Jest problem z przetargiem na przebudowę dworca Łódź Kaliska PKP S.A.

Jest problem z przetargiem na przebudowę dworca Łódź Kaliska

WIZUALIZACJE
REKLAMA

PKP S.A. otworzyła oferty złożone w przetargu na przebudowę dworca Łódź Kaliska. Aż 7 firm zamierza podjąć się realizacji długo wyczekiwanej przez pasażerów przebudowy i modernizacji dworca Łódź Kaliska. Po otwarciu ofert okazało się niestety, że wszystkie są wyższe od zakładanego przez PKP budżetu przeznaczonego na tę inwestycję.

PKP S.A. ma na remont zarezerwowanych 55 milionów złotych. Tymczasem, najtańsza oferta opiewa na ponad kwotę 56 milionów. Może to oznaczać kolejne opóźnienia w projekcie, który i tak jest ma już duży "poślizg czasowy".

Być może w skali inwestycji taka kwota nie jest wielka, ale przecież te dodatkowe fundusze trzeba będzie przecież gdzieś znaleźć. Teraz PKP ma dwie opcje. Albo dołoży brakujące pieniądze, albo unieważni przetarg i ogłosi kolejny. Drugi scenariusz oznacza kolejne opóźnienia w realizacji projektu, bo całą procedurę trzeba będzie przejść od nowa i nie ma przy tym gwarancji, że będzie taniej.

Na szczęście pasażerowie mogą już korzystać z odnowionych peronów. Wkrótce na dworcu powinien też zacząć działać system informacji pasażerskiej.

Co się zmieni i kiedy rozpoczną się prace?

To będzie prawdziwa rewolucja, bo przetarg nie zakłada jedynie kosmetycznych zmian. Główny budynek dworca zostanie przebudowany. Zniknie znane dobrze łodzianom północne patio, w którym znajdują się lokale gastronomiczne. W tym miejscu ma pojawić się parking. Zniknąć ma też charakterystyczne zadaszenie przed wejściem głównym. W odnowionym budynku znajdą się toalety, nowe kasy, windy, a także miejsca pod wynajem dla przedsiębiorców. Wygodniej będą mogli korzystać z dworca także pasażerowie MPK Łódź – przebudowa zakłada wybudowanie nowych zatoczek autobusowych.

REKLAMA

Nowe perony już gotowe

Trzeba pamiętać, że przebudowa głównego budynku to kolejny etap zmian na dworcu Łódź Kaliska. Wcześniej PKP PLK przebudowały perony i odnowiły wschodni wiadukt, dzięki czemu zwiększyła się przepustowość stacji. To ważne ze względu na powstający tunel średnicowy pod Łodzią. Po jego uruchomieniu Łódź Kaliska będzie przyjmowała o wiele więcej pociągów. Już teraz dzięki zmianom na dworcu zatrzymuje się około 180 składów dziennie.

PKP PLK / Foto: Rafał Wielgusiak
PKP PLK / Foto: Rafał Wielgusiak
PKP PLK / Foto: Rafał Wielgusiak
PKP PLK / Foto: Rafał Wielgusiak
PKP PLK / Foto: Rafał Wielgusiak
PKP PLK / Foto: Rafał Wielgusiak
PKP PLK / Foto: Rafał Wielgusiak
PKP PLK / Foto: Rafał Wielgusiak

Jest też dobra wiadomość dla pasażerów

W ciągu najbliższych tygodni ma zacząć działać nowoczesny system informacji na peronach. Kończy się już montaż tablic świetlnych w przejściach pod torami, a także na samym dworcu. Nie są one jeszcze podłączone, dlatego na razie nie wyświetlają informacji o odjazdach i przyjazdach pociągów. To niedługo ma się zmienić. Nowoczesne wyświetlacze mają zastąpić słynny mechaniczny system informacji "pragotron", który dla wielu łodzian ma wartość sentymentalną. Właśnie jednak odchodzi do lamusa.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA