Dolny Śląsk konsekwentnie inwestuje w kolej. Dobra wiadomość dla wszystkich osób dojeżdżających z Trzebnicy i okolic do stolicy Dolnego Śląska. Jednym z przedsięwzięć planowanych w ramach programu inwestycji komunikacyjnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na najbliższe miesiące będzie przebudowa linii kolejowej z Wrocławia (Psie Pole) do Trzebnicy. Pociągi Kolei Dolnośląskich będą tu mogły przyspieszyć do 100 km/h.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego ogłosił pakiet kluczowych inwestycji infrastrukturalnych obejmujących modernizacje trzech linii kolejowych oraz ogłoszenie przetargu na pierwszy etap budowy obwodnicy Złotoryi. Projekty o łącznej wartości ok. 130 mln zł w zdecydowanej większości finansowane są z Krajowego Planu Odbudowy i funduszy europejskich. O szczegółach inwestycji opowiedział Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Paweł Gancarz, wicemarszałek Michał Rado oraz Mateusz Masłowski, Dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego odbuduje linię kolejową do Lądka Zdroju i Stronia Śląskiego. Po zakończeniu prac rewitalizacyjnych pociągi Kolei Dolnośląskich pojadą z pasażerami po tej malowniczo położonej trasie pod koniec 2027 roku. Dzięki odbudowie tej linii czas przejazdu ze Stronia Śląskiego do Wrocławia Głównego z jedną przesiadką wyniesie mniej, niż dwie godziny.
We Wrocławiu powstaje największy w Polsce szpital onkologiczny, który będzie także jednym z największych tego typu ośrodków w Europie. Nowoczesna placówka ma stać się kluczowym centrum leczenia nowotworów, oferując pacjentom kompleksową opiekę na najwyższym światowym poziomie. Prace na budowie nowego, wielkiego szpitala onkologicznego we Wrocławiu postępują szybciej, niż zakładano.
Ważna dla Dolnego Śląska droga, która w przyszłości połączy autostradę A4 z drogą ekspresową S5 zostanie wyremontowana. Samorząd Województwa Dolnośląskiego podpisał w czwartek (16.10.2025 r.) umowę z wykonawcą długo oczekiwanej inwestycji – remontu drogi wojewódzkiej nr 346 na odcinku Środa Śląska – Kąty Wrocławskie.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego odbuduje linię kolejową do Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego. Po zakończeniu prac rewitalizacyjnych pociągi Kolei Dolnośląskich pojadą z pasażerami po tej malowniczo położonej trasie pod koniec 2027 roku. Dzięki odbudowie tej linii czas przejazdu ze Stronia Śląskiego do Wrocławia Głównego z jedną przesiadką wyniesie mniej, niż dwie godziny.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego planuje uruchomienie całorocznych połączeń kolejowych do czeskiego Hradca Králové, które mają zostać wprowadzone do rozkładu jazdy w ciągu najbliższych dwóch lat. W ramach tego przedsięwzięcia przewidziano bezpośrednie połączenie ze stolicą Dolnego Śląska - Wrocławiem.
Po sukcesie ubiegłorocznej drugiej edycji połączenia, Koleje Dolnośląskie ponownie uruchamiają wakacyjne, bezpośrednie połączenie na trasie Wrocław – Świnoujście. Pociąg KD Premium Nadmorski będzie kursować od 21 czerwca do 31 sierpnia 2025 r., zapewniając szybki i komfortowy dojazd ze stolicy Dolnego Śląska nad Bałtyk.
Bardzo dobra wiadomość. Na Dolnym Śląsku zrewitalizowana zostanie kolejna linia kolejowa. Po niemal pięciu dekadach przerwy pociągi znów dotrą do Srebrnej Góry. Samorząd Województwa Dolnośląskiego podpisał w środę 21 maja umowę na rewitalizację linii kolejowej nr 318 między Bielawą, a tą malowniczą miejscowością u podnóża Gór Sowich. Projekt zakłada kompleksową modernizację linii kolejowej nr 318, w jej historycznym przebiegu.
Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując kolejne nieczynne linie kolejowe. Zakończony został właśnie remont linii z Jeleniej Góry do Karpacza, o czym pisaliśmy wczoraj na Investmap.pl. Pierwsze pociągi ruszą po raz pierwszy po ponad 25 latach już 15 czerwca. To jednak nie koniec ambitnych planów inwestycyjnych, jakie ma Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Wkrótce zostaną zrewitalizowane dwie kolejne nieczynne linie kolejowe na Dolnym Śląsku.