Na początku przyszłego roku podpisana zostanie jedna umowa na zakup i dystrybucję energii elektrycznej dla 285 jednostek miejskich i prawie 1000 obiektów. To pomysł urzędników na zmniejszenie kosztów zużycia prądu - jak wyliczyli przedstawiciele magistratu zmiana przyniesie oszczędności na poziomie 3 mln złotych w skali roku.
Do grupy instytucji, które będą miały wspólną umowę na dostawę energii elektrycznej należą m.in. Teatr Muzyczny CAPITOL, Muzeum Miejskie Wrocławia, Miejska Biblioteka Publiczna, Filharmonia im. W. Lutosławskiego, Zarząd Zasobu Komunalnego, MOPS, Straż Miejska, Zarząd Zieleni Miejskiej, żłobki, przedszkola czy szkoły.
- Procedura przetargowa związana z wyłonieniem dostawcy ruszy w ciągu kilku tygodni, otwarcie ofert ma nastąpić w listopadzie a podpisanie nowej umowy w styczniu 2013 – mówi Wojciech Kaczkowski, wicedyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie.
Wrocław nie będzie pierwszym miastem, które zastosuje takie rozwiązanie, wcześniej z podobnej możliwość skorzystano m.in. w Częstochowie, a przetarg na tę usługę ogłosił właśnie Radom. W przygotowaniu przetargu magistrat współpracuje z firmą Audytel, która współtworzyła podobny projekt w Poznaniu.
- Audytel otrzyma wynagrodzenie za tę pomoc dopiero po odnotowaniu oszczędności – wyjaśnia Wojciech Kaczkowski.
Jedna umowa obejmie w sumie 285 jednostek miejskich, 922 obiekty, 1583 punkty przyłączeniowe. Rocznie wszystkie one zużywają ok. 65460 MWh a koszt tej energii to 30,6 mln zł.
- Z przykładu miast, które mają takie rozwiązanie wynika, że szacowane oszczędności mogą wynieść nawet 10% – podkreśla Wojciech Kaczkowski.
W 2014 roku planowany jest kolejny przetarg na powiększenie tej grupy o kolejne spółki miejskie.