fot. Kajtman

[Lublin] Lublin zyskuje codzienne połączenie z portem przesiadkowym w Monachium

Kajtman
Od 23 stycznia rusza sprzedaż połączenia Lublin – Monachium – Lublin obsługiwanego przez linie BMI Regional, partnera linii Lufthansa. Dzięki temu pasażerowie będą mogli na jednym bilecie podróżować z Lublina do ponad 100 miast w Europie, Ameryce Północnej i Azji.
Połączenie będzie obsługiwane od 27 marca 2017 roku (codziennie) samolotami Embraer ERJ 145, zabierającymi na pokład 49 pasażerów. Rozkład lotów jest dostosowany do porannej i popołudniowej fali przesiadkowej lotniska w Monachium.
Bilety na nową trasę dostępne są na stronie przewoźnika www.flybmi.com, stronie Lufthansy www.lufthansa.com oraz w sieci biur podróży IATA na terenie całego kraju.
To bardzo ważny dzień dla naszego lotniska, ale przede wszystkim dla Lublina i regionu. Po kilkumiesięcznej przerwie odzyskujemy połączenie z dużym portem przesiadkowym sojuszu Star Alliance, dając możliwość dotarcia do Lublina codziennie praktycznie z każdego zakątka Europy i wielu miejsc na świecie. Jest to połączenie nad którym pracowaliśmy przez wiele miesięcy: początkowo jako uzupełnienie serwisu Lufthansy do Frankfurtu, które później, wraz z naszymi partnerami z BMI Regional, zaplanowaliśmy jako całkowicie nowy, lepszy produkt – powiedział Krzysztof Wójtowicz, prezes zarządu Portu Lotniczego Lublin.
Przy tworzeniu nowego połączenia aktywnie uczestniczyli przedstawiciele lubelskich firm, którzy deklarowali dużą ilość podróży służbowych za granicę. Codzienne loty do Monachium i dogodna możliwość przesiadek to doskonała propozycja dla osób, którzy do tej pory korzystali  z oferty linii tradycyjnych z wylotem z Warszawy.
Port Lotniczy Lublin działa od 17 grudnia 2012 roku. W 2016 roku lotnisko odprawiło 377,6 tys. pasażerów notując ponad 42% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Z lotniska korzysta 4 przewoźników utrzymując w sprzedaży rejsy na 12 trasach. W 2017 roku port planuje obsłużenie około 400 tys. pasażerów. Port lotniczy Lublin posiada Europejski Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego i jest wyposażone w pomoce nawigacyjne wspierające lądowanie w warunkach ograniczonej widoczności ILC CAT II.