Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na roboty budowlane pn.: „Budowa falochronu osłonowego w Porcie Gdańsk”. Będą one polegać na wykonaniu infrastruktury zapewniającej dostęp do portu zewnętrznego i umożliwiającej bezpieczne funkcjonowanie (osłona przed falowaniem) jednostki regazyfikacyjnej skroplonego gazu ziemnego (terminalu FSRU, ang. Floating Storage Regasification Unit).
W Polsce realizowana jest inwestycja, która mocno drażniła i nadal drażni Rosję. Trwa realizacja II etapu przekopu przez Mierzeję Wiślaną, jednej z najbardziej spektakularnych inwestycji inżynieryjnych w Polsce w ostatnich latach. Całkowita długość nowej drogi wodnej ma wynieść łącznie 22,8 km. Nowy kanał ma mieć głębokość 5 metrów. Obecnie koszty całego przedsięwzięcia szacowane są na ponad 2,1 mld zł z budżetu państwa.
Największy polski port morski - Port Gdańsk - apeluje o budowę nowej linii kolejowej i mostu do największego polskiego portu. Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (6.03.2025 r.), Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk apelowała o zabezpieczenie w budżecie państwa środków na poprawę dostępu kolejowego i drogowego do głębokowodnych terminali przeładunkowych zlokalizowanych na wyspie portowej.
Zwiększy się terytorium Polski. W województwie pomorskim trwa budowa Wyspy Estyjskiej, sztucznej wyspy refluacyjnej na Zalewie Wiślanym, która powstaje w związku z budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
W Polsce realizowana jest inwestycja, która mocno drażniła i nadal drażni Rosję. Trwa realizacja II etapu przekopu przez Mierzeję Wiślaną, jednej z najbardziej spektakularnych inwestycji inżynieryjnych w Polsce w ostatnich latach. Całkowita długość nowej drogi wodnej ma wynieść łącznie 22,8 km. Nowy kanał ma mieć głębokość 5 metrów. Obecnie koszty całego przedsięwzięcia szacowane są na ponad 2,1 mld zł z budżetu państwa.
Rekordowe wyniki polskich portów morskich za rok 2024 i ambitne plany inwestycyjne na kolejne lata to główne tematy konferencji ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka oraz wiceministra infrastruktury Arkadiusza Marchewki, która odbyła się 9 stycznia 2024 r. w Warszawie.
Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji budowy toru wodnego do portu w Elblągu. To oznacza, że zgodnie z zapowiedziami nowego rządu, niespełna kilometrowy fragment toru wodnego zostanie pogłębiony. Jest to etap V budowy.
W Rewie, jednej z najpopularniejszych miejscowości nadmorskich w Polsce (w powiecie puckim, w gminie Kosakowo, między Gdynią a Puckiem, na Kaszubach) realizowana jest od listopada 2024 roku ważna i duża inwestycja, związana z ochroną przeciwpowodziową – budowa i remont opaski brzegowej. Przy okazji realizacji tego przedsięwzięcia, powstanie też nowy deptak dla mieszkańców i turystów. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni.
Trwa budowa Wyspy Estyjskiej, sztucznej wyspy refluacyjnej na Zalewie Wiślanym, która powstaje w związku z budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
W Polsce realizowana jest inwestycja, która mocno drażniła i nadal drażni Rosję. Trwa realizacja II etapu przekopu przez Mierzeję Wiślaną, jednej z najbardziej spektakularnych inwestycji inżynieryjnych w Polsce w ostatnich latach. Całkowita długość nowej drogi wodnej ma wynieść łącznie 22,8 km. Nowy kanał ma mieć głębokość 5 metrów. Obecnie koszty całego przedsięwzięcia szacowane są na ponad 2,1 mld zł z budżetu państwa.