Kraków nie chce rezygnować z budowy linii tramwajowej Azory-Cichy Kącik. Zarząd Inwestycji miejskich ogłosił nowy, drugi przetarg na przygotowanie koncepcji nowej trasy. Firmy mogą składać oferty do 22 października.
ZIM unieważnił pierwszy przetarg z uwagi na wysokie koszty, które zaproponowały firmy, biorące udział w postępowaniu. W ramach zadania budowy linii tramwajowej Azory-Cichy Kącik, trzeba uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ). Szczególnie dotyczy to odcinka od istniejącej pętli do ul. Królowej Jadwigi – miałby tam powstać nowy most nad Rudawą oraz ścieżki rowerowe. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy, będzie przygotowanie co najmniej 4 wariantów przebiegu trasy wzdłuż ulic: Piastowskiej – Głowackiego – Weissa od połączenia z projektowanymi rozwiązaniami linii tramwajowej KST (os. Krowodrza Górka – Azory) przy ul. Weissa do pętli Cichy Kącik wraz z budową obiektów inżynierskich.
Linia tramwajowa Azory-pętla Cichy Kącik ma przede wszystkim ułatwić połączenie pomiędzy zachodnimi dzielnicami miasta, dla których obecnie trudną do pokonania barierą jest magistrala kolejowa. Planowana trasa spowoduje, że przejazd tramwajem pomiędzy osiedlami Azory czy Krowodrza Górka a Miasteczkiem Studenckim AGH znacznie się skróci – nawet do kilkunastu minut. Nowe torowisko ma być elementem budowy układu obwodnic tramwajowych w Krakowie. Należą do niego m.in. tunel pod Dworcem Głównym PKP, estakada nad Dworcem Kraków Płaszów oraz budowany fragment Trasy Łagiewnickiej.
ZIM Krakow