31 MOP-ów dla dwóch operatorów szybkich ładowarek "elektryków"Fot. GDDKiA

31 MOP-ów dla dwóch operatorów szybkich ładowarek "elektryków"

Orzech
Orzech
REKLAMA

Spośród siedmiu podmiotów, zainteresowanych dzierżawą miejsc pod budowę ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych na 31 Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP), Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała dwie firmy - Ekoen i Tesla. Umowy z dzierżawcami GDDKiA chce podpisać jeszcze w wakacje.

• Złożone przez nie oferty spełniają wszystkie wymagania formalne oraz uzyskały najwyższą liczbę punktów w ramach przyjętych kryteriów oceny

• Przetarg dotyczył MOP-ów w ciągu autostrad A1, A2, A4 i dróg ekspresowych S3, S7, S8, S17, S19 i S61

W ramach zawartych umów dzierżawcy będą mieli obowiązek wybudować i obsługiwać stacje ładowania dla samochodów osobowych i ciężarowych

Dla tych pierwszych to cztery miejsca (cztery punkty) o docelowej, łącznej mocy 600 kW, w tym min. dwa punkty o mocy min. 150 kW.

Dla pojazdów ciężarowych docelowa, minimalna łączna moc to 3600 kW, w tym dwa punkty ładowania o mocy min. 350 kW. Wyjątkiem będzie MOP Zbójecka Góra na S7, gdzie docelowa, minimalna łączna moc ładowania to 1500 kW (w tym jeden punkt ładowania o min. mocy 350 kW).

Oferta Ekoen została wybrana dla następujących lokalizacji:

A1 – Starcza Wschód i Zachód, Gorzelanka Wschód i Zachód, Wierzchowisko Wschód i Zachód (wszystkie w woj. śląskim),

A2 – Ciosny Północ i Południe (woj. łódzkie),

A4 – Krajków Północ (woj. dolnośląskie), Prószków (woj. opolskie), Paszczyna Południe (woj. podkarpackie),

S3 – Lisiny Wschód i Zachód (woj. lubuskie), Przybiernów Wschód i Zachód (woj. zachodniopomorskie),

REKLAMA

S7 – Zbójecka Góra (woj. małopolskie), Pepłowo Wschód i Zachód (woj. mazowieckie),

S8 – Ochędzyn i Niwiska (woj. łódzkie),

S17 – Niwa Babicka (woj. lubelskie),

S19 – Kamień Wschód i Zachód (woj. podkarpackie), Janów Lubelski Wschód i Zachód (woj. lubelskie),

S61 – Niekrasy Wschód i Zachód (woj. warmińsko-mazurskie).

Z kolei oferta konsorcjum firm Tesla Poland i Tesla Germany została wybrana dla lokalizacji:

A4 – Chotyniec i Hruszowice (woj. podkarpackie),

S61 – Górki Wschód i Zachód (woj. podlaskie).

Zgodnie z założeniami pierwsze stacje ładowania (o mniejszych mocach) powinny zostać uruchomione do końca 2026 roku. Jest to jednak uzależnione od terminu przyłączenia do sieci elektroenergetycznej.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

Źródło: GDDKIA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA