Stacja Mysłowice zmienia się dla podróżnych, którzy korzystają już z trzech nowych krawędzi peronowych. Wiaty przeszły renowację. Inwestycja zostanie rozszerzona o roboty dodatkowe – będzie nowoczesna informacja dla pasażerów, powstanie też mural, który poprawi estetykę stacji. Wartość prac PLK SA to łącznie 23 mln zł ze środków budżetowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły I etap robót na odcinkach tras kolejowych Sandomierz – Chmielów (LK25) oraz Sobów – Zbydniów (LK74) w ramach inwestycji za ponad 900 mln zł. Efektem przebudowy torów, przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych będą krótsze o kilkanaście minut i sprawniejsze podróże. Wybudowanie nowych peronów na 13 stacjach i przystankach zapewni podróżnym lepszą dostępność, komfort i bezpieczeństwo.
Mieszkańcy Koluszek zyskają lepsze możliwości codziennych dojazdów w stronę Łodzi, Warszawy, Częstochowy i Radomia. W sąsiedztwie stacji kolejowej rozpoczęła się budowa parkingu, który umożliwi wygodne łączenie podróży autem i koleją. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Wartość prac wynosi 1,53 mln zł.
Budowa szybkiej linii między Warszawą, Lotniskiem CPK i Łodzią coraz bliżej. Centralny Port Komunikacyjny uzyskał pierwszą z kolejowych decyzji lokalizacyjnych dla tego odcinka. Dokument wydany przez Wojewodę Mazowieckiego dotyczy odcinka w rejonie stacji Warszawa Zachodnia.
Niemal 10 tys. drzew i 11 tys. metrów kwadratowych krzewów posadzi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w sąsiedztwie dwóch pierwszych odcinków modernizowanej linii kolejowej nr 104 (Chabówka – Rabka Zaryte i bocznica Klęczany – Nowy Sącz). Zieleń zyskają szkoły, parki, lasy i skwery na terenie gmin, przez które przebiegają tory. Nasadzenia to efekt decyzji środowiskowych, które szczegółowo określają wpływ projektu na najbliższe otoczenie. Zadanie współfinansowane jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Od 14 grudnia 2025 r. podróże pociągiem w Polsce staną się szybsze – dzięki modernizacji torów, wyższym prędkościom i cyklicznym godzinom odjazdów skrócą się czasy przejazdu m.in. na trasach Warszawa – Szczecin, Wrocław – Poznań oraz w regionach Dolnego Śląska i Lubuskiego, a pasażerowie zyskają łatwiejszy dostęp do informacji dzięki kodom QR. W rozkładzie jazdy uwzględniono najbardziej korzystne dla podróżnych połączenia oraz kontynuację prac na liniach kolejowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą prace na odcinku trasy Ełk – Giżycko, a już za kilkanaście dni mieszkańcy i turyści ponownie będą mogli dojechać pociągiem z Giżycka do Korsz i dalej do Olsztyna. Dzięki Polskim Liniom Kolejowym S.A. nowoczesna, szybka i przyjazna środowisku kolej ponownie staje się jednym z głównych szlaków transportowych w krainie Wielkich Jezior Mazurskich. Inwestycja o łącznej wartości 1,8 mld zł netto jest realizowana przy współudziale środków unijnych.
W województwie warmińsko-mazurskim realizowana jest jedna z większych inwestycji kolejowych w Polsce. Stacja w Ostródzie przechodzi metamorfozę. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy, warta ponad 250 mln, nie zwalnia.
Gigainwestycja kolejowa w Łodzi – tunel średnicowy łączący stacje Fabryczna, Kaliska i Żabieniec – od ponad roku stoi w miejscu. Powodem jest częściowe zawalenie kamienicy nad maszyną TBM „Katarzyna” i kolejne osunięcia gruntu. PKP PLK zapowiada negocjacje z mieszkańcami kamienicy przy al. 1 Maja 21. Bez ich zgody maszyna nie ruszy, a koszty inwestycji rosną z miesiąca na miesiąc.
W piątek, 28 listopada, po pięciu latach intensywnych prac budowlanych, oficjalnie otwarto nowy dworzec PKP Warszawa Zachodnia. Modernizacja za 2,5 mld zł uczyniła stację największym węzłem kolejowym w Polsce – zatrzymuje się tu co piąty pociąg w kraju. Dzięki gruntownej modernizacji pasażerowie zyskali wygodny dostęp do wszystkich peronów, a wkrótce także bogatą ofertę sklepów i gastronomii. Symboliczne przecięcie wstęgi zakończyło jedną z największych inwestycji infrastrukturalnych w stolicy.