krakowa czy A2 z Konina do Nowego Tomyśla. Tam państwo refunduje przejazdy ciężarówek spółkom, które pobierają opłaty za przejazd – Autostradzie Wielkopolskiej i Autostradzie Małopolskiej. Taki stan rzeczy jest wynikiem żądań UE, która zakwestionowała jednoczesne pobieranie opłat za przejazd i wykup winiet przez samochody ciężarowe. W związku z tym w 2005 roku Sejm znowelizował ustawę o autostradach płatnych. Skutkiem jest to, że np. Autostrada Wielkopolska dostawała w ubiegłym roku średnio ok. 21 mln zł miesięcznie jako rekompensatę za przejazd ciężarówek. Natomiast z tytułu opłat za dzierżawę gruntów, na których jest trasa, wpłaca do Skarbu Państwa ok. 7 mln zł rocznie. Bartosz Wawryszuk - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/707143.html
  • Anonymous
    Anonymous
    02.07.2007, godz. 00:56
    10 złotych za 100 km?! A w Czechach cholera raz na rok za 130 złotych (900 koron) kupujesz winete, naklejasz na szybę i śmigasz po wszsystkich autostradach i ekspresowych do woli. I to bez niepotrzebnego zatrzymywania się co chwila na bramkach opłat.
  • lukas
    lukas 443
    02.07.2007, godz. 17:58
    Polska to kraj gdzie kierowce należy okroić jak najwięcej razy
  • Orzech
    Orzech 194543
    28.08.2007, godz. 10:46
    Koncerny paliwowe powalczą o obsługę autostrad Puls Biznesu 28.08.2007 07:31 Drogowa dyrekcja ogłosiła przetarg na budowę miejsc obsługi podróżnych. Do gry o intratne kontrakty wyruszą wkrótce koncerny paliwowe. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg na budowę miejsc obsługi podróżnych na odcinkach autostrad A4 Wrocław - Katowice i A2 Konin - Stryków. Na pierwszym z nich działać mają trzej operatorzy, na drugim - dwaj - poinformował "Puls Biznesu". W grę wchodzą - jak to określiła GDDKiA - miejsca obsługi tzw. rodzaju II (m. in. stacja benzynowa) i miejsca obsługi rodzaju III (m. in. stacja benzynowa i hotel). Okres trwania umowy wynosić będzie 30 lat. Na ich realizację ostrzą sobie zęby m.in. największe koncerny paliowe w Polsce - Orlen, Lotos, BP, Shell i Statoil. Firmy paliwowe nie były jednak zachwycone perspektywą budowy od razu całej infrastruktury. Podkreślały wcześniej, że najpierw powinny powstać stacje paliw, parking i obiekty gastronomiczne. Dopiero później chciały zainwestować w budowę motelu. Podkreślały, że przystąpienie do drugiego etapu powinno być uzależnione od przekroczenia zdefiniowanego poziomu natężenia ruchu lub po określonym czasie użytkowania autostrady - wyjaśnia "Puls Biznesu".
  • Darek
    Darek 5485
    17.12.2007, godz. 20:04
    Stacje przy autostradach A2 i A4 w połowie 2008 roku wnp.pl (Piotr Apanowicz) 17.12.2007 14:35 Mniej więcej w połowie stycznia powinny się zakończyć negocjacje z potencjalnymi inwestorami miejsc obsługi podróżnych na odcinku autostrady A2 Konin - Stryków oraz A4 Wrocław - Gliwice - dowiedział się portal wnp.pl. - Trwają negocjacje z siedmioma konsorcjami, z których minimum trzy, a maksimum pięć wybuduje MOP-y przy istniejących odcinkach A2 i A4 - powiedział nam Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Pierwsze stacje benzynowe na tych odcinkach autostrad powinny zostać uruchomione w połowie przyszłego roku - przewiduje Waldemar Królikowski, zastępca generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad. Artur Mrugasiewicz podkreśla, że rozstrzygnięcie negocjacji powinno nastąpić w połowie stycznia, a proces budowy stacji od momentu rozstrzygnięcia powinien potrwać ok. trzech miesięcy. Odcinki autostrad podzielone zostały na zespoły (dwa w przypadku A2 i trzy w przypadku A4). Jeden zespół składać się będzie z dwóch lub czterech MOP-ów, a każde konsorcjum będzie mogło realizować inwestycję tylko na terenie jednego zespołu każdej z autostrad. Maksymalnie zatem jeden operator wybuduje sześć stacji (zespół na A4 składający się z czterech MOP-ów oraz zespół na A2), a minimalnie dwie (tyle liczą oba zespoły na A2 i jeden z trzech zespołów na A4). W negocjacjach bierze udział siedem konsorcjów, w których liderami są: BP, Shell, Łukoil, Orlen, Lotos, Statoil oraz Autogrill (operatorem stacji byłby w tym przypadku również Orlen). Teoretycznie można sobie zatem wyobrazić skrajną sytuację, w której aż 12 z 14 stacji wybuduje PKN Orlen. Żeby tak się stało, zarówno konsorcjum Orlenu, jak i firmy Autogrill, musiałoby uzyskać kontrakty na jeden z dwóch większych zespołów przy A4 (po 4 stacje) oraz jeden z dwóch zespołów na A2 (po 2 stacje).
  • Orzech
    Orzech 194543
    18.12.2007, godz. 18:45
    Na A4 staną pierwsze stacje benzynowe Maciej Nowaczyk 2007-12-18, ostatnia aktualizacja 2007-12-18 17:05 W połowie stycznia Główna Dyrekcja Dróg i Autostrad rozstrzygnie negocjacje z konsorcjami. Pół roku później na autostradzie A4 pomiędzy Wrocławiem i Katowicami staną pierwsze stacje. Później następne - razem będzie ich dziesięć. Autostradę Wrocław-Katowice z ogromną pompą otwarto w październiku 2005 roku. Budowa jej ostatniego 19-kilometrowego odcinka pomiędzy Sośnicą a Kleszczowem trwała 30 miesięcy i kosztowała ponad 100 mln euro. Krótko po otwarciu władze GDDiA zapewniały, że szybko rozstrzygną przetargi na budowę stacji benzynowych, hoteli i restauracji. Nie zrobiły tego do dziś. - Z przyczyn przez nas niezawinionych negocjacje z konsorcjami się przeciągnęły. Większość nie przesłała do nas wszystkich, niezbędnych dokumentów - tłumaczy Andrzej Maciejewski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. - Nie chcieliśmy eliminować ich ofert. Zależało nam na tym, aby przy autostradzie swoje stacje postawiło jak najwięcej konsorcjów. Do negocjacji na budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (tzw. MOP-ów - obok stacji benzynowych, powstaną również hotele, restauracje, toalety, sklepy i parkingi) przy autostradzie Wrocław - Katowice, a także A2 Konin- Stryków, zgłosiło się siedem konsorcjów, w których liderami są: BP, Shell, Lukoil, Orlen, Lotos, Statoil oraz Autogrill (operatorem jest tu również Orlen). - Negocjacje z potencjalnymi inwestorami rozstrzygniemy w połowie stycznia. Umowy podpiszemy z minimum trzema, a maksimum pięcioma konsorcjami - zapewnia Maciejewski. Pierwsze stacje benzynowe na tych odcinkach autostrad zdaniem GDDiA zostaną uruchomione w połowie przyszłego roku. Razem na odcinku Wrocław - Katowice ma ich powstać 10. Staną przy Oleśnicy, Witowicach, Rachowicach, Kozłowie, Młyńskim Stawie, Rzędziwojowicach, Wirku, Halembie, Wysokiej i Górze Św. Anny. Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4774736.html
  • kisiel
    kisiel 107
    08.01.2008, godz. 13:42
    GDDKIA przesuneło po raz drugi termin złożenia ofert w dialogu konkurencyjnym na "Dostosowanie autostrady A4 Wrocław - Katowice na odcinku wrocław - Sośnica do standardów autostrady płatnej" na 21.01.2008 powód kolejne pytania oferentów.
  • kisiel
    kisiel 107
    18.01.2008, godz. 23:12
  • kisiel
    kisiel 107
    21.01.2008, godz. 16:09
    Dziś GDDKIA otwożyła koperty oferentów z przetargu na " dostosowanie autostrady A4 do standardów autostrady płatnej" krtyeria oceny: 50% cena,30% jakość techniczna, 20% termin realizacji budżet 250mln PLN cena 1 oferenta 263 mln cena 2 o 30-40mln wyższa od 1 dalej nie znam w sumie 4 oferty są to dane otrzymane przez telefon oficjalne wyniki otwarcia kopert pewnie niebawem pojawią się na stronie gddkia
  • kisiel
    kisiel 107
    07.03.2008, godz. 21:53
  • kisiel
    kisiel 107
    17.03.2008, godz. 21:03
    Chyba pojeździmy dłużej za darmo. Firma Alcatel złożyła protest więc inwestycja przesunie się w czasie. Oby jak najdłużej :lol:
  • kisiel
    kisiel 107
    24.03.2008, godz. 10:59
    GDDKIA oddaliła protest ALCATELA... i co dalej?! chyba odwołanie...
  • DlugiX
    DlugiX 1476
    25.03.2008, godz. 09:57
    Dla mnie szczerze mówiąć A4 nie zbyt przypomina autostradę - dla porówniania wystarczy się przejechać od Łodzi do... np. Poznania czy do zjazdu na Sieradz A4 powinna być zmodernizowana raz, a porządnie, bo tam co chwilkę jakieś roboty trwają Jeżeli mamy płacić to chciałbym wiedzieć za co mam płacić
  • Orzech
    Orzech 194543
    02.04.2008, godz. 14:27
    Kolejne opóźnienie wyboru stacji przy autostradach wnp.pl (Piotr Apanowicz) 02.04.2008 13:55 Dopiero w czerwcu tego roku poznamy konsorcja, które wybudują czternaście Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) przy autostradach A-2 i A-4 - dowiedział się portal wnp.pl. To już drugie przesunięcie terminu rozstrzygnięcia postępowania przetargowego w tej sprawie. - 8 kwietnia mija termin złożenia ofert technicznych, które będą podlegały negocjacjom, a następnie konsorcja biorące udział w postępowaniu będą musiały złożyć oferty ostateczne i szacunki dotyczące nakładów inwestycyjnych - powiedział nam Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Według niego ostateczna decyzja co do wyboru podmiotów, które wybudują stacje paliw i motele na nowych odcinkach autostrad A-2 i A-4, powinna zapaść w czerwcu, przy założeniu, że nie będzie opóźniających ten proces protestów. - To oznacza, że jest wciąż szansa, że MOP-y zostaną oddane do użytku jeszcze w 2008 roku, ale na pewno nie latem, jak wcześniej zakładaliśmy - przyznaje Artur Mrugasiewicz. To już drugie przesunięcie terminu rozstrzygnięcia tego postępowania. Pod koniec ubiegłego roku władze GDDKiA zapowiadały, że przetarg rozstrzygnie się w połowie stycznia, później przesunęły termin na koniec marca. W przetargu bierze udział siedem konsorcjów, w których liderami są wszystkie duże koncerny prowadzące na polskim rynku stacje paliw: BP Polska, Lotos Paliwa, Lukoil Warsaw, PKN Orlen, Shell Polska, Statoil Poland oraz włoska firma Autogrill (w tym ostatnim przypadku operatorem stacji również byłby Orlen). Eksperci oceniają, że w wyniku realizacji rządowego planu budowy autostrad, do roku 2012 przy polskich autostradach powinno powstać 100-120 nowych stacji. To niespełna 2 proc. polskiego rynku pod względem liczby stacji, ale ich udział w sprzedaży detalicznej paliw może być kilkakrotnie większy. http://nafta.wnp.pl/kolejne-opoznienie- ... 1_0_0.html
  • Orzech
    Orzech 194543
    05.04.2008, godz. 13:58
    Autostrada płatna później Jeszcze przez ponad dwa lata za drogę z Wrocławia do Katowic nie będziemy płacić. Dopiero w połowie 2010 r. przejazd z Wrocławia do Katowic autostradą A4 będzie płatny - dowiedzieliśmy się w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przesunęła ona termin uruchomienia przy trasie punktów poboru opłat o rok. Powód? Droga ciągle nie spełnia wszystkich standardów. Jej główny mankament to fakt, że na 200 km odcinku między Wrocławiem a Katowicami nie ma ani jednej stacji benzynowej, motelu czy restauracji. Są jedynie parkingi i toalety. Ciągle nie ustalono stawki, jaka od 2010 roku obowiązywać będzie za przejazd autostradą. Nieoficjalnie mówi się, że kierowcy aut osobowych zapłacą około 20 złotych. Wiadomo już za to, że opłat nie będzie pobierał koncesjonariusz autostrady, ale sama GDDKiA. - Nie ustaliliśmy jeszcze, czy będzie to specjalna komórka wydzielona z GDDKiA, czy kasjerzy", którzy będą siedzieć przy wjeździe i wyjeździe z tej trasy. Decyzje musi podjąć minister infrastruktury - tłumaczy Artur Mrugasiewicz z GDDKiA. Firma przekonuje, że pieniądze przeznaczy na całoroczne utrzymanie drogi, a także na remonty i budowę kolejnych. To zmiana strategii. Obecnie na odcinku z Krakowa do Katowic koncesjonariusz Stalexsport Autostrada Małopolska. Wiadomo, że z wybudowaniem stacji benzynowych i ich zaplecza interesuje się kilka wielkich koncernów paliwowych: BP, Lukoil, Lotos, Shell, Statoil, Orlen i Autogrill. I choć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przetarg na MOP -y ogłosiła w ubiegłym roku, nie rozstrzygnęła go i nie podpisała z inwestorami żądnych umów. Mrugasiewicz tłumaczy, że przeciągnęły się negocjacje z konsorcjami. Kiedy będzie jakiś efekt? Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury zapewnia, że będzie to czerwiec tego roku. - Stacje paliw mają być gotowe do eksploatacji już po 6 miesiącach jednak nie później niż po 12 miesiącach od tej daty - wyjaśniał Sławomirowi Piechocie i Stanisławowi Huskowskiemu , dolnośląskim posłom, którzy zaczęli się niepokoić o te opóźnieinia i planowane zbyt wczesne opłaty za przejazd 200 km. Jeżeli to zapowiadane przez resort tempo się utrzyma, i nie będzie kolejnych przesunięć, to albo w grudniu 2008 r., albo w połowie 2009 r. będzie szansa, na zatankowanie paliwa przy trasie, zjedzenia obiadu czy skorzystania z WC. Generalna Dyrekcja umowę z konsorcjami ma podpisać na kolejne 30 lat. Na razie musimy uzbroić się w cierpliwość i poczekać na 10 MOP-ów. Pojawią się one w Oleśnicy, Młyńskim Stawie, Wysokiej, Wirku, Witowicach, Rządziwojowicach, Górze św. Anny, Kozłowie, Rachoiwicach i Halembie. Urzędnicy muszą się spieszyć, tym bardziej, że mają plany wybudowania do 2012 r. całego wschodniego odcinka autostrady Szarów - Tarnów - Dębica - Rzeszów - Łańcut - Korczowa. Jeżeli to się uda autostrada A4 będzie wtedy pierwszą i jedyną autostradą przebiegającą przez całą szerokość Polski, od granicy zachodniej z Niemcami do granicy wschodniej z Ukrainą. Oby nie były to plany . Magdalena Kozioł - POLSKA Gazeta Wrocławska http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/837823.html
  • Darek
    Darek 5485
    09.04.2008, godz. 00:17
    Będzie można tankować na A2 i A4 KAP 08.04.2008 19:20 Drogowa dyrekcja otworzyła oferty od firm, które postawią stacje benzynowe i motele przy autostradach. Otwarto oferty wstępne w przetargu na dzierżawę nieruchomości przeznaczonych na Miejsca Obsługi Podróżnych (stacje benzynowe, motele) na autostradach A2 Konin-stryków i A4 Wrocław-Katowice Do przetargu przystąpiło 6 liderów konsorcjów z udziałem takich firm paliwowych jak: BP, Lotos, Łukoil, Orlen, Shell i Statoil. W ofertach na razie nie ma propozycji cenowych. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi do końca II kwartału 2008 roku. Stacje paliw i motele zostaną otwarte najpóźniej w ciągu 12 mc. Na każdym z odcinku wybrane będą dwa-trzy konsorcja, by była konkurencja w wyborze dostawców paliw dla tankujących kierowców. Za nieco ponad dwa lata na trasach powinny także pojawić się bramki opłat. PULS BIZNESU
  • Orzech
    Orzech 194543
    11.04.2008, godz. 11:37
    Hotele przy autostradach A2 i A4 Sześć konsorcjów, włącznie z brytyjskim BP, polskim Lotosem i Orlenem, rosyjskim Łukoilem, brytyjsko-holenderski Shellem oraz norweskim Statoilem, złożyło wstępne oferty w przetargu na dzierżawę nieruchomości przeznaczonych na budowę i prowadzenie tzw. miejsc obsługi podróżnych (MOP) przy autostradach A2 i A4 na odcinkach Konin-Stryków i Wrocław-Katowice. Z przetargu wycofała się jedynie włoska sieć gastronomiczna Autogrill. Każdy kompleks będzie się składał ze stacji benzynowych, restauracji oraz hotelu lub motelu. Według przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, organizatora przetargu, wybór konsorcjów które wybudują poszczególne MOP-y, nastąpi do końca II kwartału. Do tego czasu będą poddane analizie wstępne projekty architektoniczne oraz plan zagospodarowania terenu, wstępny harmonogram realizacji inwestycji, źródła finansowania i program funkcjonalny obiektów. Stacje paliw i motele powinny zostać otwarte najpóźniej w ciągu 12 miesięcy od chwili rozstrzygnięcia przetargu. Łącznie przy A2 mają powstać cztery MOP-y, a przy A4 – 10. Przetarg jest tak skonstruowany, że jedno konsorcjum może wybudować co najwyżej dwa kompleksy przy pierwszej autostradzie i cztery przy drugiej. Źródło: Parkiet – 9.04.2008 r.
  • Tsamb
    Tsamb 3337
    21.05.2008, godz. 10:19
    Jeśli nie zdążymy do listopada z A4, Unia zabierze nam dotację. A spod Zgorzelca zniknęła maszyna do wylewania betonu. Prace na odcinku A autostrady A4 pomiędzy Wykrotami a Zgorzelcem utknęły w miejscu. Terminowe ukończenie inwestycji za ponad 300 mln euro stanęło pod znakiem zapytania. Droga powinna być gotowa w listopadzie. Na początku 2009 roku mają nią pędzić auta. Tymczasem niemiecka firma GP Günter Papenburg AG zabrała specjalistyczną maszynę do wylewania betonowej nawierzchni. W jej siedzibie w Esseler włączona jest automatyczna sekretarka. Na budowie w Polsce słychać głosy, że Niemcy mieli dosyć przestojów i braku frontu robót. Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uspokaja, że pół roku to dużo czasu na zakończenie budowy i Polska nie będzie musiała zwracać dotacji z Unii. Ale jeśli droga nie powstanie w terminie i Komisja Europejska uzna, że nie zostały dotrzymane warunki kontraktu, może domagać się zwrotu około 290 mln. Dzień pracy maszyny do wylewania betonu kosztuje 1000 zł. Do jej obsługi potrzeba 12 ludzi. Wykonawca twierdzi, że wróci do Zgorzelca za kilka dni. To niejedyny problem związany z budową odcinka A4. Maciej Wołczyk ze Strzelna w gminie Pieńsk, przez którego ziemię będzie przebiegać autostrada, dopiero w grudniu zeszłego roku zmusił GDDKiA do ustąpienia przy negocjacjach dotyczących wykupu jego gospodarstwa. Dom Wołczyka wciąż stoi na trasie budowanej autostrady. Inwestycja jest opóźniona również z powodu kilkukrotnego ogłaszania przetargów na wykonanie drogi. Budowniczowie po cichu mówią, że ukończenie jej w tym roku jest mało realne, choć oficjalnie konsorcjum DTP Terrassement S.A., wykonawca robót na odcinku A, twierdzi, że wszystko idzie zgodnie z planem. Na zamknięcie inwestycji czekają nie tylko kierowcy jadący w korkach przez Bolesławiec do granicy z Niemcami, ale także mieszkańcy okolic Zgorzelca. Bo choć tutaj nie ma opóźnień i na odcinku B autostrady A4 praca wre, to budowniczowie zniszczyli lokalne drogi. Bernard Łętowski - POLSKA Gazeta Wrocławska http://www.walbrzych.naszemiasto.pl/wyd ... 2fb9904694
  • Orzech
    Orzech 194543
    05.06.2008, godz. 15:03
    Wrocław: Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE: Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, ul. Krakowska 28 Adresy internetowe: Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.dsdik.wroc.pl. Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą: Koncepcja programowo - przestrzenna i program funkcjonalno - użytkowy dla zadania „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 395 na odcinku od ronda w miejscowości Żerniki Wrocławskie do węzła autostradowego Wrocław-Wschód w miejscowości Krajków”. CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI: Okres w miesiącach: 11 (od udzielenia zmówienia): Warunki otwarcia ofert: Data: 15.7.2008 - 10:00. Miejsce: Siedziba zamawiającego, sala konferencyjna II piętro.
  • kisiel
    kisiel 107
    28.06.2008, godz. 20:20
    [quote="Orzech"][b]Autostrada płatna później Jeszcze przez ponad dwa lata za drogę z Wrocławia do Katowic nie będziemy płacić. Dopiero w połowie 2010 r. przejazd z Wrocławia do Katowic autostradą A4 będzie płatny - dowiedzieliśmy się w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przesunęła ona termin uruchomienia przy trasie punktów poboru opłat o rok. Powód? b] Nie będziemy płacić jeszcze długo sąd unieważnił przetarg na dostosowanie autostrady A4 do wymogów autostrady płatnej
  • Orzech
    Orzech 194543
    21.07.2008, godz. 12:49
    Kierowcy domagają się moteli na autostradzie A4 lipiec 18, 2008 Już niebawem przekonamy się, kto wybuduje motele, restauracje przy autostradzie z Katowic do Wrocławia. Sierpniowy konkurs będzie trzecim terminem, dotyczącym wyłonienia firm, które zrealizują te niezbędne inwestycje. Obecnie na trasie o długości 160 km nie ma ani jednej stacji benzynowej, nie wspominając już o obiektach noclegowych czy gastronomicznych. A4 to jedna z najruchliwszych dróg w Polsce. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podaje, że do 31 lipca firmy mają złożyć ostateczne wersje projektów związanych z zagospodarowaniem wyznaczonych miejsc. - Po złożeniu kompletu dokumentów, wybór zwycięzców będzie kwestią kilku dni. Poznamy ich na początku sierpnia - zapewnia Artur Mrugasiewicz z GDDKiA. Wiadomo już, ze przetarg wygrają trzy konsorcja, których zadaniem będzie budowa 10 Miejsc Obsługi Podróżnych. Stacje benzynowe mają powstać wiosną 2009 roku, zaś restauracje i motele czynne będą od końca przyszłego roku. źródło: Gazeta Wyborcza Hotel News
  • Orzech
    Orzech 194543
    11.08.2008, godz. 21:49
    Kolejne opóźnienie wyboru stacji przy autostradach wnp.pl (Piotr Apanowicz) 11.08.2008 14:14 Z miesiąca na miesiąc przesuwa się ostateczny termin wyboru firm, które wybudują Miejsca Obsługi Podróżnych, w tym stacje paliw, na istniejących odcinkach autostrad A2 i A4. Obecnie mówi się o początku września, ale to już czwarty termin ogłaszany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. - W dniu 7 sierpnia sześć konsorcjów złożyło oferty techniczne na wykonanie MOP-ów przy autostradach A2 i A4, natomiast oferty finansowe zostaną złożone z końcem sierpnia - poinformował nas Artur Mrugasiewicz z GDDKiA. Według niego oferty techniczne stanowią 20 proc. oceny całości oferty, reszta to ocena ofert finansowych. W grze o MOP-y biorą udział wszyscy najwięksi operatorzy stacji paliw w Polsce: PKN Orlen, Grupa Lotos, BP, Shell, Statoil i Łukoil. Chodzi o 14 miejsc obsługi podróżnych (część z nich ze stacją i restauracją, a część także z motelem), przy czym konstrukcja przetargu uniemożliwia podpisanie umowy z mniej niż trzema podmiotami i więcej niż z pięcioma. - Ostateczne rozstrzygnięcie postępowania nastąpi na początku września tego roku - zarzeka się Artur Mrugasiewicz. Tym samym maleją szanse, że stacje paliw w przy autostradach zaczną działać jeszcze w tym roku. Powinny one powstać w ciągu ok. trzech miesięcy od podpisania umowy, ale w grę mogą wchodzić jeszcze ewentualne protesty firm , których oferty zostaną odrzucone w postępowaniu. http://budownictwo.wnp.pl/kolejne-opozn ... 1_0_0.html
  • Orzech
    Orzech 194543
    02.09.2008, godz. 10:48
    MOP-y znowu przesunięte MAG 2008-09-02 09:37:33, aktualizacja: 2008-09-02 09:39:36 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przesunęła termin rozstrzygnięcia przetargu na MOP-y, czyli miejsca obsługi podróżnych przy autostradzie A4 między Wrocławiem a Katowicami. Decyzja miała zapaść w poniedziałek. Kolejny termin wyznaczono na połowę września. - Wszystko dlatego, że wpłynęło do nas kilkaset pytań od oferentów - tłumaczy Artur Mrugasiewicz z warszawskiej centrali GDDKiA. O budowę stacji benzynowych, hoteli i restauracji przy A4 walczy 6 wielkich koncernów paliwowych: BP, Lukoil, Lotos, Shell, Statoil i Orlen. Jeżeli nie będzie kolejnych przesunięć w przetargu, to w grudniu 2008 r. będzie mogła rozpocząć się budowa MOP-ów. GDDKiA ze zwycięzcami podpisze umowę na 30 lat. W połowie przyszłego roku kierowcy jadący z Wrocławia do Katowic wreszcie będą mieli gdzie zatankować, zjeść obiad czy skorzystać z WC. Mniej optymistyczne jest jednak to, że kiedy na autostradzie pojawi się ta infrastruktura, to za przejazd tą drogą trzeba będzie zapłacić. Ile? Dziś jeszcze nie wiadomo. GDDKiA na punkty poboru opłat też będzie musiała ogłosić przetarg. http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/ ... ,id,t.html
  • Orzech
    Orzech 194543
    22.09.2008, godz. 17:00
    Stacje przy autostradach znowu z opóźnieniem wnp.pl (Piotr Apanowicz) - 22-09-2008 15:47 Nadal nie wiadomo kiedy wreszcie rozstrzygnięte zostanie postępowanie na wybór wykonawców Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) przy autostradach A2 i A4. Po raz szósty z rzędu przesunięty został termin składania ofert finansowych. Sprawa wyboru inwestorów, którzy wybudują stacje benzynowe i motele przy istniejących odcinkach autostrad A2 i A4 zaczyna przypominać "niekończącą się opowieść". Początkowo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zapowiadała, że poznamy ich w połowie stycznia tego roku. Kolejne terminy to koniec marca, czerwiec, początek sierpnia, początek września i "ostateczny termin" 18 września. Po raz kolejny okazało się, że ostateczny termin jednak ostateczny nie jest. - Na prośbę oferentów 24 września zorganizujemy spotkanie z potencjalnymi inwestorami, po którym powinny wpłynąć ostateczne oferty finansowe - mówi Artur Mrugasiewicz z GDDKiA. Kiedy to nastąpi? Dokładnie nie wiadomo, choć jeszcze kilka tygodni temu GDDKiA zarzekała się, że 18 września to termin nieprzekraczalny. Artur Mrugasiewicz wciąż ma jednak nadzieję, że zarówno złożenie ofert finansowych, jak i wybór konsorcjów, które wybudują MOP-y przy autostradach, nastąpi jeszcze przed końcem września. Postępowanie dotyczy 14 miejsc obsługi podróżnych (wszystkie ze stacjami paliw, część także z motelami). Z tego 10 MOP-ów znajdzie się na odcinku Katowice-Wrocław autostrady A4, a 4 na odcinku Konin-Stryków autostrady A2. Wybrane muszą zostać co najmniej trzy, a maksymalnie pięć podmiotów z sześciu, które biorą udział w przetargu (PKN Orlen, Grupa Lotos, BP Polska, Shell Polska, Statoil Poland, Lukoil Warsaw). Oznacza to, że na tych odcinkach autostrad nie będzie monopolu jeśli chodzi o markę stacji benzynowych. Obecnie na funkcjonujących odcinkach autostrad działa 10 stacji paliw, wszystkie pod marką Orlen (4 na odcinku Kraków-Katowice i 6 na odcinku Konin-Nowy Tomyśl). http://nafta.wnp.pl/stacje-przy-autostr ... 1_0_0.html