Pierwsze półrocze 2024 roku to czas dla nowych marek w Galerii Kazimierz. Niedawno swoją działalność rozpoczęły salony Rituals, Swiss oraz Alpine Pro. Po gruntownym remodelingu ponownie otworzyły się Benetton & Sisley, Vision Express oraz KFC. Ponadto portfolio marek w Galerii Kazimierz zasiliły koncepty gastronomiczne – hiszpańska restauracja Arriva z hiszpańskimi tapasami oraz kawiarnia Vespa Cafe.
Największa galeria handlowa we Wrocławiu powiększyła grono swoich najemców o czeskiego producenta odzieży sportowej i outdoorowej, firmę Alpine Pro. W ofercie tej marki są kurtki, buty, koszulki i akcesoria dla osób lubiących aktywny tryb życia. Za jakością marki przemawia fakt, że Alpine Pro od 2010 roku ubiera czeskich olimpijczyków.
W piątek 2 sierpnia br. wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski spotkał się w Poznaniu z dyrektorem EURO HPC Andersem Jensenem. Spotkanie było poświęcone realizacji strategicznych planów budowy największego komputera kwantowego opartego na pułapkach jonowych w Europie. Podczas spotkania poruszone zostały kwestie rozbudowania lokalnego ekosystemu kwantowego, w zakresie nauczania i budowania kwantowych kompetencji w Polsce, oraz kluczowe kamienie milowe projektu. Budowa komputera rozpocznie się w przyszłym tygodniu, a w połowie 2025 roku zostanie on oddany do użytku. To będzie pierwszego tego typu urządzenie w Europie w ramach HPC Joint Undertaking.
Wspólne Przedsięwzięcie w dziedzinie Europejskich Obliczeń Wielkiej Skali. EuroHPC JU oraz firma AQT podpisały kontrakt, którego efektem będzie instalacja w Polsce komputera kwantowego EuroQCS-Poland. Maszyna uruchomiona zostanie w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym afiliowanym przy Instytucie Chemii Bioorganicznej PAN (PCSS), gdzie zostanie zintegrowana z infrastrukturą HPC. Pozwoli to również na zdalny dostęp do nowego komputera krajowym użytkownikom poprzez działającą krajową sieć naukową PIONIER.
Minione miesiące na rynku nieruchomości handlowych w Polsce charakteryzowała stabilność – mimo, że deweloperzy oddali do użytku zaledwie około 43 000 mkw. nowej powierzchni, cały czas pojawiają się nowe marki, a firmy obecne już na polskim rynku powiększają liczbę swoich punktów. Widoczny jest też trend przebudów istniejących obiektów i adaptacji zabytkowych przestrzeni na cele handlowe i usługowe.