Spółka CPK przekazała konsorcjum budowalnemu PORR plac budowy komory startowej Retkinia pod drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł m.in. rozpocząć organizację zaplecza budowy, a także sprowadzić maszynę drążącą TBM, która wykona tunel o średnicy blisko 14 metrów i długości ok. 4,6 km. Inwestycja jest częścią kluczowej linii nr 85, czyli kolejowego „Y”, która do 2032 roku połączy Warszawę i Lotnisko CPK z Łodzią, a w 2035 roku umożliwi uruchomienie najszybszych połączeń Kolei Dużych Prędkości również do Wrocławia i Poznania.
Rozpoczyna się nowy etap wsparcia budownictwa społecznego i komunalnego. Do 2030 r. na budowę i modernizację mieszkań na tani wynajem zostanie przeznaczone do 45 mld zł. Ustawa przygotowana przez rząd i ogłoszona 7 sierpnia w Dzienniku Ustaw to zielone światło dla tysięcy inwestycji w całej Polsce. To szansa na zwiększenie dostępności mieszkań na tani wynajem, realne wsparcie mieszkańców i wyrównywanie szans w całej Polsce oraz wzmocnienie potencjału społeczno-gospodarczego gmin.
Kolej Dużych Prędkości pomiędzy Warszawą a Łodzią coraz bliżej! Komplet wniosków o decyzje lokalizacyjne dla szybkiej kolei na odcinku między Warszawą a CPK złożony. Ponad 140-kilometrowa trasa kolejowa pomiędzy Warszawą, CPK i Łodzią została podzielona na 12 odcinków, dla których spółka CPK przygotowuje oddzielne wnioski o decyzje lokalizacyjne, aby skierować je do Wojewody Mazowieckiego i Wojewody Łódzkiego. Dla odcinka między Warszawą a CPK przygotowano i złożono już 5 takich wniosków, natomiast dla odcinka między CPK a Łodzią – 3 z 7 planowanych.
Kolejny krok ku przebudowie ulicy Zwycięskiej w południowej części Wrocławia, uważanej od wielu lat za "najwolniejszą", najbardziej zakorkowaną arterią komunikacyjną stolicy Dolnego Śląska. Podpisano umowę na projekt rozbudowy tej ulicy.
Dzięki zapewnieniu środków na prowadzenie inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego, a także przyjęciu realistycznego zakresu i harmonogramów, program CPK jest dziś realizowany sprawniej. Spółka w rekordowym tempie nabywa kolejne grunty pod przyszłe lotnisko i prowadzi miliardowe przetargi. Dotyczą one m.in. systemu obsługi bagażu, budowy terminala pasażerskiego i prowadzących do niego dróg. Od stycznia 2024 r. spółka podpisała 175 umów na kwotę ponad 5 mld 235 mln zł.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła do Wojewody Mazowieckiego wnioski o decyzje lokalizacyjne dla czterech pierwszych z 12 odcinków Kolei Dużych Prędkości między Warszawą i Łodzią. Kolejne wnioski są w przygotowaniu. To kluczowy fragment linii kolejowej „Y”, która do 2035 r. ma połączyć stolicę z Lotniskiem CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem.
Kolejna zagraniczna firma stawia na Gdańsk. Alfa, brytyjska firma technologiczna wpierająca sektor finansowy, zdecydowała się otworzyć swoje pierwsze biuro w Polsce – w Gdańsku. Plan rozwoju rozpisany jest aż na 5 lat. Angielski potentat dostarcza systemy i usługi informatyczne dla globalnej branży finansowania aktywów i motoryzacji od 1990 roku. Dzięki skutecznej metodologii działania oraz specjalistycznej wiedzy, firma z powodzeniem realizuje projekty dla największych podmiotów branży leasingowej na świecie. Polskie biuro dołączy do oddziałów zlokalizowanych w Europie, Ameryce Północneji Oceanii.
Najnowszy projekt deweloperski Warimpexu, biurowiec Mogilska 35 w Krakowie, jest już w pełni wynajęty. Do grona najemców dołącza Avenga – międzynarodowa firma technologiczno-konsultingowa. W transakcji firmie Avenga doradzali eksperci Colliers.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) posiada już komplet decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na rozbudowę autostrady A2. Wojewoda Łódzki wydał decyzje dla dwóch odcinków położonych na terenie województwa łódzkiego. Na początku kwietnia Dyrekcja uzyskała zezwolenia dla dwóch odcinków w woj. mazowieckim. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawców.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu poszukuje wykonawcy remontu nawierzchni ul. Powstańców Śląskich. To jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji drogowych ostatnich dekad. Obok prowadzonego od paru lat programu wymian nawierzchni bitumicznych jest też jednym z największych i najkosztowniejszych zadań mających na celu poprawę stanu wrocławskich dróg.