Dwanaście ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę zajezdni tramwajowej przy ul. Warszawskiej. Najtańsza oferta została złożona przez firmę Budimex, o wysokości ponad 320 mln złotych.
Pociągi powrócą na linię kolejową z Kartuz do Lęborka. Zmodernizowana trasa będzie również alternatywnym połączeniem do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino. Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na realizację inwestycji, która zwiększy dostęp do kolei na Pomorzu oraz przyczyni się do bezpieczeństwa energetycznego kraju. Zakończenie zadania wartego ponad 508 mln zł netto planowane jest w 2028 r.
Siedem firm i osiem konsorcjów znalazło się wśród podmiotów, które chcą zaprojektować i wybudować bocznicę kolejową CPK. Spółka otworzyła dziś oferty w przetargu i rozpoczęła ich analizę przed wyłonieniem wykonawcy. Bocznica kolejowa, będąca elementem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania Lotniska CPK, powstanie najpóźniej pod koniec 2029 roku na północny - zachód od lotniska. Wartość zamówienia to blisko 300 mln złotych brutto.
Stacja w Ostródzie przechodzi metamorfozę. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy, warta ponad 250 mln, nie zwalnia. Jeden peron jest gotowy, przebudowywany jest drugi, pociągi jeżdżą po nowych torach, a podziemny tunel zaczyna łączyć nie tylko dwie strony torów. Elementy starej wiaty posłużyły do budowy dachu nad stojakami dla rowerów.
PKP PLK S.A. realizuje wielką inwestycję na linii kolejowej Będzin – Katowice Piotrowice, dzięki której podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów oraz sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację kolejową. Głównym założeniem zadania jest dobudowa nowych torów i oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego na węźle katowickim, co poprawi przepustowość, usprawni ruch kolejowy i zwiększy częstotliwość kursowania pociągów.
Kolej ze Słupska do Lęborka zmienia się na naszych oczach. Efekty inwestycji już dostrzegają podróżni, korzystając z przebudowywanych na trasie stacji i przystanków. To jedno z największych zadań infrastrukturalnych, realizowanych obecnie przez Polskie Linie Kolejowe SA na Pomorzu. Warta ponad 1,8 mld zł netto modernizacja dofinansowana jest ze środków unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Pociągi towarowe pierwszy raz w historii będą dojeżdżały do portu morskiego w Policach. Powstanie nowa linia kolejowa nr 437 oraz bocznica. Podpisaliśmy wartą 201 mln zł umowę z wykonawcą inwestycji, którą zrealizujemy wspólnie ze spółką Zarząd Morskiego Portu Police.
Przebudowa wiaduktów, torów i stacji kolejowych w Katowicach to tylko część największej kolejowej inwestycji w historii woj. śląskiego. Zadanie jest prowadzone przy utrzymanym ruchu pociągów. Jego efektem będzie lepsza komunikacja, zwiększenie liczby składów i nowe przystanki. Prace na linii Będzin – Katowice Piotrowice są dofinansowane z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Przebudowa wiaduktów, torów i stacji kolejowych w Katowicach to tylko część największej kolejowej inwestycji w historii woj. śląskiego. Zadanie jest prowadzone przy utrzymanym ruchu pociągów. Jego efektem będzie lepsza komunikacja, zwiększenie liczby składów i nowe przystanki. Prace na linii Będzin – Katowice Piotrowice są dofinansowane z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Soletanche Polska realizuje kluczowe roboty fundamentowe i geotechniczne w ramach projektu pn. „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odcinku Będzin – Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice”. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a generalnym wykonawcą – spółka TORPOL.