PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski. Spółka podpisała umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. Inwestycje za przeszło 15 mln zł netto finansowane są ze środków budżetowych.
Efektem porozumienia pomiędzy PKP PLK SA i Miastem Katowice będzie wygodne skomunikowanie stacji kolejowej z międzynarodowym dworcem autobusowym. Kolejarze zabezpieczą też miejsce pod przyszłą budowę nowego peronu przy Stadionie Miejskim. Polskie Linie Kolejowe i Miasto Katowice zawarły porozumienie w sprawie współpracy przy realizacji infrastruktury planowanej do wybudowania w ramach prac na katowickim węźle kolejowym.
56
nowych lokomotyw, modernizacja 248 wagonów – na to przeznaczą PKP
Intercity dofinansowanie z KPO, którego druga transza
właśnie wpłynęła do przewoźnika.
Dla zapewnienia punktualnych podróży koleją z Warszawy przez Częstochowę do Katowic bez ograniczeń prędkości – na tory między Piotrkowem Trybunalskim a Babami wyjechał specjalistyczny, długi na prawie kilometr kombajn podtorzowy AHM. Równocześnie pracują oczyszczarka tłucznia oraz podbijarka. Prace remontowo-utrzymaniowe za 12,5 mln zł realizowane są ze środków budżetowych.
Strategiczny krok dla transformacji energetycznej Polski. Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (ARP S.A.) finalizuje proces dokapitalizowania Fabryki Przewodów Energetycznych S.A. (FPE S.A.) z Będzina (województwo śląskie), kwotą 34,5 mln zł, co pozwoli ARP S.A. na objęcie 96,88% udziałów w spółce. Inwestycja ma na celu stabilizację finansową FPE S.A., zwiększenie jej potencjału produkcyjnego oraz wsparcie w realizacji kluczowych projektów dla sektora energetycznego i kolejowego.
To może być rok pozytywnych, kolejowych wiadomości dla Torunia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z władzami miasta oczekują na rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie unijne dla modernizacji stacji Toruń Wschodni i Toruń Miasto, odcinka linii między stacjami i mostu kolejowego przez Wisłę oraz infrastruktury drogowej. Przełomowa decyzja może zapaść już na początku lipca.
Mieszkańcy dojadą koleją z Głubczyc do Raciborza i Opola. Umowa na dokumentację projektową już podpisana! Wykonawca zaprojektuje ponad 50 km linii, po której pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h. Będzie też 13 nowych lub odbudowanych przystanków i stacji. Zadanie o wartości ponad 15 mln zł realizowane jest z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
Wiadukt nad linią kolejową i tunel mają usprawnić ruch w wiecznie zakorkowanym warszawskim Rembertowie. Prace przy pierwszej inwestycji idą pełną parą, druga ruszy jeszcze w tym roku.
Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując kolejne nieczynne linie kolejowe. Zakończony został właśnie remont linii z Jeleniej Góry do Karpacza, o czym pisaliśmy wczoraj na Investmap.pl. Pierwsze pociągi ruszą po raz pierwszy po ponad 25 latach już 15 czerwca. To jednak nie koniec ambitnych planów inwestycyjnych, jakie ma Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Wkrótce zostaną zrewitalizowane dwie kolejne nieczynne linie kolejowe na Dolnym Śląsku.