Stacja w Ostródzie przechodzi metamorfozę. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy, warta ponad 250 mln, nie zwalnia. Jeden peron jest gotowy, przebudowywany jest drugi, pociągi jeżdżą po nowych torach, a podziemny tunel zaczyna łączyć nie tylko dwie strony torów. Elementy starej wiaty posłużyły do budowy dachu nad stojakami dla rowerów.
PKP PLK S.A. realizuje wielką inwestycję na linii kolejowej Będzin – Katowice Piotrowice, dzięki której podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów oraz sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację kolejową. Głównym założeniem zadania jest dobudowa nowych torów i oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego na węźle katowickim, co poprawi przepustowość, usprawni ruch kolejowy i zwiększy częstotliwość kursowania pociągów.
Kolej ze Słupska do Lęborka zmienia się na naszych oczach. Efekty inwestycji już dostrzegają podróżni, korzystając z przebudowywanych na trasie stacji i przystanków. To jedno z największych zadań infrastrukturalnych, realizowanych obecnie przez Polskie Linie Kolejowe SA na Pomorzu. Warta ponad 1,8 mld zł netto modernizacja dofinansowana jest ze środków unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Pociągi towarowe pierwszy raz w historii będą dojeżdżały do portu morskiego w Policach. Powstanie nowa linia kolejowa nr 437 oraz bocznica. Podpisaliśmy wartą 201 mln zł umowę z wykonawcą inwestycji, którą zrealizujemy wspólnie ze spółką Zarząd Morskiego Portu Police.
Przebudowa wiaduktów, torów i stacji kolejowych w Katowicach to tylko część największej kolejowej inwestycji w historii woj. śląskiego. Zadanie jest prowadzone przy utrzymanym ruchu pociągów. Jego efektem będzie lepsza komunikacja, zwiększenie liczby składów i nowe przystanki. Prace na linii Będzin – Katowice Piotrowice są dofinansowane z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Przebudowa wiaduktów, torów i stacji kolejowych w Katowicach to tylko część największej kolejowej inwestycji w historii woj. śląskiego. Zadanie jest prowadzone przy utrzymanym ruchu pociągów. Jego efektem będzie lepsza komunikacja, zwiększenie liczby składów i nowe przystanki. Prace na linii Będzin – Katowice Piotrowice są dofinansowane z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Soletanche Polska realizuje kluczowe roboty fundamentowe i geotechniczne w ramach projektu pn. „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odcinku Będzin – Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice”. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a generalnym wykonawcą – spółka TORPOL.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują linię kolejową Ełk – Giżycko – Korsze do szybszych podróży pociągami przez północną część Mazur. Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy Ełk – Korsze. Dzięki inwestycji podróżni zyskają dostępniejszych 14 stacji i przystanków. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Trwają prace przy przebudowie stacji Ostróda. W budowie są dwa perony oraz przejście podziemne, które połączy je z budynkiem dworca oraz drugą stroną miasta. Na perony z przejścia będą prowadzić windy, będące wygodnym ułatwieniem w komunikacji na stacji. W ramach zadania wymienianiane są tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów w kierunku Iławy i Olsztyna. W budowie jest nowa nastawnia, wzmacniana jest również konstrukcja kamienno-ceglanego mostu nad rzeką Drwęcą.
Podróżni i przewoźnicy mogą już w pełni korzystać z nowego dworca kolejowego i zmodernizowanej stacji Olsztyn Główny. To elementy większego projektu – modernizacji linii kolejowej nr 216 na odc. Działdowo-Olsztyn. To największa i najważniejsza inwestycja kolejowa ostatnich lat w woj. warmińsko-mazurskim. Inwestycję zrealizowano z udziałem Funduszy Europejskich Programu Polska Wschodnia 2014-2020.