23 grudnia GDDKiA otworzyła 13,3-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 między węzłem Widoma a Północną Obwodnicą Krakowa, który pozwolił na połączenie drogą szybkiego ruchu dwóch największych miast w Polsce – Warszawy i Krakowa. To jednak nie koniec realizacji tej wielkiej inwestycji. Nadal trwa budowa S7 na terenie Krakowa, na odcinku od węzła Mistrzejowice przez Grębałów do węzła Nowa Huta.
Kraków i Warszawa zostały połączone drogą ekspresową S7, a aglomeracja krakowska zyskała ważną trasę S52, usprawniającą przejazd północną częścią miasta. 25 km to łączna długość obu udostępnionych dziś ekspresówek, które w istotny sposób wzmacniają transportowy szkielet regionu.
Już w najbliższy poniedziałek, pierwsi kierowcy przejadą nowymi odcinkami obwodnicy Krakowa. 23 grudnia zaplanowano otwarcie północnej obwodnicy Krakowa S52 i trasy S7 na odcinku Kraków - Widoma, będzie więc pełna dwupasmówka do Warszawy.
Zakończenie budowy S52 Północnej Obwodnicy Krakowa coraz bliżej. Odpowiedzialna za inwestycję Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła dokładną datę otwarcia nowej drogi, która będzie wielkim transportowym wydarzeniem. Na tę inwestycję stolica Małopolski czeka od lat.
Zakończenie budowy S52 Północnej Obwodnicy Krakowa coraz bliżej. Odpowiedzialna za inwestycję Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła dokładną datę otwarcia nowej drogi, która będzie wielkim transportowym wydarzeniem. Na tę inwestycję stolica Małopolski czeka od lat.
Trwa budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma - Kraków (węzeł Kraków Nowa Huta). Wykonawcą prac o wartości 1 545 681 714,00 zł jest konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź.
Trwa budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma - Kraków (węzeł Kraków Nowa Huta). Wykonawcą prac o wartości 1 545 681 714,00 zł jest konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź.
Dobiegają końca prace na budowie S52 Północnej Obwodnicy Krakowa. Inwestycja rozwiąże wiele problemów komunikacyjnych stolicy Małopolski. Nowa obwodnica pozwoli kierowcom komfortowo ominąć centrum miasta. To ostatni odcinek, który domknie tzw. ring obwodnic wokół Krakowa.
Inwestycje drogowe realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Małopolsce nie zwalniają. Od połowy roku udostępniono kierowcom trzy bardzo istotne odcinki w ciągu DK47, DK28 i S7. Do tego jeszcze węzeł w Gaju i kładkę w Głogoczowie. I na tym GDDKiA nie poprzestaje. Jeszcze przed zimą Dyrekcja chce oddać do ruchu Północną Obwodnicę Krakowa w ciągu S52 i połączyć ją na zasadach przejezdności z drogą ekspresową S7. A i to nie wszystko.
W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa S52 o długości ok. 12,5 km, na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu.