Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Od niedzieli 9 czerwca podróżni na Olsztynie Głównym wsiądą do pociągów z nowych peronów 1 i 2. Stacja będzie miała komplet czterech peronów i nowych torów. Nowością będzie dodatkowa krawędź peronowa na wydłużeniu peronu 1, skąd będą odjeżdżać pociągi w kierunku Szczytna. Inwestycja za kwotę 423 mln zł netto współfinasowana jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Podróżni na stacji Ostróda mogą obserwować budowę pierwszego segmentu nowego przejścia pod torami oraz budynku nowej nastawni. Na placu budowy wykorzystywanych jest kilkadziesiąt maszyn, a w robotach uczestniczy na różnych etapach około stu pracowników. Nowe perony i tunel zapewnią większy komfort obsługi pasażerów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 250 mln zł realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Ze wszystkich zmodernizowanych peronów na stacji Olsztyn Główny podróżni skorzystają już w czerwcu. Postępują także prace przy budowie przejścia pod torami, które zapewni bezpieczne dojście nie tylko od strony budynku dworca, ale także od Zatorza. Montowane są już pierwsze schody ruchome i elementy wind, co ułatwi podróżnym dostęp na perony. Inwestycja za kwotę 423 mln zł netto współfinasowana jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Pracownicy Wrocławskich Inwestycji napisali na swoim Facebooku dość wymowny wpis: "Lecimy z masą bitumiczną na kolejnych odcinkach" . Chodzi o układanie nowych jezdni na ulicy Pomorskiej i Placu Staszica. Jeśli pogoda dopisze, w tym tygodniu powinna być wylewana ostatnia warstwa asfaltu.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują linię kolejową Ełk – Giżycko – Korsze do szybszych podróży pociągami przez północną część Mazur. Podpisano umowę na kwotę 233 mln zł, współfinansowaną z Krajowego Planu Odbudowy na budowę nowych podstacji trakcyjnych, które dostarczą energię elektryczną do zasilania sieci trakcyjnej. Dodatkowe obiekty umożliwią dostosowanie trasy do wyższej prędkości do 160 km/h.
Efektem wielkich i ważnych inwestycji na odcinku Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice oraz Zabrzeg – Zebrzydowice będzie zwiększenie dostępu do kolei oraz usprawnienie podróży i przewozu towarów na linii kolejowej do granicy z Czechami. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dwie umowy o łącznej wartości ponad 5 mld zł netto. Inwestycja jest w 85% dofinansowana z Unii Europejskiej z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.