O inwestycji [Świdnik] Port Lotniczy Lublin - inwestycje i połączenia
Według przyjętego rozwiązania, zastosowanego przy projektowaniu przez konsorcjum Sener, lokalizację terminala pasażerskiego przewidziano równolegle w stosunku do pasa startowego i planowanej drogi kołowania.
Głównym obiektem kubaturowym lotniska jest budynek terminala. To trójskrzydłowa hala mieszcząca obie strefy funkcjonalne, tzn. związane z płytą lotniska (airside) sortownie bagażu, poczekalnie, hale odbioru bagażu przylatującego wraz z pomieszczeniami towarzyszącymi jak również strefy związane ze strona miejską (land side) – hale odpraw biletowo-bagażowych (odlotów i przylotów) oraz dworzec szynobusu, a także lokale komercyjne: biura linii lotniczych, gastronomie itd.
Budynek terminala zaprojektowano w układzie głównej funkcji jednopoziomowym podjazd pod terminal od strony ogólnodostępnej zorganizowany w jednym poziomie odloty i przyloty od strony płyty aranżowane także w jednym poziomie.