Urzędnicy wreszcie rozstrzygnęli przetarg na przebudowę ulicy Buforowej. Zwycięska oferta opiewa na niemal 77 mln złotych.
Przetarg na przebudowę ulicy Buforowej spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła na początku grudnia zeszłego roku.
Jak już informowaliśmy, cała procedura znacznie się wydłużyła, a urzędnicy czterokrotnie przekładali termin składania ofert. Był to efekt mnóstwa pytań, jakie potencjalni wykonawcy zadali zamawiającemu.
Koperty z ofertami zostały otwarte w lutym. Do przetargu stanęło aż jedenaście podmiotów.
Koperty z ofertami zostały otwarte w lutym. Do przetargu stanęło aż jedenaście podmiotów.
W piątek 21 kwietnia przetarg rozstrzygnięto – najkorzystniejsza okazał się oferta złożona przez konsorcjum Strabag, opiewająca na ponad 76 mln 975 tys. złotych. Jeśli nie wpłyną odwołania od wyników przetargu, urzędnicy będą mogli podpisać umowę ze zwycięską firmą.
Jak zmieni się Buforowa?
Droga zostanie rozbudowana na odcinku od przejazdu kolejowego linii kolejowej nr 285 relacji Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście do granicy miasta, wraz z budową odwodnienia, oświetlenia drogowego, miejskiego kanału technologicznego MTTK, budową sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach oraz usunięciem kolizji z istniejącą siecią sanitarną, gazową, wodociągową, elektroenergetyczną i teletechniczną.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie wiadukt kolejowy nad ulicą Bardzką w ciągu linii kolejowej nr 349 w relacji św. Katarzyna - Wrocław Kuźniki oraz przejazd kolejowy linii nr 285. Do rozbiórki pójdą też budynki znajdujące się w projektowanym pasie drogowym.
Na odcinku od wiaduktu kolejowego do skrzyżowania z ul. Konduktorską ulica Buforowa zostanie rozbudowana do dwóch jezdni, a na pozostałym odcinku powstanie nowa jezdnia dwupasmowa. Powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe.
Wszystkie prace mają zostać zrealizowane – zgodnie z zapisami przetargu – do 30 listopada 2018 roku.
Tramwaj na Jagodno na razie nie pojedzie
Na razie nie ma szans, by ulicą Buforową pojechał tramwaj.
– Przygotowywany przez nas projekt, który ma szansę być wkrótce realizowany, nie przewiduje rozbudowy sieci tramwajowej. W ramach naszego zadania, pod przyszłe torowisko tramwajowe ma być przebudowany wiadukt kolejowy i pozostawiona rezerwa terenowa – wyjaśniał niedawno Marek Szempliński.
Jeśli chodzi o linię tramwajową, to zgodnie z zaprezentowanym niedawno Wrocławskim Programem Tramwajowym, trasa na Jagodno znalazła się wśród najpilniejszych inwestycji przewidzianych do realizacji po 2022 roku. Przedsięwzięcie jest też ujęte w zaktualizowanej wersji planu transportowego.
REKLAMA