Na Dolnym Śląsku trwa rewitalizacja kolejnej linii kolejowej. W trakcie odbudowy jest linia łącząca Jelenia Górę z Karpaczem. Pociągi na tej trasie nie kursują już od ponad 20 lat, ale dzięki inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego wkrótce ponownie pojawią się na niej pociągi osobowe.
Na Dolnym Śląsku trwa rewitalizacja kolejnej linii kolejowej. W trakcie odbudowy jest linia łącząca Jelenia Górę z Karpaczem. Pociągi na tej trasie nie kursują już od ponad 20 lat, ale dzięki inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego wkrótce ponownie pojawią się na niej pociągi osobowe.
Kilka miesięcy temu padła deklaracja, teraz przyszedł czas na czyny. Koleje Dolnośląskie ogłosiły dwa postępowania na zakup i dostawę pojazdów spalinowych. Flota przewoźnika może łącznie powiększyć się nawet o 37 pociągów.
Na Dolnym Śląsku trwa rewitalizacja kolejnej linii kolejowej. W trakcie odbudowy jest linia łącząca Jelenia Górę z Karpaczem. Pociągi na tej trasie nie kursują już od ponad 20 lat, ale dzięki inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego wkrótce ponownie pojawią się na niej pociągi osobowe.
Wszystko wskazuje na to, że po wielu latach, opuszczony, dawny szpital przy ulicy Traugutta we Wrocławiu zostanie w końcu zrewitalizowany i częściowo przebudowany.
Dolnośląski przewoźnik ma plan na upłynnienie ruchu kolejowego we Wrocławiu. Do aktualnej siatki połączeń miałaby zostać włączona magistrala towarowa, która jest obecnie wykorzystywana wyłącznie do przewozu towarów, ale nie pasażerów. Według zarządu Kolei Dolnośląskich jej funkcje mogłyby zostać rozszerzone. Rozwiązanie popiera Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Kolejowy konflikt na linii Lubuskie – Dolny Śląsk. Już 9 grudnia nastąpią zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Z nowego rozkładu wynika, że z Wrocławia do Zielonej Góry nie będzie można już pojechać bezpośrednim pociągiem regionalnym. Podróżni będą musieli skorzystać z przesiadki w Głogowie lub zostaną zmuszeni wybrać dalekobieżne pociągi PKP Intercity.
Jest szansa, że już wkrótce powrócą pociągi osobowe na kolejną linię kolejową na terenie Dolnego Śląska. Jak nieoficjalnie dowiedziało się Radio Wrocław, po 19 latach ruszy modernizacja linii kolejowej nr 322 z Kłodzka, przez Lądek-Zdrój do Stronia Śląskiego.
Za ok. 10 mln zł, z czego ponad połowa pochodziła z funduszy UE, zrewitalizowano część strzegomskiej starówki, m.in. miejski park, zabytkowe mury i basteję. Odnowiony teren dziś służy mieszkańcom i turystom.
Województwo dolnośląskie planuje odbudowę linii kolejowej nr 372 z Bojanowa do Góry. Jednym z ważniejszych kroków przy realizacji tej inwestycji jest budowa wiaduktu nad drogą S5, która przecina nieczynną obecnie linię kolejową Bojanowo - Góra Śląska. Do pokrycia kosztów wybudowania wiaduktu zobowiązała się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Porozumienie w tej sprawie z GDDKiA podpisali Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego i Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.