Remont kamienicy PKP Kraków

Remont kamienicy PKP Kraków

Biura/Kraków/Kamienna 8
REKLAMA

Zdjęcia z budowy i wizualizacje Remont kamienicy PKP Kraków

O inwestycji Remont kamienicy PKP Kraków

W Krakowie trwa modernizacja zabytkowej kamienicy przy ul. Kamiennej 8, która należy do PKP. Prace prowadzone przez firmę BERGER Bau obejmują gruntowną renowację budynku, który zostanie dostosowany do współczesnych standardów, w tym wymogów przeciwpożarowych, higienicznosanitarnych oraz potrzeb osób niepełnosprawnych.

Modernizacja obejmuje wymianę starych stropów drewnianych na nowoczesne stropy RECTOR, a także instalację nowej konstrukcji stalowej więźby dachowej z antresolą. Dach zostanie pokryty blachą tytanowo-cynkową, co zapewni trwałość i estetykę. Dodatkowo, wymieniona zostanie stolarka okienna, a elewacja budynku przejdzie gruntowny remont, przywracając mu dawny blask.

Po zakończeniu prac, budynek będzie służył jako nowoczesne biura i pomieszczenia administracyjne dla pracowników PKP. Inwestycja, której koszt wynosi 10,5 mln zł, ma zakończyć się jeszcze w tym roku.

Opinie o Remont kamienicy PKP Kraków

Napisz komentarz
Komentarz do inwestycji Remont kamienicy PKP Kraków
Wojciech Jenda
BERGER Bau kończy remont kamienicy dla krakowskiego PKP Trzy lata temu, we wrześniu 2021 roku Polskie Koleje Państwowe S.A. podpisały kontrakt na modernizację zabytkowego budynku przy ul. Kamiennej 8. Wartość kontraktu wynosi 10,5 mln zł netto, a renowację realizuje firma BERGER Bau. Umowa podpisana 17 września 2021 roku między PKP S.A. a firmą BERGER Bau zakłada modernizację czterokondygnacyjnego budynku usługowo-biurowego przy ul. Kamiennej 8 w Krakowie. Inwestycja, opiewająca na kwotę 10,5 mln zł netto, ma na celu nie tylko gruntowną renowację, ale również dostosowanie budynku do współczesnych standardów, w tym wymogów przeciwpożarowych (PPOŻ), higienicznosanitarnych oraz potrzeb osób niepełnosprawnych. Przebudowa obejmie także rozbudowę przestrzeni użytkowej na poddaszu, które zostanie zaadaptowane na nowoczesne biura i pomieszczenia administracyjne. Wyzwania techniczne i etapy prac budowlanych Prace prowadzone przez BERGER Bau rozpoczęły się od robót rozbiórkowych, a kolejne etapy obejmowały podbicie fundamentów, co było jednym z największych wyzwań w trakcie realizacji projektu. Stare stropy drewniane zostały wymienione na stropy RECTOR, a konstrukcja stalowej więźby dachowej z antresolą nada budynkowi nowoczesny i funkcjonalny charakter. Dodatkowo, dach zostanie pokryty blachą tytanowo-cynkową, co zapewni zarówno estetykę, jak i trwałość konstrukcji. - Ważny element modernizacji stanowi również wymiana stolarki okiennej oraz gruntowny remont elewacji, który przywróci budynkowi dawny blask. Całość prac obejmuje także izolację ścian zewnętrznych fundamentowych, co zapewni odpowiednie warunki termiczne, a także montaż pełnej infrastruktury technicznej wewnątrz obiektu – mówi Marcin Sikora, Prokurent i Dyrektor Budownictwa Ogólnego w firmie BERGER Bau.  Funkcjonalność i nowa jakość przestrzeni Projekt przewidywał stworzenie przestronnych biur i pomieszczeń administracyjnych na poddaszu. Zyskają one na funkcjonalności dzięki nowoczesnej konstrukcji antresoli. Jak wskazuje ekspert firmy BERGER Bau, w ramach prac zostaną przygotowane nowe miejsca parkingowe, co znacznie poprawi komfort użytkowania budynku.  - Po zakończeniu przebudowy, pracownicy administracji PKP będą mogli korzystać z lepiej przystosowanej przestrzeni biurowej, a interesanci zyskają łatwiejszy dostęp, w tym udogodnienia dla osób niepełnosprawnych (NPS). Przyszłość po zakończeniu prac Zakończenie projektu prowadzonego przez firmę BERGER Bau planowane jest na 31 grudnia 2024 roku. Modernizacja budynku przy ul. Kamiennej 8 nie tylko podniesie jego standard, ale także zwiększy komfort pracy oraz obsługi interesantów. Dzięki większej liczbie miejsc parkingowych oraz dostosowaniu przestrzeni do potrzeb osób niepełnosprawnych, nowoczesna krakowska siedziba PKP stanie się bardziej dostępna i funkcjonalna. To inwestycja, która ma na celu nie tylko zachowanie historycznego dziedzictwa, ale także nadanie mu nowoczesnego, użytkowego charakteru.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA