Wrocławski deweloper, który na Ołtaszynie realizuje osiedle Orawska Vita, rozbuduje lokalną infrastrukturę drogową. Oprócz remontu ul. Orawskiej i Łubinowej Develia wykona również długą ścieżkę pieszo-rowerową do ulic Koszyckiej i Spiskiej.
W celu usprawnienia ruchu drogowego na terenie dzielnicy Develia wyremontuje i pokryje twardą nawierzchnią ulicę Łubinową na odcinku od ul. Orawskiej do Agrestowej. W ramach inwestycji zaplanowano także budowę chodnika oraz kompletnej infrastruktury technicznej. W II etapie powstanie długi ciąg dla pieszych i rowerzystów, ciągnący się aż do granicy z Borkiem i Gajem. Natomiast w kolejnym zaplanowano budowę łącznika w rejonie ul. Koszyckiej.
– Orawska Vita to kolejny przykład miastotwórczej inwestycji, w której nie tylko zrealizujemy nowoczesne i komfortowe osiedle mieszkaniowe, ale także rozbudujemy lokalną infrastrukturę drogową, by usprawnić komunikację zarówno nowym mieszkańcom, jak i lokalnej społeczności. Zakres prac uzgodniliśmy wspólnie z władzami Miasta Wrocławia. Na ulicy Łubinowej i Orawskiej powstaną nowe nawierzchnie i długie ścieżki pieszo-rowerowe. Zadbamy także o komfort i bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców, w tym tych najmłodszych, lokując przy ulicy nowe latarnie – zapowiada Mariusz Poławski, wiceprezes zarządu Develia S.A.
Orawska Vita to nowy projekt Develii we Wrocławiu, którego lokalizacja w zielonej części Ołtaszyna zapewni mieszkańcom spokój, ciszę i bliskość terenów zielonych przy zachowaniu dostępu do miejskich udogodnień. W I etapie osiedla powstaną 2 niskie budynki z 205 mieszkaniami o funkcjonalnych rozkładach oraz metrażach od 33 do 96 mkw. Wszystkie zostały zaprojektowane w taki sposób, aby możliwe było wydzielenie zacisznych stref do pracy zdalnej. Lokale na najwyższych kondygnacjach będą miały nawet do 4 metrów wysokości. Duże okna zagwarantują odpowiednie doświetlenie. Do każdego przypisane są także przestrzenie zewnętrzne w postaci balkonu, ogrodu zimowego lub ogródka. W budynkach zostaną zainstalowane cichobieżne windy, a mała liczba mieszkań na piętrze zapewni poczucie prywatności.
Mieszkańcy Orawska Vita będą mieli do dyspozycji podziemną halę garażową z 213 szerokimi miejscami postojowymi i 158 komórkami lokatorskimi. Odwiedzający ich goście zaparkują przy ul. Orawskiej na miejscach postojowych ogólnodostępnych. W projekcie położono duży nacisk na usprawnienia dla miłośników dwóch kółek. Na terenie osiedla znajdzie się rowerownia, boksy na jednoślady w podziemnej hali garażowej, a przed wybranymi klatkami schodowymi zainstalowane zostaną stacje naprawcze. Inwestycja dostosowana będzie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Panele fotowoltaiczne oraz pompa ciepła zapewnią niższe rachunki za eksploatację części wspólnych.
Oprócz udogodnień dla rowerzystów, przygotowany przez pracownię Dziewoński-Łukaszewicz s.c. Architekci, projekt osiedla przewiduje rozwiązania, mające wspierać zacieśnianie dobrosąsiedzkich relacji i zapewniać odpoczynek od wielkomiejskiego zgiełku. Ruch pojazdów silnikowych będzie odbywał się poza terenem osiedla. Wewnętrzne dziedzińce i przestrzenie wokół budynków zostaną zadrzewione i zakrzewione. Mieszkańcy będą mogli spędzać wolny czas i spotykać się z sąsiadami w cieniu zielonych pergoli. Deweloper ustawi również ławki z możliwością solarnego ładowania telefonów i specjalne karmniki na książki, zachęcające do lektury na świeżym powietrzu. Rodziny z dziećmi docenią dwa nowoczesne place zabaw.

Ze względu na rozbudowaną infrastrukturę lokalną Ołtaszyn cieszy się dużym zainteresowaniem wśród osób poszukujących mieszkania we Wrocławiu. Działają tu liczne przedszkola i szkoły publiczne. Około 5 km od inwestycji funkcjonuje jedno z największych w Europie centrum handlowych – Aleja Bielany. W sąsiedztwie Orawska Vita można znaleźć sklepy sieci Lidl (700 m) oraz Biedronka (800 m). W okolicy znajduje się również ul. Zwycięska, na której nie brakuje cenionych restauracji, salonów spa, lokali usługowych i sklepików z regionalną żywnością.





























































































































































![AGH w Krakowie inwestuje w przyszłość. Budynek S-1 stanie się centrum badań i edukacji [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/145/17/77457_100x70.jpg)

![Kolejna zabytkowa kamienica przy Piotrowskiej w Łodzi odzyskała blask [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/178/50/686258_100x70.jpg)



![W centrum Krakowa trwa remont mostu Grunwaldzkiego [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/129/1/77441_100x70.jpg)


![[Białystok] Przedłużenie ulicy Andersa dopuszczone do ruchu](https://investmap.pl/_i/image/191/63/2495_100x70.jpg)
![[Wrocław] Szykują się spore zmiany na Piłsudskiego i Zielińskiego. Będzie łatwiej rowerzystom](https://investmap.pl/_i/image/106/106/32106_100x70.jpg)

![[Wrocław] Rowerowe połączenie Długiej z Legnicką już prawie gotowe](https://investmap.pl/_i/image/121/121/6521_100x70.jpg)
![[Wrocław] Lada dzień wezmą się za obniżanie krawężników. Rowerzystom ma być łatwiej](https://investmap.pl/_i/image/23/23/8471_100x70.jpg)
![[Wrocław] Nowe trasy rowerowe na Hallera i Powstańców Śląskich jeszcze w tym roku](https://investmap.pl/_i/image/189/61/31933_100x70.jpg)
![[Wrocław] Wrocławscy rowerzyści mogą już jeździć po obniżonych krawężnikach (LISTA MIEJSC)](https://investmap.pl/_i/image/201/73/3785_100x70.jpg)
![[Wrocław] Za kilkaset tysięcy magistrat zajmie się obniżaniem krawężników dla rowerzystów](https://investmap.pl/_i/image/243/115/6131_100x70.jpg)
![[Wrocław] 17 kilometrów wałów na 8 osiedlach Wrocławia będzie wzmocnionych](https://investmap.pl/_i/image/126/126/4734_100x70.jpg)
![[Wrocław] W całym mieście dla rowerzystów wkrótce będą obniżać krawężniki](https://investmap.pl/_i/image/64/64/5184_100x70.jpg)