Na stacji Warszawa Gdańska kończą się prace konstrukcyjne nowego, 180-metrowego przejścia podziemnego pod torami i peronami. Będzie gotowe w drugim kwartale 2026 roku. Ułatwi dojście na perony i do pociągów oraz przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Prace za 80 mln zł netto prowadzone są ze środków budżetowych. Peron 4 został już itwarty.
Do 120 km/h podniesiona zostanie prędkość na fragmentach linii kolejowej numer 8, na odcinku Kraków Główny – Tunel. Dzięki wymianie torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem zwiększy się przepustowość na ważnej trasie łączącej stolicę Małopolski z Kielcami, Łodzią i Warszawą, a czas przejazdu skróci się o 3 minuty. Podróżni skorzystają z nowoczesnych peronów.
W Nowym Sączu, Limanowej i Rabce-Zdroju postępuje modernizacja linii kolejowej nr 104. To pierwsza faza projektu „Podłęże-Piekiełko”, który zmieni gospodarcze i społeczne oblicze regionu. Największa inwestycja kolejowa na południu Polski pozwoli na skrócenie podróży w Małopolsce, zwiększy możliwości transportu towarów, a także ułatwi komunikację ze Słowacją. Zadanie realizowane przez Polskie Linie Kolejowe dofinansowała Unia Europejska w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
PKP PLK S.A. realizuje wielką inwestycję na linii kolejowej Będzin – Katowice Piotrowice, dzięki której podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów oraz sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację kolejową. Głównym założeniem zadania jest dobudowa nowych torów i oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego na węźle katowickim, co poprawi przepustowość, usprawni ruch kolejowy i zwiększy częstotliwość kursowania pociągów.
8 sierpnia to dobra data dla kolei na Podkarpaciu i w Małopolsce. W tym dniu zostały podpisane trzy umowy, o łącznej wartości prawie 3 miliardów złotych netto na modernizację ważnych linii kolejowych na południu kraju. To kolejny krok Polskich Linii Kolejowych w kierunku walki z wykluczeniem komunikacyjnym i rozwoju szybkiej oraz bezpiecznej kolei w Polsce.
Za kilka tygodni pierwsi pasażerowie będą podróżowali wagonami po wykonanej modernizacji przez poznańską fabrykę H. CEGIELSKI Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. PKP Intercity powiększa flotę wygodnych wagonów, przeznaczonych do jazdy z prędkością 200 km/h. Spółka należy do Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP S.A.)
Dzięki zapewnieniu środków na prowadzenie inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego, a także przyjęciu realistycznego zakresu i harmonogramów, program CPK jest dziś realizowany sprawniej. Spółka w rekordowym tempie nabywa kolejne grunty pod przyszłe lotnisko i prowadzi miliardowe przetargi. Dotyczą one m.in. systemu obsługi bagażu, budowy terminala pasażerskiego i prowadzących do niego dróg. Od stycznia 2024 r. spółka podpisała 175 umów na kwotę ponad 5 mld 235 mln zł.
Centrum serwisowe będzie miejscem przeglądów i napraw spalinowych pojazdów kolejowych od poziomu P3 do P5. Inwestycja wpisuje się w nową strategię spółki, której celem jest rozwój własnych kompetencji technicznych oraz rozszerzenie profilu działalności. Nowa lokalizacja POLREGIO w województwie warmińsko-mazurskim jest efektem współpracy z PKP S.A., a także spółką PKP CargoTabor.
Bardzo dobra informacja. POLREGIO uruchomi bezpośrednie połączenia do znanego uzdrowiska. Od 14 grudnia br. znów będzie można dojechać pociągiem do Ciechocinka. Bezpośrednie połączenia do popularnego uzdrowiska uruchomi POLREGIO. Przedstawiciele spółki i Samorządu Województwa podpisali 4 sierpnia umowę na świadczenie usług na tej trasie do 2030 roku.
Pociągi pojadą szybciej Nadodrzanką. Na 300-kilometrowym odcinku trasy, w województwach dolnośląskim, lubuskim i zachodniopomorskim, wymienione zostaną szyny i wyremontowane rozjazdy. W efekcie pociągi towarowe pojadą z prędkością do 100 km/h. Przyspieszą również pociągi pasażerskie – najszybsze pojadą między Wrocławiem a Szczecinem krócej o 40 minut, a między Szczecinem a Świnoujściem o 10. PKP PLK S.A. podpisały trzy umowy na realizację prac z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) o łącznej wartości ponad 500 mln zł netto. Inwestycje spółka planuje zakończyć w II poł. 2026 r.