W piątek Zarząd Dróg Wojewódzkich podpisał umowę z firmą Drobet z Częstochowy, która w ramach systemu „zaprojektuj i wybuduj” do końca maja 2014 roku wykona rozbiórkę nawierzchni i izolacji jezdni i chodników, skrzydeł przyczółków, wzmocnienie dźwigarów głównych, wzmocnienie posadowienia przyczółków, wykonanie poszerzenia przyczółków wraz ze skrzydłami, montaż belek skrajnych na poszerzonych częściach przyczółków.
Ponadto firma wykona nową płytę pomostową, izolację pomosty, nawierzchnię jezdni. Zamontuje też elementy wyposażenia i przebuduje dojazdu do mostu o długości 100 m każdy. Koszt zadania to 1,95 mln zł.
Technologia opracowana przez łódzką uczelnię, zostanie wykorzystana do wzmocnienia dźwigarów głównych. Dzięki specjalnym taśmom kompozytowym z włókien polimerowych, które zostaną przytwierdzone właśnie do dźwigarów, zwiększy się nośność konstrukcji obiektu z klasy „D” (20 t) do co najmniej klasy „B”(40 t). Dodatkowo, belki mostu zostaną owinięte taśmą z włókien węglowych, dla zwiększenia ich odporności na ścinanie. Szerokość jezdni na obiekcie zostanie zwiększona z 6 do 7 metrów.