[Łódź] Biurowiec w dawnej fabryce jedwabnej Getharta przy Pomorskiej/Sterlinga

[Łódź] Biurowiec w dawnej fabryce jedwabnej Getharta przy Pomorskiej/Sterlinga

Biura/Łódź/Widzew
REKLAMA

Zdjęcia z budowy i wizualizacje [Łódź] Biurowiec w dawnej fabryce jedwabnej Getharta przy Pomorskiej/Sterlinga

inwestorGromar

O inwestycji [Łódź] Biurowiec w dawnej fabryce jedwabnej Getharta przy Pomorskiej/Sterlinga

Kolejna zabytkowa fabryka włókiennicza w centrum Łodzi doczeka się renowacji. Tym razem będzie to dawna fabryka tkanin jedwabnych Getharta z początku XX wieku, zlokalizowana na rozciągającej się aż do ul. Rewolucji 1905 roku działce przy ul. Pomorskiej 65, obok ul. dr. Sterlinga.

Pierwszym zakładem przemysłowym w tym miejscu była przędzalnia wełny odpadkowej Arona Landsberga, wybudowana w 1896 roku. Kilka lat później jej miejsce zajęła fabryka Getharta, by w 1920 roku stać się częścią łódzkiej firmy Setelana, produkującej wyroby jedwabne także w Warszawie i Gdańsku. Budynki przy ul. Pomorskiej 65 pełniły swą pierwotną funkcję jeszcze w PRL.

Obecny właściciel fabryki, firma Gethart, koncepcję zagospodarowania terenu, wraz z budynkiem z początku XX wieku, wpisanym do miejskiej ewidencji zabytków, uzgodnił z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków. Na tej podstawie wyburzono dobudowane w okresie międzywojennym i powojennym budynki, w większości gospodarcze zabudowania parterowe. Zabytkowa fabryka zostanie oczyszczona z tynku, odzyskując oryginalną, ceglaną elewację.

W budynku powstaną 2 tys. m2 biur wysokiej klasy. Budowa nowych obiektów nie jest planowana w tym etapie. Na terenie od strony ul. Rewolucji 1905 roku powstanie parking dla pracowników.

Inwestycja znajduje się w atrakcyjnej części śródmieścia, w pobliżu placu Dąbrowskiego i parku Helenów. W okolicy powstały w ostatnich latach biurowce Sterlinga Business Center (Hines) i Cotton House; w odległości kilkuset metrów, przy Rondzie Solidarności, SKANSKA buduje biurowiec Green Horizon, którego głównym najemcą będzie Infosys. Nie bez znaczenia są dobre możliwości komunikacyjne - mnogość linii tramwajowych i autobusowych we wszystkich kierunkach, szybki dojazd samochodem do autostrad A1 i A2, a także bliskość budowanego nowego, podziemnego Dworca Fabrycznego, który w przyszłości stanie się centralnym terminalem polskich szybkich kolei.

Opinie o [Łódź] Biurowiec w dawnej fabryce jedwabnej Getharta przy Pomorskiej/Sterlinga

Napisz komentarz
Łodzianin
Kolejna zabytkowa fabryka włókiennicza w centrum Łodzi doczeka się renowacji. Tym razem będzie to dawna fabryka tkanin jedwabnych Getharta z początku XX wieku, zlokalizowana na rozciągającej się aż do ul. Rewolucji 1905 roku działce przy ul. Pomorskiej 65, obok ul. dr. Sterlinga.

Pierwszym zakładem przemysłowym w tym miejscu była przędzalnia wełny odpadkowej Arona Landsberga, wybudowana w 1896 roku. Kilka lat później jej miejsce zajęła fabryka Getharta, by w 1920 roku stać się częścią łódzkiej firmy Setelana, produkującej wyroby jedwabne także w Warszawie i Gdańsku. Budynki przy ul. Pomorskiej 65 pełniły swą pierwotną funkcję jeszcze w PRL.

Obecny właściciel fabryki, firma Gethart, koncepcję zagospodarowania terenu, wraz z budynkiem z początku XX wieku, wpisanym do miejskiej ewidencji zabytków, uzgodnił z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków. Na tej podstawie wyburzono dobudowane w okresie międzywojennym i powojennym budynki, w większości gospodarcze zabudowania parterowe. Zabytkowa fabryka zostanie oczyszczona z tynku, odzyskując oryginalną, ceglaną elewację.

W budynku powstaną 2 tys. m2 biur wysokiej klasy. Budowa nowych obiektów nie jest planowana w tym etapie. Na terenie od strony ul. Rewolucji 1905 roku powstanie parking dla pracowników.

Inwestycja znajduje się w atrakcyjnej części śródmieścia, w pobliżu placu Dąbrowskiego i parku Helenów. W okolicy powstały w ostatnich latach biurowce Sterlinga Business Center (Hines) i Cotton House; w odległości kilkuset metrów, przy Rondzie Solidarności, SKANSKA buduje biurowiec Green Horizon, którego głównym najemcą będzie Infosys. Nie bez znaczenia są dobre możliwości komunikacyjne - mnogość linii tramwajowych i autobusowych we wszystkich kierunkach, szybki dojazd samochodem do autostrad A1 i A2, a także bliskość budowanego nowego, podziemnego Dworca Fabrycznego, który w przyszłości stanie się centralnym terminalem polskich szybkich kolei.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA