Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) skierowała do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) wraz z materiałami do wydania decyzji środowiskowej dla ostatniego odcinka drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem.
Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) zobowiązała Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) do unieważnienia wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłem Łagiewniki Zachód a Niemczą. To już trzeci przypadek, w którym inwestor zmuszony jest do ponownej analizy złożonych ofert na ten odcinek tej nowej, ważnej trasy na Dolnym Śląsku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku Łagiewniki Zachód - Niemcza o długości ok. 9,3 km. Jest to firma Budimex S.A., która zrealizuje to zadanie za kwotę ok. 384 mln zł. Umowę GDDKiA planuje podpisać jeszcze w tym półroczu.
Przed wrocławskim lotniskiem intensywny czas związany z
przebudową części operacyjnej i terminalu. Dzięki realizacji
największego w historii programu inwestycyjnego, port obsłuży
nawet dwukrotnie więcej samolotów startujących i lądujących we
Wrocławiu. To przełoży się na jeszcze atrakcyjniejszą siatkę
połączeń, zarówno turystycznych, jak i tych wykorzystywanych
przez przedstawicieli biznesu.
Bardzo dobra informacja na początek 2025 roku. Ruszył przetarg na projekt rozbudowy i przebudowy terminalu wrocławskiego lotniska. To strategiczna i bardzo ważna inwestycja dla przyszłości i dalszego rozwoju tego jednego z największych portów lotniczych w Polsce, którego przepustowość zbliża się do granic obecnych możliwości tego obiektu. W 2024 roku Port Lotniczy we Wrocławiu obsłużył rekordową ilość 4 473 945 pasażerów. To niemal 600 tysięcy więcej niż w 2023 r.
We wrocławskim porcie lotniczym zrealizowano nową, ważną inwestycję. Powstała nowoczesna baza paliw, która pozwoli na zabezpieczenie lotniska w paliwo do tankowania samolotów, których z roku na rok pojawia się coraz więcej. To kolejna inwestycja na wrocławskim lotnisku, które należy do największych i najważniejszych w Polsce.
Na 100 km dróg trwają już prace budowalne. 38 km przypada na drogę ekspresową S1, 16,7 km na budowę obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu DK78, a blisko 41 km na przebudowę lub rozbudowę dróg krajowych nr 46, 91 i 94.
W poniedziałek 14 października do Wojewody Dolnośląskiego trafiły trzy wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Kobierzyce Północ a Łagiewniki Zachód.
Port Lotniczy we Wrocławiu rozpoczyna realizację wielkiej i bardzo ważnej inwestycji, która pozwoli na zwiększenie przepustowości lotniska. Rozpoczynająca się budowa ma potrwać 26 miesięcy i zakończyć się w grudniu 2026 roku. Przez ponad miesiąc z wrocławskiego lotniska wstrzymane będą wszystkie operacje lotnicze.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wyłoniła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 Łagiewniki Zachód – Niemcza (woj. dolnośląskie) o długości ok. 9,3 km. Spośród ośmiu zainteresowanych wykonawców, którzy wzięli udział w przetargu, wybrano ofertę firmy Polbud Pomorze za kwotę ok. 332 mln zł.