Między Rawiczem a Czempiniem, na linii Wrocław – Poznań, maszyny przygotowują trasę do prędkości 160 km/h. Pociągi między stolicami Dolnego Śląska i Wielkopolski pojadą szybciej i ciszej w ok. 90 min. Podbijarka i szlifierka rozpoczęły prace od strony Rawicza. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za ok. 1,5 mld zł współfinansowaną z instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Zamierzony efekt inwestycji, skrócenie czasu podróży do ok. 90 min ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Wielkopolski, zapewnią prace specjalnych maszyn. Od Rawicza w stronę Czempinia regulację 70 km torów prowadzi tzw. podbijarka. Następnie do szlifowania szyn wykorzystywany jest pociąg Speno. To maszyna, która "bada" ultradźwiękami powierzchnie szyn, a następnie szlifuje z dokładnością poniżej milimetra. Takie działania zwiększą komfort podróży pociągiem, ograniczą hałas, a także wydłużą czas użytkowania torów.
Praca maszyn nie wpływa na rozkład jazdy pociągów. Wymagana jest specjalna organizacji ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych, gdzie przygotowany musi być tor i zabezpieczony teren skrzyżowania. Informacje o zmianach w ruchu drogowym są przekazywane na bieżąco dla każdej miejscowości. Prace na skrzyżowaniach zajmują od kilku godzin do 2 dni i są uzgadniane z zarządcami dróg. Zakończenie robót przewidziane jest w kwietniu.
Krótsze podróże dostępniejsze stacje i przystanki
REKLAMA
Na dolnośląskim odcinku trasy Wrocław – Poznań oraz między Poznaniem a Czempiniem pociągi już jeżdżą z prędkością do 160 km/h. Podróżni mają zapewniony komfortowy dostępu do pociągów. Istotnym efektem inwestycji na "środkowym" odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego jest 5 dostępniejszych stacji i 6 przystanków. Dla podróżnych, szczególnie osób mających trudności z poruszaniem się, przygotowano windy oraz pochylnie. Są nowe tory, sieć trakcyjna, nowoczesne urządzenia sterowania. Bezpieczeństwo na trasie zwiększyły nowe bezkolizyjne skrzyżowania oraz przebudowa 24 przejazdów kolejowo-drogowych. Czas podroży z Wrocławia do Poznania skrócił się nawet do 1h : 44 min.
Projekt "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń" realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to inwestycja za ok. 1,5 mld zł współfinansowana w wysokości ok. 1 mld zł ze środków Unii Europejskiej z instrumentu (CEF) "Łącząc Europę".
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


![Powstaje S7 Wschodnia Obwodnica Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/44/44/77356_100x70.jpg)


![Aquanet sprzedaje zabytkowy budynek w centrum Poznania [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/42/42/77354_100x70.jpg)






![[Wrocław] We Wrocławiu przebudują wiadukty i most kolejowy na trasie do Poznania](https://investmap.pl/_i/image/117/117/4469_100x70.jpg)
![[Wrocław] Pociągiem do Warszawy pojedziemy dwa razy szybciej?](https://investmap.pl/_i/image/166/38/6310_100x70.jpg)
![[Wrocław] Donald Tusk otworzył drogę S8. Do Sycowa ekspresowo pojedziemy już w piątek](https://investmap.pl/_i/image/12/12/4620_100x70.jpg)
![[Wrocław] Mieli odnowić wiadukty i tory kolejowe w mieście, ale ogłosili upadłość](https://investmap.pl/_i/image/244/116/6388_100x70.jpg)
![[Wrocław] 750-metrowy most nad Widawą gotowy. Pojedziemy nim do Poznania [FOTO]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/31597_100x70.jpg)
![[Wrocław] Pociągiem do Warszawy w 2 godziny, do Berlina w niecałe 4? Eksperci: to możliwe](https://investmap.pl/_i/image/137/9/3721_100x70.jpg)
![[wielkopolskie] Zielone Pobiedziska pod Poznaniem rosną zgodnie z planem](https://investmap.pl/_i/image/2/2/48130_100x70.jpeg)
![[Aglomeracja Wrocławska] Z Wrocławia dojedziemy pociągiem pod Ślężę. Jest umowa](https://investmap.pl/_i/image/131/3/28803_100x70.jpg)
![[Wrocław] Wschodnią obwodnicą pojedziemy w listopadzie?](https://investmap.pl/_i/image/129/1/1153_100x70.jpg)