Efektem inwestycji Polskich Linii Kolejowych na odcinku Katowice Piotrowice – Tychy będzie lepszy dostęp do kolei z nowych przystanków, dostosowanie stacji Tychy do obsługi wszystkich pasażerów oraz usprawnienie podróży w aglomeracji. Zastąpienie przejazdów w poziomie szyn bezkolizyjnymi rozwiązaniami zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wartość umowy, jaką PKP PLK S.A. podpisały z wykonawcą dokumentacji projektowej to 23 mln zł netto.
Inwestycja związana z budową nowego dworca kolejowego w Łapach (powiat białostocki, województwo podlaskie), jest na kolejnym etapie – w ramach przetargu PKP wybrały firmę, która zaprojektuje nowy obiekt. Stacja Łapy położona jest przy ważnej linii kolejowej stanowiącej fragment trasy Rail Baltica. Zatrzymują się na niej pociągi PKP Intercity kursujące m.in. do Białegostoku, Ełku, Warszawy, Katowic, Krakowa, Wrocławia, Szczecina i na Litwę oraz POLREGIO, którymi można dostać się do stolicy województwa, Czyżewa i Ostrołęki.
Modernizacja linii kolejowej nr 201 nie zwalnia tempa. PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na prace na odcinku między Maksymilianowem a Wierzchucinem. Efektem będzie nowa jakość podróżowania koleją w tej części woj. kujawsko – pomorskiego. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h po dwóch zelektryfikowanych torach, a podróżni skorzystają z wygodniejszych i dostępniejszych stacji oraz przystanków. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ubiega się o dofinansowanie unijne ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027. Zakończenie prac planowane jest w 2029 r.
PKP PLK S.A. rusza z pracami na kolejowej trasie z Malborka do Elbląga. Do prac, które w efekcie pozwolą na przyśpieszenie pociągów na linii łączącej Pomorze z woj. warmińsko-mazurskim, wykorzystana zostanie specjalistyczna maszyna PUN. Docelowo PKP PLK chce, aby składy pasażerskie mogły pojechać na remontowanym odcinku z prędkością do 160 km/h. Wartość robót wynosi 112,5 mln zł netto (137,5 mln zł brutto) ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP Intercity od wielu lat sukcesywnie rozwija się m.in. dzięki efektywnemu wykorzystywaniu środków unijnych. Już od 2007 roku Spółka otrzymuje środki z UE. Do tej pory dofinansowanie unijne zostało przyznane 14 projektom przewoźnika, z czego 12 zostało już zrealizowanych. Łączna kwota przyznanego wsparcia to ponad 5,3 mld złotych dla projektów o wartości 11 mld złotych.
W sumie siedem ofert wpłynęło na prace projektowe dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Zmiany w projekcie mają nie tylko zminimalizować wpływ na przystanek na Retkini, ale także umożliwić mieszkańcom korzystanie z tej ważnej stacji nawet podczas budowy linii kolejowej.
Biuro na obrzeżach czy w centrum? Przed tym pytaniem staje wielu przedsiębiorców planując siedzibę swojej firmy. Każda z lokalizacji ma zalety, ale też wady, o których zapomnieć nie można wynajmując biuro. Co zatem lepsze?
Pociągi towarowe pierwszy raz w historii będą dojeżdżały do portu morskiego w Policach. Powstanie nowa linia kolejowa nr 437 oraz bocznica. Podpisaliśmy wartą 201 mln zł umowę z wykonawcą inwestycji, którą zrealizujemy wspólnie ze spółką Zarząd Morskiego Portu Police.
30 czerwca 2025 r. w siedzibie Grupy Azoty Police odbyło się wydarzenie POLICE Logistics Hub – inicjatywa związana z rozbudową Portu Morskiego w Policach oraz stworzeniem nowoczesnego zaplecza logistycznego na potrzeby regionu i przemysłu. Spotkanie zgromadziło wielu przedstawicieli władz, zarządów spółek związanych z infrastrukturą i energetyką, partnerów biznesowych, przedstawicieli świata nauki, a także media i ekspertów branżowych.
W sobotę, 28 czerwca 2025 roku, przy ul. Św. Marcin w Poznaniu, odbyła się uroczystość oficjalnego przekazania placu budowy pod nową siedzibę Teatru Muzycznego firmie Dekpol Budownictwo Sp. z o.o. - Generalnemu Wykonawcy inwestycji. Będzie to największy i najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce.