ORLEN Termika ogłosiła przetarg na największy w Europie układ kondensacji spalin wraz z systemem pomp ciepła. Powstanie on w Warszawie, na terenie Elektrociepłowni Żerań. Dzięki tej technologii możliwe będzie odzyskanie niemal 145 MWt mocy cieplnej i redukcja emisji CO2 o ok. 137 tys. ton rocznie.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłasza przetarg na pierwszy etap remontu autostrady A1 między Pyrzowicami i Piekarami Śląskimi. To początek działań, które całkowicie wyeliminują, powstałe na skutek pęcznienia jednego z materiałów użytych do budowy, deformacje i uszkodzenia nawierzchni oraz korpusu drogowego.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaktualizowały plan postępowań przetargowych na 2025 rok. Zamiast pierwotnie zakładanych 16 mld zł, łączna wartość ogłoszonych postępowań osiągnie 27 mld zł. To znaczący wzrost w stosunku do wcześniejszych założeń i wyraźny sygnał dla rynku, że spółka jest wiarygodnym i aktywnym inwestorem, konsekwentnie realizującym ambitny program modernizacji polskiej sieci kolejowej.
W połowie września Wojewoda Dolnośląska wydała pozwolenie na budowę drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski. Jest to trzeci z siedmiu odcinków S8 na południe od Wrocławia, dla którego inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) - uzyskała taką decyzję. Jak będzie wyglądał ten fragment? GDDKiA zaprezentowała FILM - wizualizację.
Jak inwestować to w dobrej lokalizacji. W miejscu, które jest gwarancją rozwoju i fundamentem sukcesu. Gdzie takie znaleźć? Wbrew pozorom wcale niełatwo, bo tereny inwestycyjne najczęściej są pozajmowane przez prężnie działające już firmy. Na szczęście na inwestycyjnej mapie kraju są też takie miejsca, które istnieją stosunkowo niedługo, a mają ogromny potencjał o czym wiedzą już ci, którzy postanowili jako pierwsi ulokować tam swoje kapitały.
Będą szybsze podróże, wygodniejsze perony i ułatwiony dostęp do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuuje modernizację najważniejszej linii kolejowej w województwie świętokrzyskim. Spółka ogłosiła przetarg na przebudowę następnego odcinka linii nr 8 (Sędziszów – Jędrzejów – Miąsowa). Podniesiona zostanie prędkość pociągów do 140 km/h, a dodatkowe tory i nowoczesny system sterowania ruchem zwiększą możliwości przewozu ludzi i towarów na trasie z Kielc do Krakowa.
Od lat mówi się o rewitalizacji północnej części Szczecina. Radni miasta, szczególnie przed wyborami, prześcigają się w roztaczaniu wizji na ten temat. Teraz mają okazję spełnić swoje obietnice. Jest nią modernizacja boiska piłkarskiego Świtu Szczecin, która będzie mocnym impulsem dla rozwoju zaniedbanych osiedli.
Od 2 października ruch na obwodnicy Łomży w ciągu S61 odbywa się dwiema jezdniami. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oddała do użytku jezdnię w stronę Suwałk. Tym samym cały międzynarodowy korytarz transportowy Via Baltica od Warszawy do Budziska (o długości 310 km) jest już drogą dwujezdniową.
Podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei i wyższy komfort obsługi na kolejowej trasie z Bydgoszczy do Trójmiasta, a przewóz ładunków do portu w Gdyni będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację ostatniego odcinka linii kolejowej nr 201 między Lipową Tucholską a Kościerzyną. Trwa także postępowanie na wybór wykonawcy prac na odcinku Wierzchucin – Lipowa Tucholska. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych S.A. jest dofinansowana ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko.
Minęły trzy lata od otwarcia Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, a port w Elblągu wciąż nie obsługuje większych jednostek. Choć inwestycja miała uniezależnić Polskę od rosyjskich wpływów i kosztowała już ponad 2 miliardy złotych, jej ekonomiczna zasadność nadal budzi kontrowersje. Urząd Morski w Gdyni zapewnia, że zmiany są w drodze – a dokończenie toru wodnego ma nadać projektowi realny sens.