Firma West Real Estate nie rezygnuje z budowy hotelu w Barcinku pod Jelenią Górą. Firma pracuje obecnie nad zebraniem dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę czterogwiazdkowego obiektu. Inwestor zmienił także projekt hotelu - czytamy na portalu Propertynews.pl
Jak powiadomiła spółka West Real Estate, wyłoniono zwycięzcę konkursu na najlepszą koncepcję Spa & Wellness w realizowanej inwestycji hotelowej Berthelsdorf Medical Spa. Czterogwiazdkowiec powstanie w Barcinku.
Jak powiadomiła spółka West Real Estate, dokonano wyboru Generalnego Projektanta dla inwestycji hotelowej w Barcinku. Został nim dr inż. arch. Andrzej Konieczny i prowadzona przez niego Architektoniczna Pracownia Projektowa AKCENT.
W ostatnim czasie inwestor poinformował, że jeszcze w tym roku wystąpi z wnioskiem o pozwolenie na budowę. Hotel ma działać pod szyldem międzynarodowej sieci.
Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na terenie przyszłego kompleksu hotelowego, który ma stanąć w Barcinku pod Jelenią Górą. Jego budowę planuje wrocławska firma West Real Estate SA, która zaadaptuje zabytkowy dom zdrojowy na centrum rekreacyjno-wypoczynkowe i medical spa połączone z czterogwiazdkowym hotelem. Jak dowiedział się Propertynews.pl w biurze inwestora, firma rozpocznie budowę obiektu na początku 2012 r. Hotel będzie działał prawdopodobnie pod marką Best Western, choć inwestor nie ma jeszcze podpisanej umowy z operatorem.
Super West Hotele, spółka zależna od West Real Estate, inwestuje w budowę czterogwiazdkowego hotelu spa położonego w Barcinku, około 12 km od Jeleniej Góry. Spółka podpisała już umowę z pracownią architektoniczną.
Super West Hotele Sp. z o.o., spółka zależna wrocławskiej firmy West Real Estate SA, zawarła umowę z pracownią architektoniczną Forum Architekci sp.j. na wykonanie prac projektowych czterogwiazdkowego hotelu spa, który ma powstać w Barcinku pod Jelenią Górą.
Barcinek leży 12 km od Jeleniej Góry, na trasie do Zgorzelca, przy drodze krajowej nr 30.
Już niebawem, w Barcinku pod Jelenią Górą, gdzie West Real Estate S.A. buduje czterogwiazdkowy kompleks SPA pod marką Best Western odbędą się prace pielęgnacyjne parku, na terenie którego znajduje się inwestycja. Przedwiośnie oznacza rozpoczęcie prac ogrodniczych na terenie rozległego, położonego na 4 hektarach, kompleksu parkowego dawnego Domu Zdrojowego w Barcinku.
Z początkiem 2011 roku rozpoczną się prace adaptacyjne poniemieckiego kompleksu sanatoryjnego położonego w miejscowości Barcinek k. Jeleniej Góry. Inwestorem jest West Real Estate, spółka, która przygotowuje się do debiutu na NewConnect.
Inwestycja zakończy się w 2012 roku. Powstanie obiekt o charakterze hotelowym, który będzie miejscem świadczenia usług noclegowych w połączeniu z odnową biologiczną.
Na południowym zachodzie Polski powstanie pierwszy przyjazny środowisku hotel SPA & Wellness budowany zgodnie z wytycznymi organizacji U.S. Green BuildingCouncil, przyznającej prestiżowy certyfikat LEED.
W drugiej połowie października br. spółka West Real Estate podpisała umowę o rozpoczęciu prac związanych z rozbiórką i rewitalizacją obiektu.
Budowa Hotelu sieci międzynarodowej Best Western wraz z odnową biologiczną SPA oraz łaźnią w miejscowości Barcinek koło Jeleniej Góry
I Lokalizacja Miejscowość Barcinek leży 12 km od miasta Jeleniej Góry na trasie do Zgorzelca nr 30.Działka wraz z budynkiem zlokalizowana jest w przepięknym parku zdrojowym, zabudowania Barcinka ciągną się na długości około 2,7 km wzdłuż dolnego biegu rzeki Kamienicy. Okolice Barcinka są malownicze, a uzdrowiskowe walory miejscowości zaczęto wykorzystywać od 1887 roku, kiedy to wybudowano ośrodek sanatoryjny Berthelsdorf.
II Opis Planowane przedsięwzięcie inwestycyjne dotyczy utworzenia hotelu wraz z wyposażeniem do odnowy biologicznej SPA i łażni w Barcineku koło Jeleniej Góry, zabudowanej budynkiem sanatoryjnym i budynkiem zabiegowym "Łazienki". Projekt zakłada przeprowadzenie generalnego remontu, modernizacji i adaptacji istniejących obiektów w celu stworzenia kompleksu hotelowego połączonego z infrastrukturą odnowy SPA.
Hotel posiadał będzie: •100 jednostek w tym dwuosobowych pokoi oraz 8 apartamentów. Wszystkie apartamenty i pokoje klimatyzowane z minibarkiem, sejfami, telewizją satelitarną, internetem. Łazienki wyposażone w natrysk, umywalkę, WC, suszarkę, wentylację mechaniczną, podgrzewaną podłogę, w apartamentach wanny i bidety. •Restaurację dla gości indywidualnych. •Dwupoziomową restaurację do wydawania śniadań i posiłków dla zorganizowanych grup gości oraz przeznaczoną do organizowania bankietów i bali na 200 osób. •Dwa drink-bary (w hallu głównym i w restauracji) •Centrum odnowy SPA, składające się z basenu, jacuzzi, groty zimna, terrarium, sauny suchej, sauny parowej, solarium, siłowni, sali do squash oraz gabinetów •SPA do wykonywania zabiegów: ◦apiterapii ◦masaży (klasycznych, limfatycznych, misami tybetańskimi) ◦hydroterapii ◦magnetoterapii ◦laseroterapii ◦sesji relaksacyjnych z muzykoterapią ◦oczyszczania organizmu tzw.body-detox
Hotel posiadał będzie windy osobowe i jedną towarową, wentylację mechaniczną, klimatyzację, toalety i pokoje przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Hotel ogrzewany będzie z energii odnawialnej. Zaopatrzenie w wodę z własnej studni głębinowej wywierconej na własnej działce. Podstawą zabiegów odnowy biologicznej będzie bowiem wodolecznictwo oraz apioterapia, czyli wykorzystanie preparatów na bazie miodu będą łączyć formułę term i apterapię jako swoją niekonwencjonalną metodę relaksacji i odnowy biologicznej. Słowo SPA pochodzi z łaciny - Sanitas Per Aquam - czyli zdrowy dzięki wodzie. W zabiegach SPA wykorzystuje się wodę w każdej postaci - ciekłej, pary i lodu. Oferta hotelu będzie dostępna w sieci on-line, w oparciu o strony i systemy rezerwacyjne grupy Best Western oraz własnej strony internetowej.
III Dlaczego międzynarodowa sieć Best Western
Hotel "Best Western **** & SPA" otrzymał swoją nazwę nie bez powodu. Znana marka sieci hotelowych Best Western, gwarantuje sukces poniesionych inwestycji, jak również zapewnia wysoki standard świadczonych usług, zgodny z oczekiwaniami klientów. Best Western posiada swoje hotele w 80 krajach, na wszystkich kontynentach, a ich łączna liczba wynosi 4000. Dla porównania w sąsiadujących z Polską krajach sieć hoteli Best Western posiada kolejno w Niemczech – około 200 hoteli, Czechach – 17, Słowacji -7, Polska 4. Przedstawione dane w pełni obrazują możliwości jakie daje inwestorowi budowa hotelu, zwianego ze znaczącą międzynarodową siecią hotelową. Oferta hotelu będzie dostępna w sieci on-line w oparciu o strony i systemy rezerwacyjne grupy Best Western oraz własnej strony internetowej.
IV Docelowa grupa klientów
W ostatnim czasie popyt na zabiegi odnowy biologicznej gwałtownie wzrasta. Ośrodki typu SPA powstają w całej Europie, zarówno przy wielkich aglomeracjach, jak i w rejonach turystyczno-wypoczynkowych. Korzysta z nich warstwa ludzi bardziej zamożnych, tj. młodzi ludzie biznesu dla regeneracji sił., osoby starsze pragnące utrzymać swoją atrakcyjność fizyczną i zdecydowane płacić dużo aby wydłużyć swój okres aktywności życiowej, a także osoby po dłuższych stanach chorobowych pragnące wrócić do tzw. normy zdrowotnej. W proces odnowy biologicznej, poprawy samopoczucia i oraz wydłużenie aktywności życiowej angażują się coraz bardziej firmy kosmetyczne, farmaceutyczne i prywatne kliniki lekarskie. Połączenie tych trzech elementów w jednym miejscu zrodziło centra odnowy biologicznej SPA. Wymienione grupy społeczne to właśnie potencjalni klienci. Położenie Barcinka w pobliżu granicy z Czechami i Niemcami a także fakt, że coraz bardziej rozwija się tzw. turystyka zdrowotna powoduje, że właściciele spółki chcą podjąć działania marketingowe mające na celu pozyskanie klientów także z Unii Europejskiej.
V Tendencje rynkowe
Segment turystyki związanej z odnową biologiczną SPA stanowi najbardziej dynamiczną część rynku usług hotelarskich, tempo wzrostu w tym segmencie przekraczało w ostatnich latach 7%. W roku 2007 na lecznicze zabiegi przyjechało do Polski ponad 500 tys. osób z zagranicy. Na razie jest to około 3-5% wszystkich turystów, ale ich liczba systematycznie rośnie. Rozwój rynku SPA i nowe informacje o welness sprawiają, że trendem staje się inwestowanie w sektorze pielęgnacji zdrowia i urody. Powstają nowe produkty, nowe ośrodki, a fakt, że korzysta z nich coraz więcej osób powoduje, że inwestorzy spoza branży coraz chętniej będą się reklamować właśnie na produktach i obiektach SPA co ośrodkowi daje dodatkowe dochody.