Miasto

Popularne miasta

Wrocław

  • 2536 inwestycje
  • 13863 wiadomości
  • 4571 ogłoszeń
  • 361 firm

Kraków

  • 2669 inwestycje
  • 5636 wiadomości
  • 991 ogłoszeń
  • 203 firm

Warszawa

  • 1757 inwestycje
  • 6128 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 358 firm

Poznań

  • 295 inwestycje
  • 1146 wiadomości
  • 119 ogłoszeń
  • 49 firm

Katowice

  • 280 inwestycje
  • 1770 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 58 firm

Lublin

  • 202 inwestycje
  • 1374 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 22 firm

Gdańsk

  • 117 inwestycje
  • 1093 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 14 firm

Łódź

  • 74 inwestycje
  • 892 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 27 firm

Białystok

  • 74 inwestycje
  • 367 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 62 firm

Szczecin

  • 74 inwestycje
  • 654 wiadomości
  • 17 ogłoszeń
  • 26 firm

Bydgoszcz

  • 33 inwestycje
  • 290 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 11 firm

Toruń

  • 27 inwestycje
  • 365 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 3 firm
forum / Witamy na InvestMap Forum / [Pomoc InvestMap.pl] Jak dodać inwestycję?
0 38

[Pomoc InvestMap.pl] Jak dodać inwestycję?

  • Kajtman ADMIN
    Kajtman 15592
    02.03.2012, godz. 18:18
    Witamy nowych Forumowiczów! Dla ułatwienia pracy naszym moderatorom i zwiększenia Waszej efektywności na Forum, przedstawiamy kilka podstawowych zasad, z którymi powinniście się zapoznać, aby prawidłowo dodawać inwestycje. 1. Inwestycje można dodawać dopiero po zalogowaniu się na InvestMap.pl, jeżeli nie macie konta konieczne będzie zarejestrowanie się na stronie. 2. Inwestycje możemy dodawać na 2 sposoby: a) Przez konkretne forum: jeżeli np. mamy informacje o osiedlu, które powstanie we Wrocławiu, to klikamy na stronie głównej „Forum dyskusyjne”, następnie „Mieszkania i Domy”, potem „Dolnośląskie” i wreszcie ramkę „dodaj inwestycję”. b) Przez zakładkę Inwestycje, do której mamy dostęp ze strony głównej. Po jej kliknięciu otwiera się strona, na której znajduje się ramka „dodaj inwestycję”. Bez względu na to, który sposób wybierzemy, doprowadzi nas do formularza dodawania inwestycji (szczegóły jego uzupełnienia znajdują się w punkcie 4.): Uwaga! Po dodaniu inwestycji zostanie utworzony nowy wątek na forum, w którym będzie można prowadzić dyskusje o inwestycji, oraz galeria do dodawania zdjęć i wizualizacji. 3. Przed dodaniem inwestycji należy sprawdzić, czy nie ma jej już w bazie, można to zrobić na dwa sposoby: a) Należy w wyszukiwarce w nagłówku strony lub w zakładce Inwestycje wpisać nazwę własną nieruchomości albo ulicy, a w ramce poniżej wybrać „w inwestycjach” i kliknąć „Szukaj”. b) Często może zdarzyć się tak, że inwestycja jest już w bazie, ale pod inną nazwą, np. dlatego, że Forumowicz, który ją dodał nie miał informacji o oficjalnej nazwie i dodał ją jako „Osiedle, ul. Mińska”. Dlatego dobrze jest sprawdzić na mapie inwestycji czy inwestycji nie ma w bazie. W tym celu klikamy na stronie głównej „Mapa inwestycji”, następnie wybieramy kategorię inwestycji, np. „Mieszkania i Domy” i w ramce „Wyszukaj miasto/adres” wpisujemy miasto i ulicę, np. „Wrocław Mińska”. Dzięki temu możemy precyzyjnie przejrzeć mapkę i zobaczyć czy inwestycja jest w bazie. Mapka na stronie InvestMap.pl, działa identycznie jak GoogleMaps. Jeżeli wyszukiwarka znajdzie inwestycję, która została wcześniej wstawiona przez Ciebie (zobacz punkt 3 a), można sprawdzić, czy jest dobrze zmoderowana i ewentualnie poprawić, klikając opcję „Edytuj inwestycję”. 4. Szczegóły dotyczące wypełnienia formularza inwestycji (przykładowy formularz na obrazku poniżej): Wypełnianie formularza zaczynamy od góry: a) W polu „Nazwa inwestycji*” wpisujemy nazwę inwestycji. Nazwa powinna zawierać rodzaj (np. Osiedle, Dom, Budynek wielorodzinny, Apartamentowiec, Biurowiec, Kompleks biurowy, Galeria itp.), nazwę własną podaną w cudzysłowie: "" (np. Osiedle "Stabłowice II"). Jeśli obiekt nie ma swojej to podajemy rodzaj budowli i po przecinku wpisujemy nazwę ulicy, przy której znajduje się inwestycja (np. Budynek wielorodzinny, ul. Kminkowa; Hotel, ul. Piłsudskiego itp.). Ważne! W tym polu można nie podawać miasta, zaleca się jednak podać je na początku w nawiasie kwadratowym: [], tym samym, cała, poprawna nazwa inwestycji powinna wyglądać następująco: [Wrocław] Osiedle "Stabłowice II" lub [Kraków] Hotel, ul. Piłsudskiego. b) W polu „Kategoria*” wybieramy kategorię inwestycji z listy. c) W polu „Termin oddania” podajemy termin zakończenia realizacji inwestycji, jeśli jest znany, jeżeli inwestycja została zakończona należy to zaznaczyć w ramce „Zakończona”. d) W polach „Inwestor”, „Wykonawca” i „Projektant” wpisujemy pełną nazwę inwestora, wykonawcy i projektanta. Trzeba pamiętać o końcówkach, np. Sp. z o.o., S.A. itp. Aby zdobyć pełną nazwę inwestora, wykonawcy i projektanta należy wejść na ich stronę internetową i przekopiować z zakładki „Kontakt”. Często może się zdarzyć, że znany jest tylko inwestor, wtedy uzupełniamy tylko jedno pole. Gdyby okazało się, że nie mamy żadnych informacji na temat inwestora, wykonawcy czy projektanta to pomijamy te pola. e) W polu „Województwo*” wybieramy województwo z rozwijanej listy. f) W polu „Miasto” wpisujemy nazwę miasta. Po wpisaniu trzech liter pojawia się lista miejscowości, które pasują. Należy wybrać z tej listy właściwą miejscowość. g) Następnie w polu „Ustaw pozycję inwestycji na mapie” wpisujemy miasto i ulicę, aby ustawić lokalizację. System wskaże ją na mapie. Dwukrotnym kliknięciem wybieramy lokalizację na mapie. Należy dopilnować, aby przybliżenie na mapie nie było za duże, żeby widać było nazwy okolicznych ulic. Jeśli nie znamy dokładnej lokalizacji wpisujemy te dane, które znamy (np. miasto, ulica) i ustawiamy małe przybliżenie. h) W polu „Opis*” wpisujemy opis inwestycji. Można skopiować go (nie cały) ze strony inwestora. Fragmenty tekstu z innych stron nie nadają się do wklejenia (ewentualnie 1 akapit). Opis można napisać również samemu. Zamiast dłuższego opisu można też wpisać krótką informację, np. Osiedle "Stabłowice II" we Wrocławiu lub Hotel przy ul. Piłsudskiego we Wrocławiu. Opcja „Podgląd” pozwala sprawdzić, jak będzie wyglądała nowo utworzona inwestycja. Opcja „Zapisz inwestycję” dodaje inwestycję.