Od czwartku 12 czerwca podróżni będą mogli cieszyć się bezpośrednimi połączeniami kolejowymi do Muszyny i Krynicy-Zdrój. Dzięki wykonanym pracom na odcinku Stary Sącz – Leluchów (granica państwa) i odnowionym peronom na 13 stacjach i przystankach, komfort podróży do malowniczych miejscowości turystycznych i uzdrowiskowych na południu Polski będzie jeszcze większy.
Na kolejne lata PKP PLK S.A. zapewni dobre połączenia Wielkopolski z Dolnym Śląskiem. Na linii kolejowej Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie wyremontowany zostanie tor i przebudowane będą perony. W ten sposób zwiększy się komfort i poprawi bezpieczeństwo.
Polskie Linie Kolejowe zbudowały drugi tunel pod torami w Sulejówku, aby poprawić bezpieczeństwo. Nowy obiekt znajduje się na ul. Przejazd/Krasińskiego i zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Dzięki temu kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami, a pociągi mogą bezpiecznie kursować z Warszawy do Terespola. Inwestycja kosztowała około 100 milionów złotych i została sfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
Pociągami krajowego przewoźnika dotrzemy już w większość zakątków Polski. Niezależnie od tego czy planujemy urlop w kurorcie wypoczynkowym czy wolimy odkrywać miejskie atrakcje – składy PKP Intercity dowiozą nas do celu niemal przez siedem dni w tygodniu, o różnych porach dnia i nocy. W letnim rozkładzie, który wchodzi w życie od 15 czerwca będzie ich jeszcze więcej. W te wakacje spółka oddaje do dyspozycji podróżnych łącznie nawet 514 połączeń.
PKP PLK S.A. podpisały kontrakt za blisko 112 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej dla kolejnego przedsięwzięcia między Rzeszowem a Przemyślem i Medyką. Kolejowa spółka jest o krok od realizacji inwestycji, która skróci podróże, zapewni lepszy komfort i bezpieczeństwo. Zwiększy możliwości w ruchu pasażerskim i towarowym. Podkarpacki fragment trasy E30 Kraków – Medyka będzie dostosowany do prędkości maksymalnej pociągów 160 km/h.
PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na dostosowanie kolejnej części międzynarodowej magistrali kolejowej E30 Sosnowiec Jęzor – Kraków Główny – Podłęże do ogólnoeuropejskich standardów sieci TEN-T. Dzięki instalacji nowoczesnego systemu zarządzania ruchem kolejowym poprawi się bezpieczeństwo i płynność przejazdów w Krakowie i na szlaku kolejowym łączącym Śląsk z Małopolską.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały niedawno o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
Renoma – ikona wrocławskiej architektury i jedno z najbardziej rozpoznawalnych miejsc spotkań i zakupów – świętuje jubileusz. W ciągu ostatnich lat przeszła transformację, dzięki której z nową energią i ofertą włączyła się w rytm miasta, łącząc historię z nowoczesnością. Mozaika możliwości, jakie oferuje ten mixed-use została właśnie wzbogacona o kolejną funkcję: elastyczne biura serwisowane.
Z powodu trudnej sytuacji ekonomiczno-finansowej oraz spowolnienia na rynku kolejowych przewozów towarowych, które przekładają się na spadek wolumenu przewozów i zmniejszenie zapotrzebowania na pracę, PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji zamierza przeprowadzić zwolnienia grupowe. Działanie jest jednym z elementów Planu Restrukturyzacyjnego, który zostanie złożony w czerwcu 2025 roku.
PKP PLK S.A. toruje dwutorową jazdę między Poznaniem a Piłą – w Obornikach, na ważnym odcinku trasy kolejowej, wybuduje drugi tor i dodatkową „nitkę” mostu na Warcie. W efekcie zwiększy się długość dwutorowego odcinka aż o blisko 10%, co przełoży się na dogodniejsze podróże regionalne i dalekobieżne. Właśnie podpisano umowę na realizację inwestycji za ok. 100 mln zł (netto) z KPO. Ma się zakończyć w II poł. 2026 r.