Jest symbolem modernistycznej architektury, kształtem przypomina wagon z lat 30. XX w. i towarzyszą mu dwie skrzydlate wiaty. Niewielki dworzec w Ząbkach przeszedł prawdziwą metamorfozę, dzięki której nie tylko odzyskał historyczny wygląd, ale stał się również komfortowym miejscem obsługi pasażerów.
PKP PLK S.A. ruszyła z budową nowych peronów na towarowej obwodnicy Poznania (TOP). Pierwszy z nich, Poznań Suchy Las, powstaje już przy granicy Poznania i Suchego Lasu. Łącznie mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei z siedmiu nowych i jednego przebudowanego przystanku. Wszystkie prace, za ok. 1,4 mld zł ze środków budżetowych, przeprowadzone zostaną do końca 2027 r. Efektem będą jeszcze lepsze przejazdy koleją w aglomeracji.
Przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych S.A., Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz Miasta Bielsko-Biała podpisali 13 marca dokumenty regulujące współpracę przy zagospodarowaniu kolejowych gruntów. Dzięki temu przy stacji Bielsko-Biała Główna powstaną m.in. centrum przesiadkowe integrujące różne środki transportu, nowoczesne centrum sterowania ruchem kolejowym i zaplecza techniczne oraz inwestycje o charakterze komercyjnym. W wydarzeniu wzięli udział sygnatariusze porozumienia oraz wiceminister infrastruktury Przemysław Koperski.
PKP Intercity podpisało umowę na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. Zgodnie z kontraktem inwestycja powstanie w 2027 roku, a jej wartość to ponad 179 mln zł brutto.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
Spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) porządkują plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy krajowej infrastruktury kolejowej na Śląsku. Ustalono podział odpowiedzialności za inwestycje: północna część połączenia Katowice – granica państwa pozostanie w gestii PKP PLK, a południowa - CPK. Punkt przecięcia obu inwestycji to Mikołów.
Największy polski port morski - Port Gdańsk - apeluje o budowę nowej linii kolejowej i mostu do największego polskiego portu. Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (6.03.2025 r.), Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk apelowała o zabezpieczenie w budżecie państwa środków na poprawę dostępu kolejowego i drogowego do głębokowodnych terminali przeładunkowych zlokalizowanych na wyspie portowej.
Odnowiony z poszanowaniem dla jego historii, komfortowy i dostępny dla wszystkich pasażerów, z ciekawie zaaranżowaną, zieloną poczekalnią letnią – taki właśnie będzie po przebudowie dworzec Toruń Miasto. PKP S.A.
Kolejny znany, duży dworzec w Polsce zmieni się nie do poznania. Tym razem w Łodzi. Trwa wielka przebudowa drugiego co do wielkości (po Fabrycznej), dworca w tym mieście – Łódź Kaliska. Powstanie tu nowy budynek stacji, a przed nim węzeł komunikacyjny dostosowany do ruchu aut, autobusów i rowerów wraz z postojem taksówek. Dworzec jest w trakcie wielkiej przebudowy. Inwestycja ma na celu stworzenie nowego, ekologicznego i komfortowego dla podróżnych budynku. Dzięki przebudowie, dworzec zyska również na przepustowości.