Zmodernizowane stacje i przystanki na kolejowej zakopiance, zapewniają lepszą dostępność komunikacyjną i komfort podróży. Nowy standard obsługi jest między innymi na stacji Zakopane, która zyskała kolejny peron dla podróżnych.
Kolejowa zakopianka korzystnie zmieniła się dla pasażerów i zachęca do przejazdów pociągiem. Skrócenie czasu podróży, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa – taki jest finalny efekt prac inwestycyjnych na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Wielką metamorfozę przeszła końcowa stacja Zakopane, poddana całkowitej przebudowie.
W niedzielę 9 czerwca na zakopiańskiej stacji oddaliśmy do użytkowania podróżnych zmodernizowany peron nr 3. Niebawem dołączy do niego zupełnie nowy nr 4. Jeszcze w bieżącym miesiącu, zamiast dotychczasowych trzech, będą cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Wyższy komfort obsługi pasażerów na stacji zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowe, dłuższe platformy na stacji Zakopane umożliwiają również przewoźnikom swobodne planowanie postojów, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych.






27 zmodernizowanych i 7 dodatkowych przystanków na kolejowej zakopiance
Oprócz zmodernizowanych obiektów na trasie Kraków – Zakopane, są także nowe, dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, zwiększające możliwości komunikacyjne mieszkańców. Między Skawiną a Suchą Beskidzką to: Radziszów Centrum, Rzozów Centrum, Wola Radziszowska Lipki, Dąbrówka. Na trasie Chabówka – Zakopane lepszy dostęp do kolei zapewniają dodatkowe przystanki: Poronin Misiagi, Bańska Niżna, Chabówka Stadion.
Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: PKP PLK S.A.


![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)





![Trwa przebudowa stacji Kraków Płaszów [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/115/115/51571_100x70.jpeg)
![Pociągi powróciły na trasę Kraków-Bonarka – Bielsko-Biała [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/1/1/52481_100x70.jpg)


![Stacja Warszawa Główna niemal gotowa [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/226/98/51426_100x70.jpg)

![Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/189/61/52669_100x70.jpg)
