Budowa drogi ekspresowej S7 Widoma - Kraków (Kraków Nowa Huta) otrzyma unijne dofinansowanieGDDKiA

Budowa drogi ekspresowej S7 Widoma - Kraków (Kraków Nowa Huta) otrzyma unijne dofinansowanie

REKLAMA

Budowa drogi ekspresowej S7 Widoma - Kraków (Kraków Nowa Huta) otrzyma unijne dofinansowanie w wysokości nieco ponad 420 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała drugą umowę o dofinansowanie ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).

Droga ekspresowa S7

Planowany całkowity koszt realizacji ww. projektu wynosi ok. 1,04 mld zł, kwota wydatków kwalifikowalnych to ok. 494,9 mln zł, a dofinansowanie ze środków UE to kwota: 420,7 mln zł. Pierwsza faza ww. projektu została objęta dofinansowaniem ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ).

Celem projektu jest budowa 18,29 km odcinka drogi ekspresowej S7, zlokalizowanego w sieci kompleksowej TEN-T w województwie małopolskim. Dla S7 na terenie Krakowa przewidziano przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu, pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym. Z kolei na terenie powiatu krakowskiego zaplanowano dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, szeroki pas dzielący uwzględniający rezerwę pod trzeci pas ruchu oraz pas awaryjny. Zaprojektowane w ramach inwestycji są cztery węzły drogowe Łuczyce, Raciborowice, Kraków Grębałów oraz węzeł zespolony składający się z węzłów Kraków Mistrzejowice I i Kraków Mistrzejowice II.

REKLAMA

Konieczna jest realizacja obiektów inżynierskich i przepustów drogowych, które stanowią także przejścia dla zwierząt. Ochronę przed hałasem zapewnią ekrany akustyczne. Planuje się budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, rowów przydrożnych oraz urządzeń podczyszczających wodę deszczową. Planuje się budowę oświetlenia, przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu. Realizacja Projektu wymagać będzie budowy i przebudowy elementów infrastruktury drogowej: chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe, zjazdy, wyjazdy i przejazdy awaryjne i inne. Całość zamierzenia uzupełnią urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmujące oprócz barier energochłonnych również oznakowanie pionowe i poziome.

Celem Projektu jest stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T.

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA