Kraków w ostatnim czasie zyskał kilka nowych stacji kolejowych: Kraków Łagiewniki, Podgórze, Zabłocie, kolejną będzie Kraków Bronowice, która ma być gotowa za 12 miesięcy. Powstaje ona w rejonie ulicy Armii Krajowej.
Nowa stacja posiadać będzie cztery perony: dwa krótsze obsługujące pociągi do Balic i dwa dłuższe obsługujące składy poruszające się w relacji Katowice-Kraków. Na każdy z peronów dostać się będzie można dzięki windom, schodom ruchomym oraz tunelowi podziemnym poprowadzonym pod wszystkimi torami. Poprzez to przejście piesi i rowerzyści zyskają wygodne połączenie pomiędzy skrzyżowaniem ulic Bronowickiej i Armii Krajowej a rejonem ulicy Radzikowskiego. W projekcie są również punkty handlowe, parkingi rowerowe.
Nowa stacja posiadać będzie cztery perony: dwa krótsze obsługujące pociągi do Balic i dwa dłuższe obsługujące składy poruszające się w relacji Katowice-Kraków. Na każdy z peronów dostać się będzie można dzięki windom, schodom ruchomym oraz tunelowi podziemnym poprowadzonym pod wszystkimi torami. Poprzez to przejście piesi i rowerzyści zyskają wygodne połączenie pomiędzy skrzyżowaniem ulic Bronowickiej i Armii Krajowej a rejonem ulicy Radzikowskiego. W projekcie są również punkty handlowe, parkingi rowerowe.
Roboty budowlane skupiają się głównie na pracach podziemnych, których na zewnątrz nie widać, a wykonana została już połowa tunelu, który przebije dość sporej wielkości nasyp kolejowy.
Nowa stacja kolejowa Kraków Bronowice stanowić będzie jeden z elementów zintegrowanego systemu przesiadkowego, który w sąsiedztwie planuje wybudować miasto. W jego skład wejdzie terminal autobusowy, parking Park&Ride, planuje się również przesunięcie przystanku tramwajowego.
Budowa nowej stacji kolejowej jest częścią ogromnej inwestycji prowadzonej przez spółkę PKP PLK. Obejmuje ona przebudowę całego odcinka linii E30 Dworzec Towarowy - Mydlniki, aż do Katowic.
Piesi oraz kierowcy muszą przygotować się na kilka miesięcy mniejszych i większych utrudnień w okolicach prowadzonych prac.