Bryła nowej pływalni przy ul. Taborowej nabiera ostatecznego kształtu. Po osiągnięciu stanu surowego zamkniętego, kontynuowane są roboty na elewacjach budynku. Zamontowano już także zbiornik retencyjny, który częściowo będzie zatrzymywał wody opadowe w obrębie działki.
Zmniejszenie ryzyka
podtopień i stworzenie zielonej przestrzeni rekreacyjnej – to cele
jakie postawił sobie Poznań decydując się na budowę zbiornika
retencyjnego na Łacinie. Inwestycja odegra kluczową rolę we
wzmocnieniu ochrony miasta przed skutkami intensywnych opadów i
postępujących zmian klimatycznych. Nowy zbiornik znacznie odciąży
dolny odcinek kolektora Berdychowo.
W Krajowej Izbie Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych zapadło rozstrzygnięcie, które przybliża podpisanie umowy z wybranym w postępowaniu przetargowym wykonawcą budowy trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka, na odcinku od ul. Św. Marcin do ul. Królowej Jadwigi. Tym samym coraz bliżej do rozpoczęcia robót budowlanych.
Jeszcze w tym miesiącu budynek nowej pływalni powstającej przy ul. Taborowej w Poznaniu osiągnie stan surowy zamknięty. Montowane są już okna i szklana fasada, przez którą do hali basenowej - podobnie jak na os. Piastowskim i na os. Zwycięstwa - będzie wpadać naturalne światło.
Otwarto oferty w przetargu na wykonawcę robót budowlanych jednej z ważniejszych przepraw przez Wartę w Poznaniu. Most Chrobrego wymaga przebudowy ze względu na zły stan techniczny.
Jeszcze kilka miesięcy temu przy ul. Taborowej, na skraju parku Manitiusa, stał budynek pływalni Olimpia, zamknięty z powodu złego stanu technicznego. Dziś po starym, zakwalifikowanym do rozbiórki budynku z połowy lat 70. XX wieku nie ma śladu. W jego miejscu powstaje nowoczesny obiekt, na którym właśnie zawieszono tradycyjną wiechę, co oznacza przejście do kolejnego etapu realizacji budowy. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Alstal Grupa Budowlana.
Zbliża się budowa drugiego etapu trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka, od ul. Św. Marcin do węzła przy Nowym Rynku. To nie tylko nowe torowisko i przystanki, ale też gruntowna przebudowa tej ulicy. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie otworzyła nadesłane w postępowaniu przetargowym oferty. Było ich pięć i wszystkie mieszczą się w założonym budżecie.
Jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę w Poznaniu wymaga przebudowy ze względu na zły stan techniczny. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, którego celem jest wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.
Łącznie około 2,8 hektara zdegradowanej powierzchni czeka wielka zmiana – beton zostanie zastąpiony nową zielenią i infrastrukturą służącą rekreacji. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, a później realizację robót budowlanych w dwóch lokalizacjach: przy stadionie Szyca na Wildzie oraz na os. Piastowskim, przy moście Królowej Jadwigi.
Poznańskie Inwestycje Miejskie podsumowały rok 2024. Upłynął on pod znakiem wielu inwestycji. Mury rosły jak na drożdżach (nie tylko w centrum piekarstwa), a kolejne metry jezdni, dróg rowerowych i chodników pokrywane były nową nawierzchnią. Do tego pojawiły się nowe rośliny i mała architektura.