Kolejna wielka sieć handlowa zamyka sklepy i ogranicza wielkość zatrudnienia w Polsce. Tym razem jest to francuski Carrefour. Firma oddaje też coraz więcej sklepów we franczyzę. W ubiegłym roku aż 13 supermarketów przeszło takie zmiany. Wiele sklepów zostało też zamkniętych.
W ubiegłym roku sieć zamknęła 92 sklepy franczyzowe (w 2022 r: 101), 6 supermarketów, 1 supermarket franczyzowy oraz 43 sklepy Galeria Alkoholi, które były nierentowne.
Choć francuska sieć notuje w Polsce zyski (rok 2023 spółka zamknęła zyskiem netto w wysokości 104 837 tys. zł.), to jednak konsekwentnie zmniejsza zatrudnienie. Na koniec 2023 r. Carrefour zatrudniał w Polsce 9 935 osób (10 886 osób w 2022 r.), czyli 951 osób mniej.
W 2023 roku spółka otworzyła 48 sklepów osiedlowych Carrefour Express i Globi, 4 supermarkety Carrefour Market oraz 1 supermarket franczyzowy i 2 hipermarkety.
Na koniec I kw. 2024 roku Carrefour posiadał w Polsce 813 sklepów. Przypomnijmy, że na koniec ubiegłego roku było ich 841. Sieć zmniejszyła się więc o kolejne 28 placówek. To głównie małe sklepiki convenience.
W sprawozdaniu finansowym firmy czytamy, że w planach na rok 2024 spółka ma otwarcie 137 sklepów z czego 120 sklepów osiedlowych działających na podstawie umowy franczyzy oraz rozwijanie internetowego kanału dystrybucji.
Carrefour w Polsce:
Carrefour rozpoczął swoją działalność w Polsce w 1997 roku. Obecnie pod szyldem sieci działają sklepy w 6 formatach. Są to: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy.
Carrefour Polska jest również właścicielem i zarządcą sieci centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach, oraz stacji paliw.