Deweloperzy prześcigają się w stosowaniu promocji

Deweloperzy prześcigają się w stosowaniu promocji

Kajtman
Kajtman
REKLAMA

Zainteresowaniu zakupem mieszkania od dewelopera w największych polskich miastach nigdy wcześniej nie mieli tak szerokiej możliwości wyboru co obecnie. To sprawia, że między sprzedającymi zaostrza się walka o potencjalnego klienta. W tym kontekście stosowanie zachęt i promocji przyciągających klientów staje się jednym z podstawowych działań mających na celu wyróżnienie swojej oferty na tle konkurencji.


Podstawową zachętą dla klienta pozostaje niezmiennie obniżka cen mieszkań, co wynika z faktu, że cena jest bezsprzecznie najistotniejszym kryterium branym pod uwagę przez kupujących. Tym niemniej wielu deweloperów stara się unikać obniżania cen, wybierając bardziej wyszukane promocje. Niejednokrotnie, dzięki efektowi skali, ich koszt dla dewelopera będzie niższy niż to wynika z punktu widzenia klienta.


Przykładowe warianty promocji występujących na rynku mieszkań deweloperskich to:

-        wykończenie mieszkania w cenie,

-        atrakcyjne systemy płatności np. 10/90, 20/80,

-        umowa notarialna gratis,

-        bon na wykończenie kuchni, meble itp.,

-        w rozliczeniu zostaw swoje stare mieszkanie (gdy sprzedażą inwestycji zajmuje się biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,

-        najpierw wynajmij a potem zdecyduj o kupnie,

-        rabat za szybką decyzję (np. do 7 dni od przedstawienia oferty klientowi),

REKLAMA

-        telewizor, wycieczka zagraniczna, samochód gratis przy zakupie.

 

Praktyka rynkowa pokazuje, że z reguły miejsca postojowe w garażu podziemnym jak i komórki lokatorskie są przedmiotem odrębnej oferty sprzedażowej. Tym niemniej niejednokrotnie zdarza się, że w ramach czasowych promocji są one dołączane bezpłatnie przy zakupie wybranego mieszkania.

 

Wielu deweloperów stosuje akcje typu: oferta dnia (tygodnia) – przecena wybranych mieszkań. Dzięki tego typu działaniom klienci częściej zaglądają na stronę internetową i interesują się inwestycją. Praktyka rynkowa pokazuje, że sprawdzają się również akcje typu: zaproponuj swoją cenę mieszkania. Klienci, których propozycja mieści się w polu negocjacyjnym dewelopera, są bardziej skłonni do finalizacji transakcji, gdyż spełnione zostało ich oczekiwanie cenowe.


Warto rozważyć współpracę z architektem i zaproponować ją jako dodatkową zachętę cenową. Zmiany architektoniczne we wstępnym stadium realizacji nie pociągają dodatkowych kosztów, a bezpłatna możliwość dostosowania przyszłego mieszkania do indywidualnych potrzeb jest pozytywnie postrzegana przez klienta.

 

 

Emmerson S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA