Murapol sprzedał w tym roku już 404 mieszkania

Kajtman

Od początku roku do końca czerwca Murapol S.A. podpisał umowy sprzedaży na 404 mieszkania oraz 15 lokali komercyjnych o powierzchni ponad 1 100 m kw. (netto, czyli z uwzględnieniem rezygnacji). W pierwszym półroczu 2012 roku spółka sprzedała 404 mieszkania, wobec 233 lokali w analogicznym okresie ubiegłego roku i 114 lokali w pierwszym półroczu 2010 roku. Najlepszy wynik w tym roku firma zanotowała w marcu br. gdzie sprzedano 103 lokale, w tym 45 mieszkań w samym Wrocławiu.

 

W stolicy Dolnego Śląska Murapol prowadzi obecnie 3 inwestycje: Różana Dolina, Zielony Zakątek oraz Mała Toskania. Najwięcej lokali znalazło nabywców na osiedlu Mała Toskania, w tym projekcie deweloper wprowadza z początkiem lipca do sprzedaży kolejny etap inwestycji. W całym kraju w roku 2011 spółka sprzedała 452 mieszkania, natomiast w 2010 roku 281 lokali. Do końca 2012 roku spółka planuje sprzedaż nawet 1000 mieszkań w całym kraju.

 

„Z roku na rok mieszkania w naszych inwestycjach cieszą się coraz większą popularnością. Jest to związane nie tylko z rosnącą rozpoznawalnością i zaufaniem do marki Murapol, ale przede wszystkim z produktem skrojonym na potrzeby klientów. Planując kolejne inwestycje starannie wyszukujemy lokalizacje pod nowe osiedla. Zależy nam, aby zakupiony grunt był atrakcyjny nie tylko pod kątem biznesowym, ale by projekt i jego lokalizacja były przyjazne przyszłym mieszkańcom, zapewniały im komfort życia oraz bezpieczeństwo” – mówi Michał Sapota, wiceprezes zarządu Murapol S.A.


Spółka buduje głównie bloki o 4 kondygnacjach, których jednym z podstawowych atutów jest lokalizacja. Przed zakupem gruntu, dedykowany zespół ds. inwestycji analizuje atrakcyjność lokalizacji działek, biorąc pod uwagę zarówno bliskość infrastruktury, jak i walory estetyczne, sąsiedztwo, czy otoczenie terenów zielonych.

W 2011 roku Murapol sprzedał 452 mieszkania, w roku bieżącym spółka zamierza zbliżyć się do progu 1 tysiąca sprzedanych lokali. Ma jej to umożliwić rozpoczynanie nowych inwestycji w miastach, w których jest już obecna, natomiast dzięki planowanym projektom w nowych miastach, liczba sprzedawanych mieszkań w 2013 roku ma przekroczyć poziom 1,5 tys. Firma rozważa ekspansję m.in. w Toruniu, Bydgoszczy, Lublinie czy Rzeszowie. Strategia spółki zakłada także zwiększanie liczby projektów mieszkaniowych w miastach, w których aktualnie prowadzi realizacje. Docelowo w każdym z miast, firma chce posiadać kilka inwestycji zlokalizowanych w różnych ich dzielnicach.

 

„Dzięki dywersyfikacji geograficznej, zarówno w skali kraju, jak i poszczególnych miast, możemy osiągnąć większe bezpieczeństwo w zyskach, ponieważ w większym stopniu uniezależnia nas to od wahań koniunktury, niż gdyby inwestycje skupione były w jednym regionie kraju bądź dzielnicy miasta. Sprzedaż w różnych częściach Polski zależy nie tylko od sytuacji ekonomicznej w skali globalnej, ale także od wielu lokalnych czynników, dlatego jeśli w danym mieście mieszkania sprzedają się w danym okresie słabiej, w innych lokalizacjach jesteśmy w stanie osiągać lepsze wyniki” – tłumaczy Michał Sapota.

 

Rok 2011 przyniósł spółce 38 proc. wzrost przychodów wobec roku 2010, wynosząc 108,4 mln zł oraz 27 proc. zysku netto, który wyniósł 26,1 mln zł.