Po wielu miesiącach starań Koleje Dolnośląskie zostały dzierżawcą dawnej bazy legnickiego zakładu PKP Cargo. Hala przy ul. Pątnowskiej służyć będzie do serwisowania taboru spalinowego regionalnego przewoźnika.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Z siedmiu ofert wybrana została najkorzystniejsza, która spełniła wszystkie postawione warunki i uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie rezygnuje z rewitalizacji linii kolejowej Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój. Po ustaleniach z Urzędem Marszałkowskim zdecydowano się rozszerzyć zakres inwestycji. Dzięki PLK do Jerzmanic-Zdroju dojadą cięższe składy towarowe, a sama stacja będzie przygotowana do kolejnych inwestycji planowanych przez samorząd w kierunku Wojcieszowa i Lwówka Śląskiego.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają możliwości przewozu ładunków do trójmiejskich portów. Lepszą przepustowość dla pociągów towarowych jadących do portu w Gdańsku zapewni budowa dodatkowego toru na szlaku Pszczółki – Pruszcz Gdański. Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i realizację zadania ze środków budżetu państwa.
Od 1 października tego roku zaczną kursować cztery nowe pociągi w relacji Kraków - Bielsko-Biała z postojami na stacjach: Czechowice-Dziedzice, Oświęcim, Chrzanów Śródmieście.
Stadler, czołowy producent innowacyjnych pojazdów szynowych , umacnia swoją pozycję w Polsce, inwestując w rozwój lokalnego Działu Inżynierii w Poznaniu. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju firmy, która od 2006 roku konsekwentnie buduje swoją obecność na polskim rynku. Do końca roku polski zespół inżynierów będzie liczył 100 osób, a w 2026 roku liczba ta wzrośnie do 125.
W Warszawie powstał największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ. Co dzieje się na tej największej inwestycji dworcowej w Polsce na chwilę przed otwarciem?
W najnowszym rankingu European Railway Station Index 2025, przygotowanym przez Consumer Choice Center, dworzec Wrocław Główny uplasował się na 1. miejscu w kategorii dworców obsługujących poniżej 50 mln pasażerów rocznie. W klasyfikacji ogólnej zajął 2. miejsce w Europie, ustępując jedynie Zurychowi (Zürich Hauptbahnhof), a wyprzedzając tak uznane obiekty jak Berlin Hauptbahnhof czy London Paddington Station. To ogromne wyróżnienie dla Polski i dowód, że konsekwentne działania modernizacyjne oraz nowa filozofia Grupy PKP przynoszą wymierne efekty.
Efektem dużej inwestycji na stacji Gliwice Łabędy będzie lepszy dostęp do kolei dla mieszkańców. Usprawnią się przewozy towarowe w aglomeracji gliwickiej. Prace kolejowe i miejskie są zaawansowane, od 1 września przewidziano zmiany w komunikacji. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ma wartość 583 mln zł ze środków budżetowych.
W siedzibie CPK eksperci kilku instytucji i ministerstw dyskutowali o międzynarodowych powiązaniach Polski w kontekście istniejącej i planowanej sieci kolejowej. Współorganizatorem tego specjalnego warsztatu był Ośrodek Studiów Wschodnich, którego analitycy m.in. przygotowali prezentacje, wnosząc wartościowy wkład merytoryczny do dyskusji. Spotkanie odbyło się w ramach zleconych przez Ministerstwo Infrastruktury prac nad Zintegrowaną Siecią Kolejową (ZSK), która określi kierunki budowy i rozwoju sieci kolejowej w Polsce po 2035 roku. Zadaniami podzielą się CPK i PKP PLK.