CPK odebrał Koncepcję Programowo-Przestrzenną (KPP) dla 9-kilometrowego tzw. by-passu Kalisza, tym samym rozpoczynają się prace nad projektem budowlanym tego odcinka, a spółka złoży wniosek o decyzję środowiskową. Kolejowa obwodnica Kalisza to integralna część linii 85 na odcinku Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań, czyli poznańskiej odnogi linii „Y” Kolei Dużych Prędkości (KDP).
W sumie siedem ofert wpłynęło na prace projektowe dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Zmiany w projekcie mają nie tylko zminimalizować wpływ na przystanek na Retkini, ale także umożliwić mieszkańcom korzystanie z tej ważnej stacji nawet podczas budowy linii kolejowej.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zakończyła kolejny etap w ramach prac dla linii kolejowej nr 85 między Sieradzem, Kaliszem, Pleszewem i Poznaniem, czyli na poznańskiej odnodze linii Kolei Dużych Prędkości „Y”. Spółka odebrała koncepcję programowo-przestrzenną (KPP) dla tego odcinka, płynnie przechodząc do etapu przygotowania projektu budowlanego.
Program Centralnego Portu Komunikacyjnego jest konsekwentnie realizowany. W ciągu ostatniego roku, po urealnieniu harmonogramu prac, spółka uzyskała m.in. decyzję lokalizacyjną, podpisała umowy o łącznej wartości ponad 650 mln zł i przyjęła do odbiorów projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego.
Podpisano wartą ok. 39 mln zł umowę, dzięki której powstanie projekt dla przyszłych inwestycji w Poznańskim Węźle Kolejowym. Dokumentacja określi zakres planowanych prac i wskaże konkretne rozwiązania – m.in. dla kolei dużych prędkości, nowej stacji Poznań Główny i dodatkowych przystanków. Celem są sprawniejsze i wygodniejsze podróże pociągami w aglomeracji.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Pleszew – Poznań. Jest to 65-kilometrowy fragment linii kolejowej numer 85 i inwestycji Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań. Stanowi ważny element „Y”, czyli linii Kolei Dużych Prędkości, które połączą kluczowe miasta w regionie oraz będą istotnym punktem transeuropejskiej sieci TEN-T.
W związku z przygotowaniem wstępnych wariantów koncepcyjnych, dotyczących budowy nowej linii kolejowej relacji Kraków – Myślenice, PKP Polskie Linie Kolejowe SA zapraszają wszystkich zainteresowanych mieszkańców Krakowa na spotkanie konsultacyjne w tej sprawie. Odbędzie się ono w poniedziałek, 21 października, o godz. 17:00 w Szkole Podstawowej nr 43 przy ul. Myślenickiej 112.
Pełnomocnik rządu ds. CPK zatwierdził wybór wariantu W41 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowych nr 5 i 50 na odcinku węzeł CPK – Płock – Włocławek. Przeprowadzona analiza wielokryterialna wykazała, iż wariant W41 uzyskał najwyższą ocenę oraz charakteryzuje się najmniejszą liczbą nieruchomości zabudowanych niezbędnych do pozyskania w celu realizacji inwestycji. Odcinek ten będzie ważnym elementem linii CMK Północ, a także transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie nowej linii kolejowej Kraków-Myślenice. Dzięki inwestycji mieszkańcy powiatu myślenickiego zyskają szybkie połączenie ze stolicą regionu. To jedna z trzech inwestycji planowanych w Małopolsce w ramach rządowego „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku”.
Mieszkańcy Turku, Międzychodu i Śremu zyskają dogodny dostęp do kolei – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały warte łącznie blisko 31 mln zł umowy z wykonawcami dokumentacji projektowych na budowę nowej i rewitalizację niewykorzystywanych obecnie linii kolejowych. Podróżni skorzystają z efektów inwestycji z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus” w 2029 r.