Murapol sprzedał w tym roku już 404 mieszkania

Murapol sprzedał w tym roku już 404 mieszkania

REKLAMA

Od początku roku do końca czerwca Murapol S.A. podpisał umowy sprzedaży na 404 mieszkania oraz 15 lokali komercyjnych o powierzchni ponad 1 100 m kw. (netto, czyli z uwzględnieniem rezygnacji). W pierwszym półroczu 2012 roku spółka sprzedała 404 mieszkania, wobec 233 lokali w analogicznym okresie ubiegłego roku i 114 lokali w pierwszym półroczu 2010 roku. Najlepszy wynik w tym roku firma zanotowała w marcu br. gdzie sprzedano 103 lokale, w tym 45 mieszkań w samym Wrocławiu.

 

W stolicy Dolnego Śląska Murapol prowadzi obecnie 3 inwestycje: Różana Dolina, Zielony Zakątek oraz Mała Toskania. Najwięcej lokali znalazło nabywców na osiedlu Mała Toskania, w tym projekcie deweloper wprowadza z początkiem lipca do sprzedaży kolejny etap inwestycji. W całym kraju w roku 2011 spółka sprzedała 452 mieszkania, natomiast w 2010 roku 281 lokali. Do końca 2012 roku spółka planuje sprzedaż nawet 1000 mieszkań w całym kraju.

 

„Z roku na rok mieszkania w naszych inwestycjach cieszą się coraz większą popularnością. Jest to związane nie tylko z rosnącą rozpoznawalnością i zaufaniem do marki Murapol, ale przede wszystkim z produktem skrojonym na potrzeby klientów. Planując kolejne inwestycje starannie wyszukujemy lokalizacje pod nowe osiedla. Zależy nam, aby zakupiony grunt był atrakcyjny nie tylko pod kątem biznesowym, ale by projekt i jego lokalizacja były przyjazne przyszłym mieszkańcom, zapewniały im komfort życia oraz bezpieczeństwo” – mówi Michał Sapota, wiceprezes zarządu Murapol S.A.

REKLAMA


Spółka buduje głównie bloki o 4 kondygnacjach, których jednym z podstawowych atutów jest lokalizacja. Przed zakupem gruntu, dedykowany zespół ds. inwestycji analizuje atrakcyjność lokalizacji działek, biorąc pod uwagę zarówno bliskość infrastruktury, jak i walory estetyczne, sąsiedztwo, czy otoczenie terenów zielonych.

W 2011 roku Murapol sprzedał 452 mieszkania, w roku bieżącym spółka zamierza zbliżyć się do progu 1 tysiąca sprzedanych lokali. Ma jej to umożliwić rozpoczynanie nowych inwestycji w miastach, w których jest już obecna, natomiast dzięki planowanym projektom w nowych miastach, liczba sprzedawanych mieszkań w 2013 roku ma przekroczyć poziom 1,5 tys. Firma rozważa ekspansję m.in. w Toruniu, Bydgoszczy, Lublinie czy Rzeszowie. Strategia spółki zakłada także zwiększanie liczby projektów mieszkaniowych w miastach, w których aktualnie prowadzi realizacje. Docelowo w każdym z miast, firma chce posiadać kilka inwestycji zlokalizowanych w różnych ich dzielnicach.

 

„Dzięki dywersyfikacji geograficznej, zarówno w skali kraju, jak i poszczególnych miast, możemy osiągnąć większe bezpieczeństwo w zyskach, ponieważ w większym stopniu uniezależnia nas to od wahań koniunktury, niż gdyby inwestycje skupione były w jednym regionie kraju bądź dzielnicy miasta. Sprzedaż w różnych częściach Polski zależy nie tylko od sytuacji ekonomicznej w skali globalnej, ale także od wielu lokalnych czynników, dlatego jeśli w danym mieście mieszkania sprzedają się w danym okresie słabiej, w innych lokalizacjach jesteśmy w stanie osiągać lepsze wyniki” – tłumaczy Michał Sapota.

 

Rok 2011 przyniósł spółce 38 proc. wzrost przychodów wobec roku 2010, wynosząc 108,4 mln zł oraz 27 proc. zysku netto, który wyniósł 26,1 mln zł.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA