Francuska sieć sklepów DIY Leroy Merlin przedstawiła plany swojej ekspansji w Polsce na 2025 rok. Tarnobrzeg, Wałbrzych i Chojnice to trzy lokalizacje, gdzie zostaną wkrótce otwarte nowe sklepy Leroy Merlin. Tym samym w 2025 roku sieć budowlano-remontowa z zielonym trójkątem będzie liczyć 83 obiekty w Polsce. Nowe sklepy dostarczą klientom tysiące produktów, w tym rozwiązania ekologiczne oraz usługi potrzebne do urządzania domu, mieszkania i ogrodu.
Smart Park Poland, inwestor i deweloper parków handlowych, prowadzi zaawansowane prace adaptacyjne w Krasnymstawie, gdzie na miejscu dawnego marketu Tesco powstaje nowoczesny Smart Park Krasnystaw. Przebudowany i powiększony obiekt o powierzchni około 4 500 metrów kwadratowych wzbogaci istniejącą infrastrukturę handlową i zaoferuje mieszkańcom Krasnegostawu oraz okolicznych gmin nowoczesne, wygodne zakupy.
Wywodząca się z Danii Grupa Salling, będąca właścicielem m.in. sieci dyskontów Netto w Polsce, ogłasza wprowadzenie nowej strategii biznesowej na lata 2025-2028. Ma ona na celu zwiększenie liczby sklepów, przejęć i fuzji na istniejących i nowych rynkach. Inwestycje mają sięgnąć 7,5 mld zł.
W województwie śląskim planowana jest budowa nowego, dużego parku handlowego. Inwestor z Grupy Saller przywróci nowe życie terenowi przy ul. Żorskiej 2 w Rybniku, po byłym hipermarkecie Tesco.
Przekształcenie należącego do Grupy Saller byłego marketu Tesco położonego przy ulicy Lwowskiej w Przemyślu w nowoczesny park handlowy znajduje się w końcowej fazie. Pełniący do kwietnia 2023 r. funkcję Centrum Pomocy Humanitarnej dla uchodźców z Ukrainy budynek został rozebrany oraz przebudowany na nowoczesny kompleks handlowy, spełniający najnowsze standardy uwzględniające normy ekologiczne oraz redukcję śladu węglowego.
II kwartał 2024 na rynku handlowym w Polsce upłynął pod znakiem aktywności deweloperów. Preferowanym segmentem aktywów pozostają parki handlowe. Umacniający się trend wyburzania galerii handlowych, otwiera przestrzeń na nowe inwestycje mieszkaniowe i biurowe – zauważają eksperci BNP Paribas Real Estate Poland w raporcie „Rynek nowoczesnego handlu w Polsce”.
Łączna powierzchnia nowoczesnych obiektów handlowych oddanych do użytku w I połowie 2024 roku w Polsce wyniosła 175 tys. mkw. – wynika z danych Colliers. W efekcie całkowite zasoby w kraju przekroczyły 13 mln mkw. Znaczna większość nowej podaży, bo ponad 90%, zrealizowana została w formie parków handlowych. W budowie znajduje się obecnie 380 tys. mkw., z czego aż 78% zaplanowane jest do oddania jeszcze w tym roku.
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce. W II kwartale bieżącego roku na rynek trafiło osiem nowych obiektów handlowych, a w budowie pozostaje ok. 400 000 mkw. powierzchni. Dobrym rezultatom po stronie podaży towarzyszy niesłabnące zainteresowanie ze strony nowych marek, a także dobre wyniki sprzedaży detalicznej, odwiedzalności centrów handlowych i ich obrotów.
Newgate Investment zapowiada powiększenie wartości portfolio z obecnych około 200 mln euro do co najmniej 400 mln euro na przestrzeni kolejnych trzech, czterech lat.
Po erze supermarketów i hipermarketów sklepami pierwszego wyboru Polaków stały się dyskonty i mniejsze formaty. Pomogły w tym strategiczny rozwój sieci i dążenie do bliskości fizycznej placówek handlowych zgodnie z trendem "proximity retail", który umocnił się w pandemii. W najnowszym raporcie pt. “Nie tylko rywalizacja Biedronki z Lidlem” eksperci Colliers przeanalizowali strategie rozwoju największych graczy branży spożywczej na polskim rynku.