Hyper Poland – firma, która chce wprowadzić do komercyjnego użytku kolej magnetyczną w Polsce, mogącą jeździć z prędkością do 300 km/h, ma już zapewnione finansowanie budowy 500-metrowego toru testowego w Żmigrodzie na Dolnym Śląsku.
Testowy tor o długości 500 metrów ma powstać na terenie należącym do Instytutu Kolejnictwa. Hyper Poland chce wybudować dwa tory – w skali 1 do 5 i normalny, pełnowymiarowy tor w skali 1 do 1 o długości 500 metrów.
Na torze pojazd typu magrail będzie mógł rozpędzić się do 300 km/h. Hyper Poland otrzymała dofinansowanie w wysokości 16,5 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dodatkowo firma zebrała ponad 1 mln zł w kampanii crowdfundingu udziałowego na brytyjskiej platformie Seedrs.
REKLAMA
Pieniądze otrzymane w ramach dofinansowania z NCBR-u zostaną przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem do wszystkich trzech etapów rozwoju technologii hyperloop.
O inwestorze:
Hyper Poland jako jedyna firma na świecie opracowała sposób na to, jak przystosować istniejące, zwykłe tory kolejowe do potrzeb lewitujących, magnetycznych pojazdów kolejowych. Opracowana technologia ma pozwolić na to, aby w istniejących już korytarzach kolejowych zamiennie poruszały się zwykłe pociągi i superszybkie pociągi magnetyczne. Dzięki temu hyperloop ma być kilkukrotnie tańszy niż w pierwotnym pomyśle, który zakładał budowę od zera infrastruktury próżniowej.
Hyper Poland jako jedyna firma na świecie opracowała sposób na to, jak przystosować istniejące, zwykłe tory kolejowe do potrzeb lewitujących, magnetycznych pojazdów kolejowych. Opracowana technologia ma pozwolić na to, aby w istniejących już korytarzach kolejowych zamiennie poruszały się zwykłe pociągi i superszybkie pociągi magnetyczne. Dzięki temu hyperloop ma być kilkukrotnie tańszy niż w pierwotnym pomyśle, który zakładał budowę od zera infrastruktury próżniowej.