REKLAMA
Napisz komentarz
0
Zaloguj aby dodać komentarz
0
Zaloguj aby dodać komentarz
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Nowy artykuł dotyczący [Jelcz Laskowice] Toyota Motor Industries Poland sp. z o.o. Aglomeracja Wrocławska: Toyota zwiększa zatrudnienie. Będzie 500 nowycyh miejsc pracy pod Wrocławiem
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
10-lecie jelczańskiej fabryki Toyoty

Toyota podsumowała 10 lat działalności w Jelczu-Laskowicach - od uruchomienia produkcji (SOP) w Toyota Motor Industries Poland (TMIP). W maju odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych, wojewódzkich, lokalnych instytucji oraz udziałowców fabryki – spółek Toyota Motor Europe (TME) i Toyota Industries Corporation (TICO).

Więcej: http://www.wroclaw.pl/toyota-motor-indu ... -laskowice
0
Zaloguj aby dodać komentarz
R77
Milionowy silnik Toyoty z Jelcza-Laskowic

Fabryka Toyota Motor Industries Poland (TMIP) w Jelczu-Laskowicach ma za sobą symboliczne wydarzenie - 21 sierpnia wyprodukowano tam milionowy egzemplarz silnika.

http://motoryzacja.wnp.pl/milionowy-sil ... 1_0_0.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
[...] "W marcu koncerny podpisały pierwszą wiążąca umowę o współpracy badawczej nad bateriami litowo-jonowymi nowej generacji. Dodatkowo Toyota podpisała kontrakt, na podstawie którego od 2014 r. japoński koncern będzie kupować od BMW silniki Diesla o pojemności 1,6 litra i 2 litrów do swoich aut produkowanych w Europie. Nie wiadomo, jak to porozumienie wpłynie na przyszłość fabryki Toyoty w Jelczu-Laskowicach, które obecnie dostarcza silniki Diesla o pojemności 2 litrów do europejskich fabryk japońskiego koncernu. To jednak tylko część produkcji jelczańskiej fabryki, która wytwarza także silniki Diesla o pojemności 1,4 litra oraz 2,2 litra." [...]

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,120 ... gniwa.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Japoński koncern motoryzacyjny stawia czoło kryzysowi w branży samochodowej. Fabryka w Jelczu-Laskowicach uruchomiła niedawno produkcję silnika o pojemności 1,4 litra. Silniki trafiać będą do fabryk Toyoty w Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Afryce Południowej.

- Uruchomienie linii silnika 1,4 nie miało wpływu na zwiększenie zatrudnienia w naszej fabryce. Pozwoliło nam jednak zabezpieczyć około stu miejsc pracy, bowiem od września 2008 r. - kiedy to ze względu na znaczny spadek zamówień spowodowany m.in. kryzysem w branży motoryzacyjnej - produkowaliśmy w systemie jednozmianowym.


pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Toyota Motor Industries Poland w Jelczu - Laskowicach rozpoczęła produkcję nowego silnika diesla o pojemności 1.4l. Silniki będą dostarczane do montowni Toyoty w Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji oraz Republice Południowej Afryki.

Silnik 1.4 D-4D będzie montowany w kluczowych dla rynku europejskiego modelach Toyota Auris i,Toyota Yaris oraz w modelu Toyota Corolla. Jest to zgodne z polityką koncernu, która zakłada produkcję samochodów oraz ich podzespołów możliwie blisko rynków zbytu.


Źródło: http://moto.lca.pl/legnica,news,23301,T ... iesla.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Bez hucznych zapowiedzi Toyota zaczęła produkować w zakładach w Jelczu-Laskowicach ekologiczne, małe silniki Diesla na eksport do fabryk aut japońskiego koncernu w Europie, Turcji i RPA.

Dopiero wczoraj Toyota ujawniła, że 30 sierpnia fabryka koncernu w Jelczu-Laskowicach zaczęła produkować nowe silniki. To diesle o pojemności 1,4 l, które są wyposażone w wiele innowacyjnych patentów (np. wtryskiwacze piezoelektryczne) i dzięki temu zużywają mało paliwa, a jednocześnie wyróżniają się niską emisją spalin.



pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Gregs
Pod koniec kwietnia br. zostały ogłoszone wyniki Ogólnopolskiego Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2010.

W rankingu organizowanym przez Dziennik Gazetę Prawną oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu wysoko oceniono jelczańską fabrykę Toyota Motor Industries Poland. Do czwartej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm zostało zaproszonych 500 największych polskich przedsiębiorstw. Ostatecznie, w klasyfikacji znalazło się 70., które były weryfikowane pod kątem wdrażania i realizacji idei odpowiedzialnego biznesu (ang. CSR - Corporate Social Responsibility).

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Tsamb
Dzisiaj o godz. 9:18 został wyprodukowany półmilionowy silnik jelczańskiej fabryki Toyoty.
Pięćsettysięcznym silnikiem diesla była jednostka napędowa o pojemności 2,0 litra produkowana na potrzeby europejskich montowni koncernu Toyota.

Źródło: http://www.polskatimes.pl/gazetawroclaw ... ,id,t.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
anubis
Mniej pracy w „Toyocie”

Zmniejszenie liczby dni roboczych, mniejsze wynagrodzenia i specjalny program dla pracowników, którzy dobrowolnie odejdą z firmy - tak walczy z kryzysem jelczańsko-laskowicka „Toyota”

Kryzys w branży motoryzacyjnej nie ominął pracowników jelczańsko-laskowickiej fabryki „Toyoty”
Zarząd firmy Toyota Motor Industries Poland podpisał 12 marca porozumienie z zakładowymi organizacjami związkowymi na temat działań, jakie firma podejmie w związku z pogłębiającym się kryzysem w branży motoryzacyjnej. - Obie strony, siadając do rozmów, wyszły z założenia, że w obecnej, niezwykle trudnej sytuacji, priorytetem jest utrzymanie miejsc pracy oraz zapewnienie wzrostu konkurencyjności fabryki w ramach koncernu - informuje Szymon Fuksiewicz z „Toyoty”. - Ustalono, że podstawowym sposobem realizacji tych założeń będzie ograniczenie kosztów działalności firmy, oparte na tzw. „podziale pracy”.
W „Toyocie”, ulokowanej w jelczańsko-laskowickiej podstrefie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, będzie zmniejszona liczba dni roboczych, zależnie od zajmowanego stanowiska - o 10 lub 20%. O około 10% zmniejsza się wynagrodzenia, o czym poinformowano pracowników. Zmiany obejmą wszystkich pracowników fabryki, także kadrę zarządzającą. Pierwsze dodatkowe dni wolne od pracy zaplanowano na kwiecień i maj. Decyzje o kolejnych wolnych dniach mają być podejmowane na bieżąco, będą dostosowywane do zamówień klientów „Toyoty”. Jak informuje Szymon Fuksiewicz, początek redukcji wynagrodzeń ustalono na lipiec. Wprowadzane zmiany mają obowiązywać do marca 2010 roku. - Na prośbę związków zawodowych oraz pracowników przygotowano specjalny program dla osób, które dobrowolnie podejmą decyzję o odejściu z firmy - pisze Fuksiewicz w informacji dla prasy. - Chcemy podkreślić, że intencją TMIP nie jest utrata swoich doskonale wykwalifikowanych i sprawdzonych pracowników.
Specjalny program dla pracowników, którzy odejdą z firmy, przewiduje niestandardową wysokość odprawy oraz możliwość powrotu na warunkach określonych w zawartym porozumieniu i w określonym czasie. Składnikami tzw. „Programu dobrowolnych odejść” są: odprawa w wysokości ustalonej w porozumieniu ze związkami zawodowymi, powrót do pracy na warunkach obowiązujących w momencie rozwiązania umowy o pracę (zachowany poziom płacy zasadniczej i uprawnienia wynikające ze stażu pracy) oraz prawo do listu preferencyjnego. „Toyota” nie określa liczby osób, które będą mogły skorzystać z programu. Rozpatrując wnioski o powrót, firma będzie się kierowała koniecznością zapewnienia normalnego toku pracy zakładu. Ponowne zatrudnienie będzie możliwe tylko w przypadku ogłoszenia przez TMIP naboru pracowników. Chęć powrotu pracownik musi zgłosić w formie pisemnej w ciągu 12 miesięcy od daty rozwiązania umowy o pracę.

(MON)

Wiadomości Oławskie
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Gregs
Toyota Motor Industries
Poland Sp. z o.o.
ul. Japońska 6, Łęg
55-220 Jelcz-Laskowice
tel.: 071 30 20 000
fax: 071 30 20 001
http://www.toyotapl.com/jelcz-laskowice/

produkcja: silniki Diesla

tmip.jpg

http://www.invest-park.com.pl/index.php?cat=363&news=64


Rozwój zakładu

Rok 2002

16 października 2002 roku podczas konferencji prasowej, która odbyła się w siedzibie Ministerstwa Gospodarki w Warszawie ogłoszono decyzję o planach budowy w Jelczu-Laskowicach nowej fabryki koncernu Toyota. W konferencji brali udział: Minister Gospodarki - Jacek Piechota, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki - Ewa Freyberg oraz, ze strony Toyoty, Dyrektor Zarządzający Toyota Motor Corporation - Tokuichi Uranishi i Prezes Toyota Motor Europe - Shuhei Toyoda.

Fabryka Toyota Motor Industries Poland Sp. z o.o. (TMIP) rozpoczęła działalność pod koniec października jako spółka, w której swoje udziały miały dwie firmy z grupy Toyota: Toyota Motor Engineering & Manufacturing Europe S.A./N.V. (TMEM) – 60% udziałów oraz Toyota Industries Corporation (TICO) – 40% udziałów. Prezesem fabryki został Satoshi Kaseda. Zgodnie z pierwotnymi założeniami miała ona produkować 2-litrowe silniki diesla do samochodów Toyota Corolla produkowanych w Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK) oraz w Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc. (TMMT) a także w modelu Toyota Avensis produkowanym w TMUK. Wartość inwestycji szacowana była na 170 milionów Euro. Przewidywane zatrudnienie miało wynieść około 350 pracowników a możliwości produkcyjne zakładu - 120,000 silników diesla rocznie.

Toyota Motor Industries Poland Sp. z o.o. (TMIP) była drugą inwestycją koncernu Toyota w Polsce. W kwietniu 2002 roku zakład Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o. (TMMP) w Wałbrzychu rozpoczął produkcję manualnych skrzyń biegów na potrzeby europejskich zakładów koncernu.


Rok 2003

8 kwietnia 2003 roku odbyła się uroczystość położenia kamienia węgielnego pod budowę fabryki Toyota Motor Industries Poland. Wzięli w niej udział przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej. Ze strony Toyoty w uroczystości wzięli udział m.in.: Wiceprezes Zarządu Toyota Motor Corporation (TMC) - Kosuke Ikebuchi, Prezes Toyota Industries Corporation (TICO) - Akira Yokoi. Podczas ceremonii przedstawiciele Toyoty przekazali miastu Jelcz-Laskowice radiowóz policyjny Toyota Avensis.

W kwietniu 2003 roku rozpoczęły się prace budowlane, a w grudniu tego samego roku zakończono budowę hali produkcji silników.

Nowe plany związane z rozwojem fabryki zakładały, że roczna produkcja TMIP będzie sukcesywnie zwiększana ze 150.000 do 180.000 sztuk. Koszt inwestycji w Jelczu Laskowicach został zwiększony do 200 milionów Euro, a planowane zatrudnienie do 500 pracowników. Na koniec 2003 roku w TMIP pracowało 55 osób.

Rok 2004

Od marca do lipca 2004 roku trwały prace związane z wyposażeniem fabryki w maszyny produkcyjne oraz konstruowaniem linii montażowych i obróbczych. Od lipca rozpoczęły się szkolenia załogi oraz próby produkcyjne.

14 czerwca 2004 roku w TMIP odbyła się ceremonia rozpoczęcia budowy odlewni, która zainicjowała drugi etap inwestycji koncernu w Jelczu-Laskowicach. Początek produkcji odlewni zaplanowano na początek 2006 roku.

Na koniec 2004 roku w TMIP pracowało 326 osób, natomiast zwiększone plany dotyczące zatrudnienia określiły docelową liczbę pracowników na 700 osób.


Rok 2005

21 marca 2005 roku z linii montażowych Toyota Motor Industries Poland zjechały pierwsze silniki diesla, przeznaczone do modelu Toyota Avensis montowanej w fabryce Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK) w Burnaston w Wielkiej Brytanii. Pracę rozpoczęły dwie linie obróbcze oraz linia montażowa.

W styczniu 2006 roku zaplanowano uruchomienie odlewni oraz kolejnych linii obróbczych. W tym samym roku fabryka ma rozpocząć pracę w systemie dwuzmianowym. Zgodnie z założeniami wielkość produkcji silnika będzie systematycznie wzrastać, a swoją maksymalną zdolność produkcyjną, 180 tysięcy sztuk rocznie, fabryka w Jelczu-Laskowicach ma osiągnąć w 2007 roku. Zgodnie z nowymi planami docelowe zatrudnienie w TMIP ma wzrosnąć do 900 osób.

W czerwcu zakłady Toyota Motor Industries Poland rozpoczęły także produkcję silników diesla do modelu Toyota Corolla Verso montowanego w Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc. (TMMT) w Adapazari w Turcji.

15 września 2005 roku odbyła się oficjalna Uroczystość Otwarcia Fabryki. Gośćmi ceremonii byli m.in.: Minister Gospodarki i Pracy - Jacek Piechota, a także Wiceprezes Toyota Motor Corporation – Tokuichi Uranishi, Prezes Toyota Industries Corporation – Tetsuro Toyoda, oraz Prezes Toyota Motor Europe – Shinichi Sasaki. Podczas uroczystości przedstawiciele Toyoty przekazali miastu Jelcz-Laskowice karetkę pogotowia Toyota Hiace.
„Jako TMIP stawiamy sobie za cel stworzenie najlepszej na świecie fabryki silników diesla” powiedział w trakcie ceremonii Prezes Toyota Motor Industries Poland - Pan Satoshi Kaseda.

_bud1.jpg

_bud2.jpg

Prezentacja video

http://www.toyotapl.com/jelcz-laskowice ... m.php?nr=1
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA