Brytyjska grupa finansowa NatWest Group prowadzi rekrutację do swojego polskiego biura w Warszawie. Aktualnie poszukuje 100 osób, które mają zasilić zespół IT. Firma liczy, że uda się znaleźć wielu chętnych do pracy wśród kobiet.
Izabela Jagodzińskiej z działu IT NatWest Group podkreśla, że najważniejsze są trzy aspekty. Przede wszystkim ważnym czynnikiem jest wspieranie rozwoju kobiet, stworzenie im możliwości przekwalifikowania oraz otworzenie się firm na stanowiska początkowe np. “junior” czy “entry grade level”, które będą sprzyjały rozwojowi i nauce w danej roli.
– Obecny rynek pracy poszukuje kandydatów z doświadczeniem i gotowych do pracy. Nie ma nadal miejsca na konstruktywny feedback, mentoring czy coaching, które by pomógł kobietom podjąć pracę w obszarze IT. Jak wiemy z różnych badań, kobiety czują, że muszą spełniać 100 proc. wymagań z ofert pracy, zanim przystąpią do zmiany stanowiska. W tym aspekcie widzę ważną rolę liderów IT, aby potrafili i chcieli wspierać kobiety oraz patrzyli z perspektywy kompetencji i predyspozycji danej osoby – informuje Izabela Jagodzińskiej z działu IT NatWest Group.
– Potencjalne kandydatki mogą rezygnować z uczestnictwa w procesie rekrutacyjnym m.in. ze względu na formę bezosobową lub męską w opisie stanowiska. Kobiety też częściej zwracają uwagę na wartości, jakie ma firma, oraz na tryb pracy np. czy możliwa jest praca zadaniowa i hybrydowa, które łatwiej łączyć ze wciąż spoczywającymi głównie na kobietach obowiązkami rodzinnymi – zaznacza Izabela Jagodzińska.
National Westminster Bank jest częścią grupy NatWest Group, która jest jedną z największych instytucji finansowych w Wielkiej Brytanii. National Westminster Bank obsługuje klientów w Anglii i Walii gdzie oferuje szeroką gamę produktów i usług skierowanych do klientów indywidualnych, korporacyjnych oraz instytucjonalnych. Historia NatWest sięga lat 60tych ubiegłego wieku, od kiedy bank rozpoczął swoją działalność operacyjną i dał się poznać jako lider innowacji i pomysłowych rozwiązań. Jest jednym z głównych inicjatorów rozwoju sieci bankomatów w latach 60 i 70 oraz wprowadził karty debetowe Switch w latach 80. Dzisiaj NatWest ciągle dostarcza najnowsze rozwiązania swoim klientom w Anglii i Walii gdzie jako jeden z pierwszych banków wprowadził uwierzytelnianie za pomocą linii papilarnych.
W Polsce National Westminster Bank prowadzi globalne centrum usług wspólnych dla całej grupy finansowej. NatWest Polska świadczy usługi w zakresie wsparcia procesów bankowych i jest kluczowym elementem realizacji strategii rozwoju. Szeroki wachlarz usług obejmuje operacje bankowe, finanse, technologię, bezpieczeństwo informacji, przeciwdziałanie praniu pieniędzy, zarządzanie projektami, dostarczanie informacji zarządczej oraz analizy biznesowe.