Od początku roku trwają prace budowlane związane z rewitalizacją linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie. Dzięki inwestycji końcem 2023 roku podróżni dojadą koleją do nowo wybudowanej stacji Pyrzowice Lotnisko.
W październiku 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o wartości 660 mln zł netto z konsorcjum firm Track Tec Construction Sp. z o.o., jako lider i partnerami Infrakol Sp. z o.o. Sp. k. i Przedsiębiorstwem Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z o.o. w ramach projektu pn. "Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie". Efektem realizacji inwestycji będzie możliwość dojazdu pociągiem do portu lotniczego "Katowice Airport". Po modernizacji linii podróżni dotrą do stacji Pyrzowice Lotnisko w 23 minuty z Zawiercia i w niespełna 20 minut z Tarnowskich Gór. Oprócz nowo powstałej stacji tuż przy lotnisku linia zyska nowe przystanki: Miasteczko Śląskie Centrum, Mierzęcice, Zawiercie Kądzielów. W celu poprawy wygody podróżnych modernizacji poddane będą także istniejące perony na stacjach Tarnowskie Góry, Siewierz i Poręba, a w Zawierciu powstanie nowy peron.
W ramach inwestycji odbudowany zostanie 30-kilometrowy odcinek nieczynnego toru między Tarnowskimi górami a Siewierzem. Modernizacja i elektryfikacja dotyczy blisko 48 km linii kolejowej.
Trwają prace budowlane
Trwają prace budowlane
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe na nowo budowanej stacji Pyrzowice Lotnisko powstaje przejście podziemne, którym podróżni dostaną się na perony. Rozpoczęła się budowa wiaduktu kolejowego nad autostradą A1. Ta skończyć ma się w trzecim kwartale 2022 roku. W trakcie budowy jest także wiadukt nad drogą wojewódzką 908 w Miasteczku Śląskim. Na odcinku od Tarnowskich Gór do Pyrzowic demontowane są stare tory. Przebudowywana jest także łącznica kolejowa Miasteczko Śląskie – Gosek.
REKLAMA
Na odcinku Pyrzowice Lotnisko – Siewierz instalowane są słupy sieci trakcyjnej i budowany jest tor – to najbardziej zaawansowane prace. Równocześnie postępuje budowa mostów nad rzekami Szeligowiec i Jordan w Siewierzu.
– Na stacji Siewierz oraz przystanku Mierzęcice widać nowe perony. Roboty realizowane są również na stacji Zawiercie. Powstaje Lokalne Centrum Sterowania w Siewierzu, z którego dyżurni będą dbali o bezpieczeństwo ruchu na całej linii. Zakończyły się prace torowe na łącznicy oraz na moście olejowym w Zawierciu – informują pracownicy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wartość inwestycji wynosi 660 mln zł netto, z czego 500 mln zł to dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.