ElectroMobility Poland (EMP) złożyło wniosek o finansowanie z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Wniosek obejmuje m.in. 1,4 miliarda zł inwestycji w rozwój lokalnych dostawców oraz prace badawczo-rozwojowe. To kluczowy krok w kierunku realizacji największego w historii Polski projektu przemysłowego związanego z elektromobilnością. W Jaworznie powstanie nowoczesna fabryka samochodów elektrycznych, centrum badań i rozwoju oraz europejska marka motoryzacyjna z polską centralą.
ElectroMobility Poland (EMP) nie rezygnuje z budowy fabryki w naszym mieście, choć zmienia strategię działania. Prezes spółki Tomasz Kędzierski ogłosił nową fazę rozwoju, w której zamiast projektu "Izera" firma postawi na szerszą wizję nowoczesnego hubu produkcyjno-rozwojowego we współpracy z globalnym partnerem.
Co powstanie zamiast planowanej wcześniej wielkiej fabryki polskich samochodów elektrycznych w Jaworznie, w województwie śląskim? Podczas debaty z cyklu Miasta Idei, która odbyła się w Jaworznie i poświęcona była przyszłości Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego, prezes ElectroMobility Poland (EMP), Tomasz Kędzierski, zaprezentował nową formułę projektu realizowanego przez spółkę oraz przedstawił aktualny stan prac. Jak podkreślił, priorytetem jest zapewnienie długofalowych korzyści, które wykraczają poza samą produkcję w planowanej fabryce w Jaworznie.
Co dalej z budową w Jaworznie, w województwie śląskim wielkiej fabryki samochodów elektrycznych Izera? Po ostatnich wyborach parlamentarnych pojawiały się pytania o to, co nowy rząd zrobi z projektem budowy polskich samochodów elektrycznych marki Izera?