Jeszcze we wrześniu ma zostać ogłoszony przetarg na prace projektowe dotyczące modernizacji dworca Łódź Kaliska. Odbędzie się z dużym opóźnieniem, pierwotnie zapowiadany był na ubiegły rok. Po zakończeniu przebudowy znacznie zmieni się także zagospodarowanie przestrzeni wokół budynku.
Inwestor, spółka Polskie Koleje Państwowe SA, w ciągu kilkunastu dni chce ogłosić przetarg na projekt. – Przewidywany termin podpisania umowy z projektantem to grudzień 2020 r. – mówi Aleksandra Rudzińska-Rdzanek, główny specjalista w Biurze Komunikacji Polskich Kolei Państwowych.
Na przełomie II i III kwartału przyszłego roku inwestor chce natomiast podpisać umowę z wykonawcą prac budowlanych. Choć nie rozpoczęto jeszcze prac projektowych, PKP przedstawiły już główne założenia modernizacji. Dworzec Łódź Kaliska ma zostać dostosowany do realnego zapotrzebowania i nowych funkcji przestrzeni, a także umożliwić sprawne i wygodne poruszanie się po nim osobom o ograniczonej mobilności.
Zmiana zagospodarowania przestrzeni wokół dworca
REKLAMA
W ramach inwestycji zlikwidowane zostanie charakterystyczne patio znajdujące się po północnej stronie dworca (pomiędzy grupą peronów 3-1 i 4-6). Likwidacji ulegną również nieużytkowane lokale znajdujące się na tej przestrzeni. W ich miejsce powstaną nowe ciągi piesze i winda prowadząca na wydłużone perony 4 i 5.
– Planowane są również zmiany w zagospodarowaniu działki, w tym trenu zielonego za dworcem – informuje przedstawicielka PKP SA.
Według nowej koncepcji po wschodniej i zachodniej stronie budynku planowana jest budowa nowych parkingów wraz z drogami dojazdowymi. Zgodnie z zapowiedziami zarządcy przeorganizowana ma zostać także zatoka postojowa dla taksówek i autobusów turystycznych i teren wykorzystywany dziś jako pętla autobusów miejskich. W nowej koncepcji zagospodarowania terenu wokół dworca ma powstać parking tzw. kiss and ride, ścieżki rowerowe i stojaki.
– Dzięki inwestycji poprawi się dostępność dworca od strony miasta dla pieszych idących z przystanków komunikacji zbiorowej, dworca autobusowego czy łódzkiego Śródmieścia – deklaruje Aleksandra Rudzińska-Rdzanek, główny specjalista w Biurze Komunikacji Polskich Kolei Państwowych.