Minęły trzy lata od otwarcia Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, a port w Elblągu wciąż nie obsługuje większych jednostek. Choć inwestycja miała uniezależnić Polskę od rosyjskich wpływów i kosztowała już ponad 2 miliardy złotych, jej ekonomiczna zasadność nadal budzi kontrowersje. Urząd Morski w Gdyni zapewnia, że zmiany są w drodze – a dokończenie toru wodnego ma nadać projektowi realny sens.
Trwa budowa Wyspy Estyjskiej, sztucznej wyspy refluacyjnej na Zalewie Wiślanym, która powstaje w związku z budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
Urząd Morski w Gdyni zawarł kolejne umowy w ramach inwestycji realizowanych ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Przedmiotem podpisanych kontraktów jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad strategicznymi modernizacjami infrastruktury zapewniającej dostęp do portu w Łebie i Ustce, które przygotowują je do pełnienia funkcji terminali serwisowych dla morskiej energetyki wiatrowej (offshore).
Rozpoczęły się prace przygotowawcze związane z realizacją kolejnej kluczowej, strategicznej inwestycji dla Polski. W miejscu planowanej lokalizacji pierwszego w Polsce pływającego terminalu LNG GAZ-SYSTEM rozpoczął pogłębianie dna Zatoki Gdańskiej. To jeden z kluczowych etapów poprzedzających budowę infrastruktury nabrzeża. Prace obejmą łącznie blisko 656 tys. metrów kwadratowych akwenu.
Wyspa Estyjska – nowy punkt na mapie Polski, który już teraz wzbudza emocje. Czy to najbardziej kontrowersyjny projekt ostatnich lat? Przekonaj się sam, co naprawdę kryje to miejsce!
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowy na remont ponad stuletnich falochronów w Porcie Ustka. Obie konstrukcje hydrotechniczne przejdą całkowity remont z uwagi na ich zły stan techniczny, wynikający z dziesięcioleci eksploatacji w środowisku morskim. Przebudowa tej infrastruktury dostępowej umożliwi stworzenie morskiego terminalu serwisowego offshore, służącego do obsługi floty wykorzystywanej na potrzeby morskich elektrowni wiatrowych.
Kolejna ważna inwestycja związana z polskimi portami. Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę z Korporacją Budowlaną DORACO na realizację inwestycji „Przebudowa wejścia do portu w Łebie”, która jest częścią projektu „Budowa morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie”. Wartość przedsięwzięcia, współfinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, to około 132 miliony złotych brutto. Zakończenie prac zaplanowano na sierpień 2026 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę części drogi krajowej do elektrowni jądrowej. Odcinek od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 to jeden z dwóch fragmentów trasy do przyszłej elektrowni „Lubiatowo-Kopalino” w gminie Choczewo.
W poniedziałek, 31 marca Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFPiR) podpisało i ogłosiło 22 umowy na łączną kwotę ponad 13 mld złotych w różnych częściach Polski. To największa liczba umów zawarta jednego dnia od początku działania Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Dzięki temu wsparciu m.in. PGE sfinansuje rozbudowę i modernizację sieci elektroenergetycznych, a Urząd Morski w Gdyni dostosuje Port w Łebie do budowy i obsługi polskich elektrowni wiatrowych na Bałtyku.
Urząd Morski w Gdyni i Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisały umowę, gwarantującą wsparcie w wysokości 190 mln zł dla realizacji zadań, związanych z budową morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie. Środki te pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.